Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
liever geen rolkooi dan een slechte en onveilige kooi.. ik vind dit ook maar een erg raar model! prima dat er geen fia keur opzit(zit op mijn kooi ook niet) maar bouw hem dan iig. wel enigszins naar de regels. zo te zien heb je ook geen platen gelast op de plaats waar de kooi de bodem raakt? wat denk je dat die kooi doet als je gaat rollen?(hint: iets met door de bodem duwen oid.)
vraagje; hoe heb je die gordels gemonteerd? dus waar zitten de bevestigingspunten(foto?)?
ik hoop toch stiekem wel dat het uitfrezen van de bakbehuizing me bespaard blijft met de quaife f20 dog set!
@DaveAutocross wrote:
bedankt voor je reactie,
ik heb de set ondertussen aangeschaft en de bak is klaar om te testen.Nee het is zeker niet dezelfde set maar ik vermoed dat aangepastebak.nl deze set wel heeft gebruikt om zijn eigen versie hiervan na te maken want ze lijken wel op elkaar.
Heb wel 2 fotos voor vergelijk die kan ik wel eens posten
door wie heb je de bak in elkaar laten zetten? of is dit prima zelf te doen?
–
het komt er eigenlijk op neer dat bart-gsi zijn werk net zo goed is als de adviezen die hij hier altijd geeft :jerry
een x25xe inlaat past in ieder geval niet zonder de slotplaat aan te passen.
de baksteun moet 12mm zijn, je komt anders niet goed uit met je aandrijfassen.hier nog een topic van sw16v zijn corsa met v6
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-3-0-v6-t6971.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@bart-gsi, het valt mij op dat je erg vaak reageert en daarbij verkeerde informatie geeft.. vraag me dan ook af of je daadwerkelijk ervaring hebt met dit soort ombouwen? :hmmz
@opel-bas, de bakbehuizing van een f16-18-20 zijn allemaal gelijk(kwa montagepunten). een f16 past dus prima achter je x25. wat je moet doen is een spacer van 12mm tussen je baksteun en je versnellingsbak(net als bij een xe ombouw), de motorsteun zal je dan zelf moeten maken. verder moet je zeker geen sparcerplaat tussen je bak en blok steken, deze plaat dient er bij een astra/vectra voor dat je met de originele motorsteunen kan werken. dit is bij een corsa a natuurlijk niet het geval. f25 en f23 bakken passen niet zomaar en leveren ook problemen op met de aandrijfassen..het is ook vaak de bedrading naar te temp sensor ipv. de sensor zelf ;)
weet je zeker dat de motorsteun origineel is? met adapterplaat blijft de motorsteun origineel en zonder adapterplaat wordt de motorsteun aangepast ;)
hier nog een filmpje wat freek heeft gemaakt van een corsa met mpech assen :thumb
https://www.youtube.com/watch?v=G8r1V1ErP0U” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-a-tr-1984-t1311.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat zijn idd assen uit 1 stuk :jerry
feit: mtech assen zijn gelast, het halve internet staat dan ook vol met gebroken assen van mpech.
het lassen van aandrijfassen kan overigens best goed gaan. er zal alleen moeten worden opgepast met de manier waarop de assen worden belast(dragslicks icm. sper is een no go :jerry )betreffende de ervaring, het is inmiddels al weer 7 jaar geleden dat ik mijn eerste corsa heb gebouwd. ik ben inmiddels 3 corsa’s verder en heb wel het idee dat ik weet waar ik over praat ;).
laat die mpech assen lekker links liggen! mpech assen zijn 2 aan elkaar gelaste assen welke de eigenschap hebben om te breken.
laatst stond er nog een setje gsi assen tekoop op marktplaats. als je gsi assen monteert met diesel/nexia homokineten, heb je iets wat wel goed werkt. je zal echter nog wel andere naven moeten toepassen omdat je nu waarschijnlijk nog een aangepast 2 liter wiellager hebt, voor gebruik met grote 2liter homokineten.
2e optie is om een setje assen in de uk te bestellen. deze assen zijn meestal uit 1 stuk en super sterk. hierbij kan je de huidige naven waarschijnlijk gebruiken. :thumbhet zijn in iedergeval wel corsa draagarmen. wat teun zegt, die bout hoort verder naar binnen te zitten! hier hebben ze dus de spoorbreedte mee aangepast ;)
@corsaboy wrote:
maar als je de baksteun (links voor) aanpast krijg je weer teveel spanning en kanteling naar de achterzijde van het blok..
Zelfde geld dan voor je schakelmechaniek etc. Spanning / kanteling van de homokineten en assen.En natuurlijk past de stabistang nu gewoon, je motor is aan de voorzijde 4cm omhoog gehaald.
