turbo op c14nz

Forumindex Forums Techniek Overige motor types turbo op c14nz

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206181
    SpiderClass
      Lid sinds:
      31 August 2005

      Ik heb hier nog een blok liggen van een 1.5 TD.. Kan ik deze turbo op 1 of andere wijze op mijn c14nz bouwen? ik heb zowiezo een multipoint injectie nodig.. Maar is het mogelijk, als het spruit stuk past e.d. ? :afro
      Zal wel niet maar tis te proberen :P

      #17345746
      SpiderClass
        Lid sinds:
        31 August 2005

        compressie verhouding zal ook wel niet kloppen!?

        #17345747
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          ik heb ooit gehoord dat je een turbo van een renault 5 gtt vry simpel op een 1200 blokkie kan prakken. (oud type 1.2 a corsa, 1.2 c-dett)
          wat ik daar van moet geloven weet ik ook niet

          #17345748
          Dirk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 January 2005

            tis niet zomaar ff prakken.
            komt wel het een ent ander bij kijken, maar het inderdaad relatief eenvoudig te doen.

            de compressie van een gezonde c14nz zou moeten liggen tussen de 11.5 en 13 bar.

            #17345749
            SpiderClass
              Lid sinds:
              31 August 2005

              Ja ik wil er nog best wat geld aan uitgeven, maar het moet wel lukken met deze 2 blokken, ik ga niet nog een 1200 aanschaffen en een 5gtt :P

              #17345750
              Dirk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 January 2005

                van een c14nz een turbo motor maken is een (te) grote klus
                dan ben je beter af met een c20let

                #17345751
                SpiderClass
                  Lid sinds:
                  31 August 2005

                  Ik denk dat ik qua kosten goedkoper uit ben!? aangezien ik dan nog een c20let moet aanschaffen (en evt. nog moet reviseren) etc.

                  Wat zou je allemaal nodig hebben voor de c14nz met turbo? sowiezo dit:
                  – c14nz (check)
                  – turbo (check)
                  – inlaat spruitstuk (check)
                  – uitlaat die erop past (check)
                  – multipoint injectie
                  – spruitstuk (check)

                  verder natuurlijk slangen(tjes) etc. en nog wat klein grut bezinedruk regelaar enzo!?

                  Natuurlijk moet er wel het één en ander aangepast worden

                  Weet iemand de compressie van een 1.5 TD, kan het zo 123 niet vinden… :angel

                  #17345752
                  SpiderClass
                    Lid sinds:
                    31 August 2005

                    Het is natuurlijk maar een wilde gedachte he.. Ik zag hem toevallig staan en dacht: “heeeeey” :hmmz en nu zit ik hier te speculeren of het haalbaar is king:

                    #17345753
                    SpiderClass
                      Lid sinds:
                      31 August 2005

                      Zit nog met een probleem.. het turbo gat, ik heb dan evt. nog een intercooler nodig of langere buizen!? en hoe zit het met het ontbrandpunt, dat licht bij benzine hoger als bij diesel!? ;)

                      #17345754
                      SpiderClass
                        Lid sinds:
                        31 August 2005

                        weet de compressie al:

                        1.4i —> 9,4:1
                        1.5TD–>22,0:1

                        :o

                        #17345755
                        seh power
                          Lid sinds:
                          20 September 2004

                          gek he, diesels moeten wel op 20 bar zitten anders fikt de diesel niet.

                          groeten

                          #17345756
                          Dirk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 January 2005

                            Origineel gepost door SpiderClass
                            Ik denk dat ik qua kosten goedkoper uit ben!? aangezien ik dan nog een c20let moet aanschaffen (en evt. nog moet reviseren) etc.

                            Wat zou je allemaal nodig hebben voor de c14nz met turbo? sowiezo dit:
                            – c14nz (check)
                            – turbo (check)
                            – inlaat spruitstuk (check)
                            – uitlaat die erop past (check)
                            – multipoint injectie
                            – spruitstuk (check)

                            verder natuurlijk slangen(tjes) etc. en nog wat klein grut bezinedruk regelaar enzo!?

                            Natuurlijk moet er wel het één en ander aangepast worden

                            Weet iemand de compressie van een 1.5 TD, kan het zo 123 niet vinden… :angel

                            dubbele klepveren..
                            verstevigde/dikkere koppakking..
                            inlaatspruitstuk + injectie gebeuren + computer + alle sensoren..
                            oliekoeler + olieleidingen voor de turbo..
                            onderblok + oliepomp aanpassen..

                            bielieve mie das niet zomaar ff gebeurt ;)

                            ga maar eens rond bellen wat een c20let moet gaan kosten.
                            revisie is niet perse nodig, als de motor goed is moet je em mooi dicht laten.

