Vraagje afstelling c kadett 1200s

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Vraagje afstelling c kadett 1200s

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206240
    orangecity
      Lid sinds:
      19 October 2006

      Hey mensen, ik heb weer eens een vraagje, ik heb een c kadett city uit 1978, het is een 1.2s. Nu heb ik lang een luchtfilterbak gehad welke niet goed afsloot. Hier heb ik een andere voor opgehaald bij Mark. Het probleem met de filter is dan ook opgelost en er wordt geen valse lucht meer aangezogen.

      Nadat ik de filter erop had gezet liep die motor wat onregelmatig. Dus de co en het benzine mengsel wat preciezer afgesteld en de wagen rijd weer perfect (stokt wel nog een beetje maar dat heeft die wel af en toe)

      Echter de dag erna wilde de wagen met een koude start niet goed starten, moest echt een keer of 6 starten voordat die liep. Terwijl dit met de oude filter meestal in 1 keer goed was. (soms twee keer bij echte kou)

      Dus weer wat afgesteld en vanmorgen weer geprobeerd, nu startte die wel sneller maar duurde toch nog een keer of 4 voordat die aansprong. Als die loopt dan loopt die ook perfect. De rest van de dag start die dan ook zonder problemen.

      Ben nog bij een garage geweest maar die vertelde me dat een spruitstuk rubber kapot was en dat die daarom niet afgesteld kon worden (vreemd, want voor zover ik zie zit alles goed erop en hij heeft het altijd gedaan)

      Nu heeft de kadett van af het begin al een tik met de choke, op choke wil die nooit starten, dus meestal eerst starten zonder choke, en meteen als die aanspringt uittrekken (weet niet of dit normaal is maar dit is dus altijd zo geweest) Vervolgens blijft die op choke lopen. Misschien kan iemand me ook vertellen of dit normaal is.

      Nu is mijn vraag dus, is er een standaard afstelling voor een c kadett 1.2s? Zo niet, dan moet ik nog maar wat verder proberen.

      Het is geen super probleem want uiteindelijk start die wel, maar ik wil natuurlijk dat mijn kadettje in 1 keer start.

      Het is een lang verhaal maar misschien kan iemand van de kenners me hiermee helpen.

      #17366675
      astra h
        Lid sinds:
        9 September 2004

        wat soms helpt als je choke niet meewerkt is een keer of 3 gaspedaal induwen en dan pas starten.
        zorg ook altijd dat je tijdig je ontsteking vernieuwd…
        nieuw kontaktpuntje, rotortje, weerstandje en evt nieuwe verdelerkap erop doet wonderen soms.
        kost nog geen 20€ alles samen en is op 123 gedaan.
        begin daar maar is eerst mee.

        #17366676
        corsa-erik
          Lid sinds:
          8 January 2007

          Origineel gepost door astra h
          zorg ook altijd dat je tijdig je ontsteking vernieuwd…
          nieuw kontaktpuntje, rotortje, weerstandje en evt nieuwe verdelerkap erop doet wonderen soms.
          kost nog geen 20€ alles samen en is op 123 gedaan.
          begin daar maar is eerst mee.

          Als je de contactpuntjes vervangt, ALTIJD ook de condensator vervangen. Kost geen ruk, maar dan weet je dat dat ook goed is.

          Voor zover het gaat om een standaard afstelling:

          Altijd zorgen dat de normale dingen goed zijn:
          -klepspeling
          -contactpuntjes en condensator
          -onstekingstijdstip controleren.

          Hoe lang geleden is het dat je getankt hebt? in de wintertijd is er iets andere benzine aan de pomp, dan in de zomer….

          In mijn evaring zou een C-Kadett altijd moeten starten met vol choke, eventueel met een keertje volgas geven voor het starten.
          (de acceleratie pomp spuit dan wat brandstof in het spruitstuk)
          Starten, aanslaan, en lopen met de choke (wat) terug gedrukt.

          Wat bij mij wel eens “problemen” gaf, is dat de carburateur na diverse weken stil staan gedeeltelijk leeg was.

          #17366677
          kadettcoupe 1973
            Lid sinds:
            26 January 2008

            ik had het zelfde met mijn c1 uit 1973 1.2 s altijd slecht starten en verbrande contactpunten dus ben ik op internet aan het zoeken gegaan en heb een electronische ontsteking met een lazer oogje gevonden er in gebouwt en hij hoeft nu de sleutel maar te ruiken en hij loopt al zelfs zonder choke zowel op benzine als op lpg

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.