Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik moest ruimte maken voor de tandwielen, maar was niet heel spannend. Geen pasvlakken of zo.
Zit ind. een groot verschil in. Ik heb in de bak van mijn crossauto ( Renault un1 )ook een plug and play klauwzet. Dat plug and play hield ook in huis uit vrezen en schakelvorken verplaatsen op de schakelstangen. Stond ook nergens vermeld.
Jou set ziet er netjes uit, en rechte vertanding :wub@peter777 wrote:
Ben niet thuis in het ombouwen naar nieuwere type blokken. Maar die gietijzeren CIH blokjes gaan echt niet zo maar stuk. Als je een blok koopt probeer dan de compressie te meten. Eenmaal ingebouwd de oliedruk goed checken. Als die bij koude motor al te laag is dan kan je het oliepomp dekseltje nog aanpassen om de boel weer op peil te krijgen. En voor de rest kwestie van goede koeling en olie.
Anyways, volgens mij staat er ergens in de krochten van dit forum nog een ombouw van iemand die zo’n blok in een 2 deurs E rekord heeft gehangen. Alleen geen idee waar. Weet nog wel dat het een behoorlijk geklooi was met de koppelingskom en ophanging van de bak. Maar niks is onmogelijk zolang je er maar tijd in stopt natuurlijk :)
Als je mij bedoeld, is een 20xe. Heb het Carter en motorsteunen van een Rekord e2 18s gebruikt . Koppelingskom is van een manta 18s en een 4bak van een Rekord diesel.
Had problemen dat de motorsteunen van mijn E1 diesel recht op de vooras stonden en die op het blok schuin. Zit nu een e2 vooras onder. Motor liep op een vrij programmeer baar motormangment ivm de ontsteking aan de achterkant.Maar deze auto rijd al niet meer met 16v
@kadettilac18 wrote:
Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
heb nog wel t een en ander liggen
aan ombouw delen..maar in n c rekord is er ruimte genoeg toch dan ben je toch niet meteen aan n dis ontsteking
veroordeeld???
Hallo,
Ik heb de standaard 4 bak nog. Heb jij dan zon kom liggen zodat ik plug en play een c20xe of ne achter mijn bak kan gooien?
Dit is de koppelingskom die uit een manta of rekord 1.s komt?
Mvg nickIk heb niet zo’n kom liggen. Was alleen in tip
Beetje late reactie, dit is de zelfde set als aangepastebak.nl aanbied heb ik begrepen uit betrouwbare bron.
Hoe goed die is weet ik niet.
Sorry voor de late reactie, het is al gelukt. Heb de eerste cilinder in bdp gedraaid met cilinder 4 op tuimelen en toen gekeken hoe de kabels horen te lopen en zo gemonteerd.
Groene draad moet aan de bobine groen uit de auto is voor de computer en toerenteller.
Zwart is geschakelde plus. Pen 15 van de bobine .Bij tilton drukt een zwaardere koppeling niet altijd zwaarder. De diafragma bepaalt samen met de druktafel de kracht. Heb je een zwaardere druktafel zit de ring waar de diafragma op druk verder naar buiten zodat ie even zwaar of lichter koppelt.
Bij vekoma in lemelerveld kunnen ze je drukgroep ook aanpassen .
Het systeem van verpart was wel heel mooi bedacht en traploos , maar heb het nooit in het echt gezien. Het bestond uit gebogen kelken waar andere kelken over heen gleden .
Bedoelde verpart inderdaad, die hebben een rol inlaat zonder gaskleppen maar hebben jaren gelden ook al een in de finish( autocross blaadje) gestaan met verschuifbare kelken .
De 2.6 dual ram en 3.0 24v hadden ook al een dubbele inlaat buis met verschillende lengtes.
Vepart. Race producten levert ook een systeem met uitschuifbare kelken.
Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
Staat een op Mp, http://link.marktplaats.nl/m970023786″ onclick=”window.open(this.href);return false;
denk niet dat het zo werkt, koelvin draait de verkeerde kant op. + en – verandert niet als de dynamo de andere kant op draait. mischien dat je wat met een honda crx dynamo kunt die motoren draaien anders om.
is de massa tussen het blok en chassis en chassis en accu wel goed.
of tussen de dynamo en het blok.de temperatuur sensor heeft een weerstand waarde, maar die is afhankelijk van de temperatuur.
Ik heb verder geen gegevens van de sensor van opeltemp.sensor niet defect?
Als ie een draadbreuk heeft zal ie een fout aangeven, maar het wil wel gebeuren dat ie de verkeerde waarde aan geeft. Dit kan in de sensor zitten of in de bedrading.
Met vandaag bedoelde ik ook 8 januari ;) .
Volgens mij werd ie klaar gezet voor transport.Ik werk naast Boonstra vandaar dat ik hem zag staan.
Er is weinig markt voor, ik nog een setje 4 gaats liggen. Moeten opnieuw gepolijst worden maar zijn. Niet ingevreten geen schade .Hoogste bod op Mp 50 euro.
Romijn heeft al een jaar een setje 5 gaats op Mp staan voor 250 euro
Deze manta 400r stond vandaag weer bij Boonstra ( 8 januari )
Kan Pipo niks voor je maken?
@mantaray wrote:
Ik heb voor mijn ascona nieuw deur rubber op rol gekocht
ff een stukje oud deur rubber mee genomen naar een oldtimer beurs en dan de zelfde maat en kleur uitzoeken en klaar
ja kan ze ook online vinden http://www.darex.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://www.gorubber.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
moet lukken daar !!
Even een quote uit mijn eigen ascona topic
Deze motor komt uit een van de eerste kadett 16v’s ander was de code begonnen met c20xe
Fp ecu is waarschijnlijk gekozen omdat een 20xe geen labda heeftAls ik foto 3 en 4 zie, zou ik inderdaad zeggen dat je waterpomp te kort is. Omdat de riem achterop de looprol licht.
Ik zou in de buurt een tuner zoeken en op dat systeem over gaan. Makkelijk met hulp enz.
-
AuteurBerichten