Z22SE Olieverbruik opgelost

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Z22SE Olieverbruik opgelost

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344820
    walter22
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 November 2009

      Even een vraag: Om te kijken of die oplossing met die plug maken voor een bypass werkt, kun je dan niet simpel met je oliepeilstok eruit rijden. Dan kan je olie toch ook geen druk opbouwen? Dan hoef je niet heel die aanpassing direct uit te voeren.

      #18346072
      cliffvxr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 April 2010

        Alleen vanwege het feit dat Carter ontluchting best stinkt zou ik dat niet willen .
        Maar is je gasklep iederekeer nat van de olie en word je olie na verversen zeeeeeerrr snel weeer zwart dan zit je ventilatie vrijwel zeker dicht .

        En op antwoord van de vraag van anderen of de bypass problemen/storingen geeft …..nee totaal niet ik rij er nu bijna 2 jaar mee en nog geen storing of iets dergelijks gehad ook met APK ( gastest) niets aan de hand :good:
        Tot nu toe werkt het nog steeds perfect olie blijft heel lang helder ( dwz niet pik zwart ) en heb mijn gasklep al 2 jaar niet meer schoon hoeven te maken en het olie verbruik ( 5w30 ) is 0,75 L op ruim 2500 km wat ik zeer acceptabel vind voor een blok dat 201.000km heeft gelopen :cheers:

        #18346084
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Een goede charterventilatie werkt middels een vacuüm. Dus al trek je de peilstok eruit dan weet je nog niet of het werkt.

          #18358139
          Stefan662
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Hallo Allen,

             

            Ik rijd sinds kort in een Vectra 2.2 uit 2004 met ook veel olie verbruik.

            Ik lees hier dat daar een oplossing voor is (by-pass).

            Nu ben ik niet zo technisch (twee linker handen) en ben dus niet in staat dit zelf uit te voeren.

            Is er iemand, die dit (uiteraard betaald) voor mij zou willen/kunnen doen ?

             

            Groet,

            Stefan

            #18358165
            Stefan662
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 August 2012

              Niemand ?

              #18358302
              cliffvxr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 April 2010

                Hallo Stefan

                first things first …hoe hoog is het olieverbruik nu ???

                want de ervaring leert dat wanneer deze blokken minder dan ongeveer 900 km op 1 liter olie rijden er meer aan de hand is qua slijtage dan alleen een verstopte Carter ventilatie .

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.