Z22se onderblok 5 gaten terwijl mijn kleppendeksel er 6?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Z22se onderblok 5 gaten terwijl mijn kleppendeksel er 6?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275769
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Informatie:
      Mijn Z22se
      KM stand: 227.xxxKM
      Bouwjaar: 2002
      Olie Soort: 5W40

      Nadat we de klepdeksel gedemonteerd hadden. Even gekeken om de binnenkant zo schoon als mogelijk te maken want
      het zat goed onder de olie. Nadat we het zo goed als mogelijk schoon gemaakt hadden. Hoorde we wanneer je rammelt met
      het kleppendeksel een klepje bewegen. Dat klepje hoorde we niet bewegen toen het nog niet schoon was.
      We hebben vooral de carterventilatie opening zo goed als mogelijk schoon gemaakt. Daar kwam redelijk wat zooi uit wat
      goedvast heeft gezeten. Maar Cliff heeft dit met +/- 9bar kunnen schoonmaken. :thumb Cliff kwam er ook achter dat mijn
      onderblok maar 5 openingen heeft terwijl mijn kleppendeksel 6 openingen heeft. Dit vonden we samen erg raar.
      Want Cliff vertelde mij dat zijn z22se 6 openingen had in het onderblok en ook op het kleppendeksel wat ons logies lijkt.
      Waar Cliff ook achter kwam was dat bij mij 2 andere openingen gebruikt werd als carterventilatie ten opzicht van zijn
      Z22se blok. Hierover hebben wij samen nog nooit informatie over kunnen vinden. Het lijkt er dus op dat er verschillende
      versies zijn.

      Onderblok Z22se heeft 5 openingen ;:

      Kleppendeksel Z22se heeft zes openingen;

      Andere mensen die een Z22se motor hebben in het onderste blok 6 gaten zitten maar ook in het kleppendeksel 6 gaten. Maar zoals je kunt zien heeft mijn onderblok maar vijf gaten terwijl mijn kleppendeksel er wel 6 heeft. is dit normaal?

      #18313050
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        :wtf Ik begrijp helemaal niks van je verhaal? :wtf

        #18313051
        Corsaliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2012

          Ik vindt het ook een knappe google vertaling maar … waar het over gaat??? :afro

          #18313052
          Shane_Astra_g
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 December 2012

            ja. ik dacht ook aan google vertaling. Maar ik lees vaker teksten van dolby en dat is gewoon prima leesbaar. Dus wat nu aan de hand is :wtf

            #18313053
            warhamstr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 August 2009

              Vrijmibo?

              #18313054
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Is het zo moeilijk?
                In de kleppendeksel zitten 6 openingen en in de kop 5
                Heeft misschien te maken dat er meerdere types motorren zijn. Waardoor er meerdere configuraties zijn denk ik

                #18313055
                Corsaliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2012

                  ja het is zo moeilijk, die conclusie kom ik ook nog wel aan toe
                  maar dat concludeerd dolby zelf ook al dus wat dan de vraag is?

                  #18313056
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Of het normaal is

                    #18313057
                    warhamstr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 August 2009

                      Hoezo moeilijk? Is het moeilijk om een duidelijk verhaal te typen? En het is ook tamelijk vreemd taalgebruik als je het met eerdere posts van Dolby vergelijkt.

                      #18313049
                      cliffvxr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 April 2010

                        :hmmz :hmmz :hmmz dolby is alvast met carnaval begonnen denk ik hahahahaha

                        Dolby heeft dit verhaal eerst op het Engelse forum gezet en met Google translate terug naar Nederlands is het een beetje mis gegaan denk ik :afro

                        De vraag is een beetje of het niet erg vreemd is dat de kop 5 kanalen heeft ( bij de meeste 2.2 gewoon 6 )en de kleppendeksel desondanks gewoon 6 kanalen heeft want je zou verwachten dat wanneer ze het onderblok veranderen ze ook de kleppendeksel zouden aanpassen :hmmz
                        Want ook qua pakking is alleen de 6 kanaals versie te verkrijgen :wtf

                        #18313058
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Sorry mensen was iets verkeerd gegaan met het vertalen. Sorry. Heb het inmiddels aangepast zodat het weer leesbaar is.

                          Maar de vraag blijft of het normaal is dat het onderblok maar 5 gaten heeft en het kleppendeksel 6 gaten heeft. Omdat ik op google
                          verschillende onderblokken vind dus net zoals bij mijn onderblok maar 5 gaten. Maar ook voldoende onderblokken gevonden met 6 gaten. Maar tot nu to
                          heb ik nog geen kleppendeksel gevonden met 5 gaten erin. Daarom dat ik het hier vraag om te kijken om iemand hier meer informatie over heeft.

                          Daarbij komt nog een contatering van Cliff en mij dat we ontdekten dat bij Cliff zijn kleppendeksel andere gaten werkten voor het carterventilatie ten opzichte van mijn klependeksel cartervantilatie gaten. Bij Cliff zijn namelijk de linker gat en midden gat in gebruik. En bij mijn klepdeksel het midden en de rechter gat voor het caterventilatie werking. :shock:

                          Dit omdat Cliff zijn z22se blok (bouwjaar 2000) een onderblok heeft met 6 gaten en in zijn kleppendeksel ook 6 gaten heeft wat ons heel logies (normaal) is. Maar bij mijn z22se blok (bouwjaar 2002) heeft mijn onderblok maar 5 gaten maar wel het kleppendeksel heeft gewoon 6 gaten en dat lijkt ons niet logies (normaal).

                          #18313059
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Misschien door een vorige eigenaar een keer klepdeksel of motor gewisseld?
                            En daardoor verschillende delen bij elkaar nu.

                            #18313060
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Het zou natuurlijk kunnen. Daarom ben ik het aan het proberen uit te zoeken. Maar kan nergens hierover iets vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden op het internet
                              is dat er z22se blokken zijn met als onderblok 6 gaten en onderblokken met 5 gaten. Alleen het kleppendeksel heb ik tot nu toe alleen nog maar met 6 gaten gezien.

                              Maar kan nergens meer informatie daarover vinden helaas. :thumb

                              #18313061
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Mijn oude Z22SE had er ook 5

                                Deksel ook 6.

                                Je hebt het trouwens over je cilinderkop niet over je onderblok ;)

                                #18313062
                                Corsaliefhebber
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 February 2012

                                  ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig aan het worden
                                  naar de ontknoping van dit spannende avontuur! haha :wors :wors

                                  Het zal toch niet dat er iemand in de fabriek gewoonweg vergeten
                                  is in een hele serie een gat te boren? :jerry :jerry

                                  #18313063
                                  Dolby
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 May 2008

                                    Heb inmiddels flink gezocht op het internet maar kom beide versies tegen. Helaas niet achter gekomen wat het verschil hierin is. Ook nergens kunnen vinden. Zelfs bij de Opel dealer kunnen ze me hierover niks vertellen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.