versnelde voorruitontdooiing

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen versnelde voorruitontdooiing

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206639
    wouls
      Lid sinds:
      2 April 2007

      Dag allemaal,

      Ik ben een echte leek als het over de techniek van de auto gaat.
      Ik bezit een Combo Tour 1.7 van 2 jaar oud.
      Hierop liet ik als optie een versnelde voorruitontdooiing plaatsen (Wesbo motor of zo iets???(extra motor die de koelvloeistof opwarmt denk ik en die op diesel draait)).
      Ik heb echter de indruk dat die niet altijd werkt (motortje wordt niet warm en er komt geen rook uit de uitlaat van dat motortje.
      In de garage zeggen ze mij dat die pas aanslaat onder de 8°C en wanneer de koelvloeistof kouder is dan 85°C.
      Ze houden mij wat aan het lijntje met technische uitleg en zeggen dat alles werkt.

      Is er een simpele manier om de werking te testen?

      vriendelijke groeten,

      wouls

      #17391022
      corsa-erik
        Lid sinds:
        8 January 2007

        origineel gepost door wouls
        (Wesbo motor of zo iets???(extra motor die de koelvloeistof opwarmt denk ik en die op diesel draait)).
        Ik heb echter de indruk dat die niet altijd werkt (motortje wordt niet warm en er komt geen rook uit de uitlaat van dat motortje.
        In de garage zeggen ze mij dat die pas aanslaat onder de 8°C en wanneer de koelvloeistof kouder is dan 85°C.
        Ze houden mij wat aan het lijntje met technische uitleg en zeggen dat alles werkt.

        Is er een simpele manier om de werking te testen?

        vriendelijke groeten,

        wouls

        zo iets heet een Webasto, en ze zullen wel gelijk hebben, die werken alleen als het koud is, en zo koud is het de laatste tijd niet.

        #17391023
        wouls
          Lid sinds:
          2 April 2007

          Misschien heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt.
          Ik heb al verschillende keren, bij temperaturen lager dan 5°C en koelvloeistoftemperatuur lager dan 85°C, de indruk gehad dat er iets niet klopte.
          De Webastomotor wordt niet warm en er komt, voor zover ik kan observeren, geen rook uit de webastouitlaat.

          Ik zoek dus naar een andere manier om met zekerheid te kunnen zeggen dat de webastomotor werkt of niet.

          #17391024
          CorsaSport1400i
            Lid sinds:
            25 September 2005

            een webasto(op diesel gestookte standkachel) zou je ook handmatig kunnen bedienen naar mijn weten.
            in mijn oude servicebus van de zaak zat ook een standkacheltje, een webasto.
            maar als ik daar op het vlammetje drukte van het bedieningskastje ging ie toch gigantisch staan stoken.
            staat er geen timer ingesteld ofzoiets..dat ie tussen die bepaalde tijden werkt en anders niet?

            #17391025
            wouls
              Lid sinds:
              2 April 2007

              Bedankt voor jullie reacties.
              Ik heb de garage eindelijk bereid gevonden om de webasto eens grondig te bekijken.
              Nu blijkt dat er inderdaad iets niet pluis is: de gloeiweerstand (ofzo) werkt niet naar behoren. Soms doet hij het en soms niet.
              Het leuke is wel dat de garage hun fout toegeeft en heeft nu beloofd om de webasto GRATIS te herstellen. Dit zal binnen een 14-tal dagen gebeuren.
              Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.