                            #17345757
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              hmmzzz een turbo van een diesel is gebouwd om te werken op lage toeren. schop je zo’n ding richting de 7000 rpm dan stoppen ze nog wel snel…

                              Als je dit al wilt neem een andere turbo en haal een c16se……
                              Meteen mutlipoint en daar kun je heel leuk 0.5 bar opzetten. blijft het nog heel ook

                              #17345758
                              Marckiej
                                Lid sinds:
                                4 July 2005

                                Kan zo’n turbo ook op een E16SE? en dan een turbo van 0.5 bar? Wat is het resultaat dan?:thumbup

                                #17345759
                                kadett-c-coupe
                                  Lid sinds:
                                  18 October 2005

                                  of het past weet ik niet, 0.5 bar is ongeveer 45% meer power erbij

                                  maar ze hebben kant en klare turbokits voor 1400 en 1600 motoren

                                  http://www.dbilas.de/index.htm

                                  zo makkelijk he google:)

                                  Dbilas:
                                  voor 4-5000 eu (6-700 eu inbouw)
                                  1400 =190 pk
                                  1600= 210 pk

                                  #17345760
                                  Bossa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Leuk spul he dat DBilas :D

                                    :cool:

                                    #17345761
                                    Bart Hoedemaker
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2007

                                      :P

                                      #17345762
                                      mazzelt0f
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 October 2005

                                        Als je er aan begin. Neem een kant en klare Turbo Kit. Je bent op den duur nog goedkoper uit als dat je alles zelf doet.. heb er ervaring mee met een kameraad. Op een Polo 6n 1.4 8v een turbo opbouwen.. Heeft op den duur 3000 euro gekost en het is nog niet gelukt.

                                        Compressie verlangensplaat moet je hebben

                                        Een turbo die ongeveer 0,6 bar draait

                                        Computer moet je laten klaar laten manken

                                        Andere injectoren

                                        Intercooler.. + slangen

                                        etc etc

                                        En han je turbo zo hoog mogelijk anders krijg je een rookgordijn achter je auto.. Wij zijn er mee gestopt omdat wij een turbo hadden van 1.9 tdi blok en die kan niet minder als 1 bar turbo druk draaien en dat was te veel voor het blok..

                                        #17345763
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          je moet ook niet opgeven als je er zoveel geld in heb zitten
                                          dan ga je gewoon zoeken naar andere zuigers
                                          :cool::D

                                          Denk maar niet dat die eaton m64 ombouw goedkoop was…
                                          Heeft mijn bankrekenong best geplunderd

                                          #17345764
                                          Marckiej
                                            Lid sinds:
                                            4 July 2005

                                            Maargoed, dan heb je ook wat! :afro

                                            #17345765
                                            sebastiaankadettcabriogsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 November 2005

                                              gaaf topic ik zlef ben nu bijna klaar met het inbouwen van een e.16se

                                              en wil me onderblok van de 1600 nz meschien gaan reviceren en klaar stomen voor wat leukers….

                                              waarom wilt iedereen altijd turbo rijden.

                                              van atmo moter naar compressor is volgens mij een iets simpelere stap..

                                              je kan gewoon je uitlaat spruitstuk houden.. en als je niet te veel wilt ook de zuigers houden als ik het zo lees?

                                              @ corsaboy jij hebt meen ik let zuigers gebruikt voor het rijde met een lage compressie..

                                              zijn er ook 1600 zuigers in de run voor een lage compressie?

                                              mvg sebas

                                              #17345766
                                              Dirk
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 January 2005

                                                voor elke motor kun je inprincipe wel andere zuigers krijgen, dan wel compressie verlagend dan wel verhogend.
                                                ff informeren bij de betere automaterialenzaken, motor revisie bedrijven of tuning bedrijven

                                                #17345767
                                                sebastiaankadettcabriogsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 November 2005

                                                  ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.

                                                  daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.

                                                  is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
                                                  dat lijkt mij wat simpeler

                                                  beuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.

                                                  maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(

                                                  groeten sebas

                                                  iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?

                                                  #17345768
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
                                                    ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.

                                                    daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.

                                                    is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
                                                    dat lijkt mij wat simpeler

                                                    beuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.

                                                    maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(

                                                    groeten sebas

                                                    iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?

                                                    was het maar zo simpel.
                                                    een kompressor is geen klein ding… Denk ook aan je drijfstangen etc. en software aanpassen. Pfff doe je niet zomaar even.

                                                    Wij gaan geen uitgebreide handleiding schrijven ofzo…
                                                    Iedereen loopt wel met die leuke gedachtes van een turbo of kompressor. maar weet waar je aan begint.. Ik ben nu een maand aan het bouwen met ongeveer 2 jaar voorbereiding en een werkende setup gekocht… Maar zelfs die hebben we nog een beetje verbeterd… Je blijft constant aan het kijken wat kan er beter voordat we de definitieve versie hebben…..

                                                    En het werk maakt niet zo heel veel uit of je nou een turbo of een kompressor neemt. tis beide klepper veel werk.. Denk dat wanneer je iemand hebt die goed kan lassen een turbo zelfs eenvoudiger is… Ik heb gekozen voor een kompressor omdat ik het geluid gewoon ontzettend gaaf vind…..

                                                    :vertag

                                                    #17345769
                                                    corsaboy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      owh ja betreffende zuigers.. tot 0,4-0,5 bar zal het best goed gaan. maar je wilt toch gewoon meer. Vaak als je dat gehad hebt wil je gewoon richting de 1 bar… ZOu gaan kijken naar gesmede zuigers dan heb je leuk speelgoed. kost allemaal wat maar beter voorbereid dan later nog een keer kosten hebben of de boel slopen. ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 101)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.