cliffvxr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 179)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Z22SE Olieverbruik opgelost #18358302
    cliffvxr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2010

      Hallo Stefan

      first things first …hoe hoog is het olieverbruik nu ???

      want de ervaring leert dat wanneer deze blokken minder dan ongeveer 900 km op 1 liter olie rijden er meer aan de hand is qua slijtage dan alleen een verstopte Carter ventilatie .

      In reactie op: Z22SE Olieverbruik opgelost #18346072
      cliffvxr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 April 2010

        Alleen vanwege het feit dat Carter ontluchting best stinkt zou ik dat niet willen .
        Maar is je gasklep iederekeer nat van de olie en word je olie na verversen zeeeeeerrr snel weeer zwart dan zit je ventilatie vrijwel zeker dicht .

        En op antwoord van de vraag van anderen of de bypass problemen/storingen geeft …..nee totaal niet ik rij er nu bijna 2 jaar mee en nog geen storing of iets dergelijks gehad ook met APK ( gastest) niets aan de hand :good:
        Tot nu toe werkt het nog steeds perfect olie blijft heel lang helder ( dwz niet pik zwart ) en heb mijn gasklep al 2 jaar niet meer schoon hoeven te maken en het olie verbruik ( 5w30 ) is 0,75 L op ruim 2500 km wat ik zeer acceptabel vind voor een blok dat 201.000km heeft gelopen :cheers:

        In reactie op: Olie verbruik #18324726
        cliffvxr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 April 2010

          Hallo Mickel kijk hier even naar misschien zit de oorzaak van het olie verbruik hier in .
          Bij mijn blok deed/doet het nog steeds wonderen .
          viewtopic.php?f=150&t=194049

          cliffvxr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 April 2010

            @Wim T wrote:

            Hallo cliffvxr,
            Helaas ik heb de bypass omgebouwd maar hij gebruikt nog steeds veel olie.
            toch bedankt.

            Zonde dan moet je toch gaan denken aan klepseals / olieschraapveren die overleden zijn :hmmz :cry

            cliffvxr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 April 2010

              Hallo Wim T
              Aan de INLAAT ZIJDE zit er inderdaad een soort klepje in de kleppendeksel !!!
              Bij de eerste 2.2 modellen loopt dat kanaal met klepje ( in de kleppendeksel!) van de linker kanaal naar het middelste kanaal en bij de latere modellen na 2002 loopt hij van de rechter naar de middelste !
              Kort samen gevat de bypass komt /moet altijd aan gesloten worden op het middelste kanaal van de kleppendeksel aan de INLAAT zijde , monteer je hem ergens anders dan kan het blok nog steeds zijn carterdruk NIET kwijt of hij gaat juist olie mee zuigen !

              cliffvxr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 April 2010

                Hallo Wim
                JA het is heeeelll belangrijk dat de aansluiting in het middelste kanaal aan de inlaatzijde komt
                Want het kanaal die bij jou dicht zit is juist het probleem en met de bypass BYPASS je dan dat dicht zittende kanaal !!!!!!
                Zo als jij het nu hebt gedaan heeft het totaal geen zin :vertag

                In reactie op: Motorgeluid Astra G #18310800
                cliffvxr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 April 2010

                  Al iets kunnen vinden wat het geluid veroorzaakt ?

                  In reactie op: Jessy vectra c1 2.2 gts voorsteltopic #18313128
                  cliffvxr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 April 2010

                    Hallo Jessy welkom :thumb
                    Ff een kleine tip om lang van je z22se te genieten :vertag
                    Dit blok is voorzien van 2 distributie kettingen met hydro spanners en daarom is het heel belangrijk om je oliepeil heel goed in de gaten te houden en je olie op tijd te verversen .
                    En hoor je bij koude start de ketting(en) ratelen dan is het tijd om ze te vervangen . Ook als hij warm is mag je de ketting(en) niet horen .
                    Viel Spass :thumb

                    cliffvxr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 April 2010

                      :hmmz :hmmz :hmmz dolby is alvast met carnaval begonnen denk ik hahahahaha

                      Dolby heeft dit verhaal eerst op het Engelse forum gezet en met Google translate terug naar Nederlands is het een beetje mis gegaan denk ik :afro

                      De vraag is een beetje of het niet erg vreemd is dat de kop 5 kanalen heeft ( bij de meeste 2.2 gewoon 6 )en de kleppendeksel desondanks gewoon 6 kanalen heeft want je zou verwachten dat wanneer ze het onderblok veranderen ze ook de kleppendeksel zouden aanpassen :hmmz
                      Want ook qua pakking is alleen de 6 kanaals versie te verkrijgen :wtf

                      In reactie op: Motorgeluid Astra G #18310795
                      cliffvxr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 April 2010

                        Voorste motorsteun nog inorde ? Want als die is uitgelubbert of slapjes is dan kantelt het blok meer met rijden en daardoor komt onderandere je uitlaat meer onder spanning te staan en dat kan dan weer leiden tot vreemde bij geluiden enz

                        cliffvxr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 April 2010

                          :thumb :wors top verslag Jos :kewlpics
                          Nu inderdaad afwachten of het voor jou blok ook het beoogde positieve effect heeft :hmmz

                          Want het carterventilatie kanaal nummer 4 op het onderblok zat bij mijn blok helemaal dicht maar was bij Dolby (Jos) nog open en was nog door blaasbaar (zij met lichte tegendruk )omdat hij dat pvc-restrictor plaatje 1 jaar geleden nog had schoon gemaakt dus nu is het echt afwachten of het hoge olie verbruik afneemt :hmmz :hmmz
                          We hebben sowieso een leuk dagje gehad en Lucas heeft nog ff in een hele dikke hoge Mercedes gezeten king:

                          cliffvxr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 April 2010

                            @johannes2 wrote:

                            Hallo,

                            Nog even een vraagje wat doe je met de originele egr leiding in de 2016 versie afdoppen of gewoon laten zitten?