Maar goed… ik zal er wel geen verstand van hebben ;)
succes met het omkeuren
dat ze het op een andere manier hebben gedaan dan jij en max, wilt nog niet zeggen dat het niet goed kan werken.. ik zie ook geen reden waarom de motor schuin zou hangen? als je elke steun 4cm verhoogt, komt het complete spul ook gewoon 4cm omhoog.
mits goed gebouwd, kan dit ook zeker voordelen bieden. zo staan bijvoorbeeld de assen niet onder een rare hoek bij verlagen(ik verwacht nu wel een reactie van Vinci over hoe slecht verlagen is :jerry ) en houdt je wat ruimte vrij aan de onderkant waardoor je niet bij elk hobbeltje bang hoeft te zijn voor je carterpan.
Aangezien de wagen al 10jaar op deze manier rond rijdt, zal het waarschijnlijk wel meevallen met de extra stress en kantelingen..overigens is die spacer voor de stabistang niet altijd nodig, bij mijn corsa(c20xe/f16) paste de gsi stabi ook zonder spacer
betreffende het omkeuren, zorg dat het netjes is en laat hem keuren, een wok melding heb je inmiddels toch al. mochten ze er iets van vinden dan kan je het altijd nog aanpassen. het omkeuren kost rond de 50 euro, daar val je dus ook geen bult aan :thumb
olieretourslang ;)
https://roosemotorsport.co.uk/vauxhall-cavalier-calibra-mk3-sri-2-0l-16v-turbo-c20let-oil-hose-silicone-hose.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
340 euro voor alleen dat busje te persen? :shock: de prijs van botter zat rond de 60 of 100 euro meen ik :thumb
omr maakt toch een externe leiding? dat heeft voor mij persoonlijk niet de voorkeur, vandaar ;)
met het openmaken van de bak, heb je er toch zeker wel gelijk een sper ingebouwd ?
botter ;)
Woei woei woei :jerry
Rijdt je tigra inmiddels al?
als je een snelle en competitieve wagen wilt hebben, steek dan je geld in je ophanging ;) :thumb
3 januari 2016 om 14:22 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304264ik heb zelf met een f28 gereden achter een let. daarna nog een test gereden met een f18 en dat beviel me toch echt een stuk beter.
@Vinci, was dat geen bak van een eclipse of iets dergelijks?@Helmer opelfan wrote:
Zwaarder vliegwiel zorgt wel voor een wat hogere topsnelheid
deze mag je mij toch eens even uitleggen.
je theoretische topsnelheid wordt bepaald door de verhoudingen van je versnellingsbak en de afmeting van je banden/velgen. of je deze top weer haalt hangt af van het vermogen van je motor en de luchtweerstand van je wagen.
wat heeft een vliegwiel hier mee te maken?ik had een vliegwiel waar corsaboy ooit een groupsbuy voor heeft gehouden. Nadat deze defect was(starter krans draaide over het vliegwiel heen met starten) heb ik een fidanza gemonteerd. dit vliegwiel had uit zijn eigen al een voorziening tegen het draaien van de starterkrans :thumb . dit ging echter wel over een plat vliegwiel icm. een sachs sinterplaat koppeling.
ik vind een licht vliegwiel erg goed te merken. het sneller oppakken van de motor en meer afremmen op de motor bij gas los zijn voor mijn persoonlijk dikke plus punten. ik kan me echter voorstellen dat sommige dit niet fijn vinden rijden.. hoeveel je er van merkt met een 4×4? geen idee, maar minder roterend gewicht is over het algemeen altijd wel goed te merken :thumb
12 december 2015 om 11:55 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304243@freek corsa wrote:
Dit bedrijf heeft ook een versnellingsbak geleverd voor een crosser, daarvan heb ik een foto gemaakt.
Het kost mij alleen te veel om deze optie te kiezen.
Ik heb een F28, daarmee ga ik proberen te dragracen.
Dan zal ik wel moeten vertrekken in de 2e versnelling en dan naar de 4 schakelen ofzo :jerryDie andere bakken die hier genoemd worden, kunnen jullie daar foto’s van posten?
een tijdje geleden stond er nog een sp2000 bak op marktplaats en deze bak had ook enorm korte verhoudingen. misschien dat ze deze ook kunnen leveren met langere verhoudingen? Maar dit is volgens mij ook niet echt een optie gezien de prijs van deze bakken.
waar ga je de wagen eigenlijk voor gebruiken? straat, circuit, drag of een combinatie? dat scheelt natuurlijk nogal in de belasting van een versnellingsbak. daarbij is het voor bv. dragracen het gewicht van de bak wat minder belangrijk als voor op straat/circuit..
-
AuteurBerichten