Aantonen herkomst motorblok

Forumindex Forums Overige APK & RDW Aantonen herkomst motorblok

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269778
    Opa Corsa C20XE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2014

      Hallo allemaal,

      Ik heb in mijn Corsa b (x12xe uit 1998) een C20XE blok gebouwd. Nu wil ik dit graag gewijzigd hebben op mijn papieren. Na informeren blijkt dat ik daarvoor naar Lelystad moet. Tot zover geen probleem, echter, om de keuring voor elkaar te krijgen dien ik de herkomst van het motorblok te kunnen aantonen. Ik heb het motorblok destijds gekocht compleet ingebouwd in een andere corsa b (een rode GSI uit ’96). De vorige eigenaar weet echter niet uit welke auto het motorblok afkomstig is. Nu zit ik dus met een probleem. Het blok is al volledig gereviseerd en ingebouwd.

      Ik heb bij Opel al nagevraagd of de motorcode is te linken aan een specifieke auto (type, kenteken, identificatienummer), dit is echter niet mogelijk.
      Wat ik dus nodig zou hebben is een kenteken of identificatienummer van een donorauto. Wellicht dat er iemand is die een crossauto heeft (bv. kadett GSI, Vectra 2000, astra GSI, Calibra 16V) die niet meer de weg opgaat waarvan ik het kenteken kan overnemen.
      Anders zou een onderblok met papieren (dus kenteken of identificatienummer) ook goed zijn. De motorcode staat namelijk in het onderblok.

      Zijn er mensen die me kunnen helpen om dit herkomst probleem op te lossen?
      Hoor het graag!

      Groet Bas

      #18266645
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        je kan gewoon naar elke rdw
        hoeft niet perse naar lelystad

        en dat papiertje steld ook niet veel voor
        als je iemand bereid vind die verklaard dat hij die motor aan je verkocht hebt
        uit een sloop/cross auto
        dan ben je al waar je zijn moet ;)

        of t moet onlangs weer strenger geworden zijn?????????

        #18266646
        Opa Corsa C20XE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 December 2014

          Er wordt door de rdw aangegeven dat ik naar lelystad moet voor een volledige keuring.
          Maar als ik inderdaad iemand kan vinden met een geschikte sloop/crossauto die een verklaring wilt tekenen, dan heb ik genoeg.

          #18266647
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            je moet eens naar de letercode op je motronic kijken.

            dan kunnen we misschien achterhalen uit welke auto je motor komt

            #18266648
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Na 31dec 1997 moeten volledig omgekeurd worden.

              #18266649
              Opa Corsa C20XE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 December 2014

                De code van het motor management systeem dat bij de motor zat is weggehaald, maar er staat met een stift Kadett GSI 16V ’88-’89 opgeschreven, ga ervanuit dat dat klopt.

                #18266650
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004
                  #18266651
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ze willen weten uit welke auto deze motor komt, dus met kentekens/chassisnummer aankomen.

                    vanaf 98 is het naar Lelystad, maar er zat ook nog een beetje rek in…..Vraag hier een na bij de RDW, want wat is er nou anders aan een corsa van 97 dan een corsa van 98/98??? Zijn altijd dezelfde auto’s…..

                    #18266652
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Al eerder gepost in het topic omkeuringsregels gewijizgd:
                      Je kunt dus gewoon naar elk RDW station voor een simpele keuring….

                      Ze moeten bij de RDW eens mensen in dienst nemen die ook af en toe de nieuwe regels lezen en in hun hersens opslaan…..

                      @corsaboy wrote:

                      Laatste stand van zaken:
                      Dit kreeg ik vandaag van de RDW:

                      king: king: king: king: king: king:

                      Geachte heer Gouma,

                      Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
                      Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
                      Het gaat om de volgende wijzigingen:
                      – het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
                      – het wijzigen van het aantal cilinders;
                      – het wijzigen van de cilinderinhoud;
                      – het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
                      – het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

                      In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
                      Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.

                      In gebruik genomen na 30 juni 1999:
                      Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand ook individueel moet worden getoetst op het TestCentrum Lelystad (TCL). Na de keuring op een keuringsstation neemt het TCL contact met u op om de aanvullende testen te plannen.

                      Herkomst motor:
                      In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u de herkomst en het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig overlegt tijdens de keuring.

                      Kosten:
                      De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
                      Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
                      Vragen?
                      Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

                      Met vriendelijke groet,
                      Medewerker Klantenservice RDW

                      #18266653
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Amen

                        I rest my case..

                        #18266654
                        Boskje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 June 2011

                          Deze motor komt uit een van de eerste kadett 16v’s ander was de code begonnen met c20xe
                          Fp ecu is waarschijnlijk gekozen omdat een 20xe geen labda heeft

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.