                            Hallo Johannes in de 2016 versie blijft de EGR leiding intakt ( moet zelfs ) want dat wordt dan de carterventilatie verbindingsleiding van EGR blindplaat naar het inlaat spruitstuk :thumb

                            In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344627
                            cliffvxr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 April 2010

                              Heden ochtend (1-3-16) op de A4 thv Leidschendam werd ik gespot ( hij zag mij eerder)
                              Door een 2-tone Astra-g station zwart met fluor groen en tuning bumpers en stickers enz :thumb
                              Moet haast wel een bekende zijn :vertag

                              In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308647
                              cliffvxr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 April 2010

                                Het rubbertje moet met het dikkere deel naar beneden over de leiding vast gedrukt worden moet echt vast plop zeg maar
                                En de leiding van het druklager naar buiten toe moet goed vast zitten in de hard kunststof doorvoer .
                                Meer eigenlijk niet :hmmz

                                In reactie op: Koelvin slaat niet aan bij werking airco #18308729
                                cliffvxr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 April 2010

                                  :thumb dan is hoogst waarschijnlijk je koeling ecu overleden ( kwaaltje ) zijn nog nieuw te krijgen bij de dealer a € 110,- ongeveer of op de sloop maar dan moet je hem echt hebben van de z22se enz

                                  In reactie op: Koelvin slaat niet aan bij werking airco #18308727
                                  cliffvxr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 April 2010

                                    Motor code is waarschijnlijk z22yh of z22se ipv ey :hmmz

                                    In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308643
                                    cliffvxr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 April 2010

                                      Top ook ff check voor montage of er geen oude of stukje rubber nog in het alu blokje zit

                                      In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308640
                                      cliffvxr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 April 2010

                                        @asconahobbyist wrote:

                                        Toevallig ook een nummertje? Opel gebeld en die zeggen dat alleen t geheel leverbaar is,a 85 euro. :swear

                                        Uhhh nee geen nummer van was bij opel dealer burg in Zoetermeer binnen gelopen en die hadden hem gewoon los was €4,- kwijt het is een klein T vorm rubbertje

                                        In reactie op: astra g houd in met optrekken #18308681
                                        cliffvxr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 April 2010

                                          Dan inderdaad wat opeltje17 zegt laten uitlezen

                                          In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308638
                                          cliffvxr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 April 2010

                                            @asconahobbyist wrote:

                                            En is dat rubbertje los verkrijgbaar of zit ik dan vast aan het geheel?

                                            Rubbertje is los verkrijgbaar

                                            In reactie op: astra g houd in met optrekken #18308678
                                            cliffvxr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 April 2010

                                              Trekt hij goed tot een bepaald toerental of trekt hij al niet van af stationair ??
                                              Automaat of handbak ??

                                              In reactie op: Astra G koppeling lijkt te lekken vlak bij nippel #18308634
                                              cliffvxr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                15 April 2010

                                                Lekt er na het 20x intrappen van de koppeling ook geen olie/remvloeistof aan de onderzijde van je blok tussen de naad van het blok en koppelingshuis ???
                                                Mocht dat wel het geval zijn dan is of het rubbertje lek die op de leiding gedrukt zit waar dat alu blokje op vast klikt . ( te koop bij de dealer)
                                                Of als je pech hebt lekt hij op de leiding aan sluiting op het druklager of de druklager zelf lekt .
                                                Maar mocht er nergens olie lekken zou het ook kunnen zijn dat hij na montage niet 100% ontlucht is soms wil dat nog wel eens tegen zitten

                                                cliffvxr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 April 2010

                                                  Vind het trouwens wel een stug verhaal van de dealer :hmmz
                                                  Een ketting die in het verleden niet klapperde/ratelde ineens dusdanig verspringt dat er mega schade is :wtf

                                                  cliffvxr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    15 April 2010

                                                    Weet niet waar je woont maar misschien kan er een kenner hier van het forum mee naar de opel dealert?!

                                                    cliffvxr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 April 2010

                                                      @Dolby wrote:

                                                      Heel erg bedankt Cliffvxr. :wors :thumb

                                                      Ik heb al de EGR klep afgedopt doormiddel van een Opel blind plaat gemonteerd. Maar zoals ik nu de foto’s bekijk heb ik nu geen ruimte om
                                                      die bypass slang van egr aansluiting naar gasklep aan te sluiten?

                                                      Zo te zien zit de originele EGR pijp van jou blok naar je inlaat spruitstuk er nog op dus dan komt de bypass slang van je kleppendeksel direct op de EGR blindplaat
                                                      Je moet dan alleen in de blindplaat een gat boren en draadtappen boven het kleine gaatje die nu onder de blindplaat zit ! Zodoende hoef je niet die EGR pijp aan te passen
                                                      Jij bent al voorbereid voor de 2016 bypass versie :wors :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 179)