open luchtfilter diesel?

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen open luchtfilter diesel?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206247
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.

      zou dit nut hebben?

      in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz

      er zit geen LMM of iets dergelijks in de originele luchtfilterbak, dus die kan ik gewoon loshalen en op de flexibele slang de open luchtfilter monteren….

      iemand een idee?

      #17368219
      corsa-erik
        Lid sinds:
        8 January 2007

        Origineel gepost door Big Sexy
        ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.

        zou dit nut hebben?

        in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz

        iemand een idee?

        Het zal of niets uitmaken in vermogen, of je diesel zal iets minder snel zwarte roet uitblazen.

        #17368220
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Origineel gepost door corsa-erik

          Origineel gepost door Big Sexy
          ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.

          zou dit nut hebben?

          in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz

          iemand een idee?

          Het zal of niets uitmaken in vermogen, of je diesel zal iets minder snel zwarte roet uitblazen.

          van zwarte roet had hij zowiezo geen last, maar qua vermogen ook niets?

          #17368221
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Hij gaat tenminste klinken als een tractor!!!!

            Peter:thumbdown

            #17368222
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              hahha ja inderdaad

              heb hem alweer eraf gehaald. te veel kabaal en het verbruik lag hoger

              #17368223
              gielio
                Lid sinds:
                30 June 2004

                een inleg filter van bijv. K&N maakt minder lawaai en zo behoud je ook je originele luchtbak ook nog eens…..

                #17368224
                kaahtools
                  Lid sinds:
                  28 September 2007

                  Als je meer vermogen wilt kan je beter je roetstop een beetje verdraaien, dit werkte bij mijn oude combo 1.7 diesel (izusu) erg goed. het neemt wel iets meer maar dan kan je tenminste normaal 140 rijden hoe de wind ook staat.

                  #17368225
                  1.5turbodiesel
                    Lid sinds:
                    29 September 2007

                    werkt dat ook bij een 1.5td die roetstop
                    en waar zit die dan?
                    en hoeveel moet je die verdraaien

                    #17368226
                    Hacula
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2008

                      Subtiel schopje: zou dat ook wel eens willen weten over die roetstop

                      #17368227
                      Hacula
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 January 2008

                        Zal nog maar eens schoppen :P

                        #17368228
                        Jambon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 October 2007

                          Beeeetje late reactie…

                          Roetstop voor Isuzu motoren (1.5, 1.5TD, 1.7 en 1.7TD):
                          Doppie d’r af, borgmoer los, en 90 graden (niet meer!!) los draaien (of vast, ff proberen… :P)

                          Bij TD kan je eventueel wel meer lossen, maar dan moet je wel een goeie intercooler hebben, anders kan alles wat achter je rijd nix meer zien… :jerry

                          kwestie van een beetje proberen, bij de geblazen versies voel je het verschil wel aardig, als je een boostmeter hebt, zul je ook zien dat je druk van 0.7 tot ongeveer 1 bar zal stijgen! Houd er wel rekening mee dat ie ook meer toeren gaat draaien, dus dat je niet meteen bij je eerste testrit je blok opblaast… Die van mij draait met de huidige afstelling onbelast ongeveer 6100 toeren, wat natuurlijk veel te veel is… Hij houdt het wel, maar houdt het wel bij uitzonderingen… De verleiding is groot, omdat hij ook onverminderd hard door blijft trekken tot ongeveer 5800 toeren…

                          En om ff bij het topic te blijven… Voor een turbo is alles wat minder weerstand oplevert in het inlaattraject winst. Zoals open luchtfilter, dikkere piping (niet te dik anders krijg je weer een gruweliijk turbogat), goeie intercooler (geld het zelfde voor als voor piping)

                          Als je puur voor het vermogen gaat kun je ook nog een bleedvalve plaatsen, zodat je turbodruk op kan schroeven tot ongeveer 1.4 bar. Dit kan het blok nog wel redelijk lijden, alleen moet er niet te lang volgas gereden worden, omdat dan zuigers, kleppen e.d. weg gaan branden… :jerry
                          En als je turbo’s over hebt kun je ook je uitlaatsysteem flink open gooien, je turbo zal dan sneller opspoelen en dus eerder druk gaan maken. Het snelle opspoelen is ook meteen het nadeel, want hij zal harder slijten omdat ie altijd flink meedraait.

                          Al het bovenstaande zal natuurlijk niet echt meehelpen aan het zuinige karakter van de diesel… Om van het geluidsniveau maar te zwijgen… :jerry
                          Maar het is wel een hoop lol!
                          Ik rijd zelf met een Corsa A met 1.7TD Isuzu @ 1 bar met F16CR bak uit Kadett GSI en doe gemiddeld 1:15, maar draai ook 3500tpm @ 120 (2500 is wenselijk) :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.