licht vliegwiel ja of nee

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) licht vliegwiel ja of nee

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274656
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      Hallo.
      ben aan het twijfelen of ik ook een licht vliegwiel op mijn kadett monteer, als ik er straks een zwaardere koppeling en drukgroep in zet.
      maar,,,,heeft het nut op een 4×4 ja of nee!!!!!!!!!!!!!!!!!
      maakt het uit wat voor koppeling of drukgroep je pakt, bij een licht vliegwiel
      en wat zijn goede merken of leveranciers, want ik kom nu effe niet verder dan m tech.
      en hoe zwaar zou het vliegwiel dan moeten zijn, of zijn ze allemaal tussen de 5kg en 6 kg.
      weer wat vraagjes, maarja, als ik het strak los heb liggen, kan ik het beter in 1 x goed doen.
      alle tips en links zijn welkom.

      groeten.

      #18305446
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Lichter vliegwiel heeft voor mijn weten alleen nut op het beter reageren van de motor wanneer je op je gas gaat.. Dus snel in toeren stijgen en snel in toeren zakken…
        Verder zal het denk ik geen betrekking hebben op het 4×4 van je auto..

        #18305447
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          Ik rij met een ttv racing vliegwiel 4.2 kg en helix koppeling en drukgroep. Mijn kadett rijd weg als een zonnentje niks geen trillen heb. Alleen pendaal gaat iets zwaarder. Ik zoek ff een plaatje van mijn set
          Heb een link van mijn instagram heb een c20let met een f18wr bak Maar wel c20let vliegwiel.

          https://www.instagram.com/p/xHAe2cyShY/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

          #18305445
          bd.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2009

            ik had een vliegwiel waar corsaboy ooit een groupsbuy voor heeft gehouden. Nadat deze defect was(starter krans draaide over het vliegwiel heen met starten) heb ik een fidanza gemonteerd. dit vliegwiel had uit zijn eigen al een voorziening tegen het draaien van de starterkrans :thumb . dit ging echter wel over een plat vliegwiel icm. een sachs sinterplaat koppeling.

            ik vind een licht vliegwiel erg goed te merken. het sneller oppakken van de motor en meer afremmen op de motor bij gas los zijn voor mijn persoonlijk dikke plus punten. ik kan me echter voorstellen dat sommige dit niet fijn vinden rijden.. hoeveel je er van merkt met een 4×4? geen idee, maar minder roterend gewicht is over het algemeen altijd wel goed te merken :thumb

            #18305448
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Zelf nog geen ervaring
              Maar hoor wel enkel goede verhalen over fidanza

              En die is echt niet enkel via m tech verkrijgbaar….

              #18305449
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Lichter vliegwiel. Is minder gewicht. Dus minder weerstand voor de motor waardoor deze idd. Sneller reageert. Een zwaarder vliegwiel geeft de motor iets meer weerstand. Waardoor de motor minder vlot reageert. Zwaarder vliegwiel zorgt wel voor een wat hogere topsnelheid

                #18305450
                bd.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  @Helmer opelfan wrote:

                  Zwaarder vliegwiel zorgt wel voor een wat hogere topsnelheid

                  deze mag je mij toch eens even uitleggen.
                  je theoretische topsnelheid wordt bepaald door de verhoudingen van je versnellingsbak en de afmeting van je banden/velgen. of je deze top weer haalt hangt af van het vermogen van je motor en de luchtweerstand van je wagen.
                  wat heeft een vliegwiel hier mee te maken?

                  #18305451
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Idd.. Als je in de 5 of 6de vesnelling standaard 7200 toeren maakt op de top zal dat met een licht of zwaar vliegwiel weinig uitmaken met betrekking tot de snelheid.. Het maakt dan alleen verschil hoe snel hij van 800 toeren naar 7200. Toeren gaat

                    #18305452
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      ik rij met een 3,6 kilo vliegwiel met black diamond stage 2 koppeling op een helemaal standaard c20xe (ja ik weet het is geen let maarja) en rijd erg lekker reageert super op het gaspedaal en vliegt echt lekker door de toeren heen.
                      enige knelpunt is de uitlaat op dit moment die hem knijpt in de hogere toeren.

                      maar je kan wel eens komen kijken hoor vandaag gaat de carterpan eraf ivm een lekkende carterpanpakking (iets waar jij ook ervaring mee hebt toch :cry :cry )

                      #18305453
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004
                        #18305454
                        kadett4x4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          Is voor mij puur straatgebruik, met af en toe een stoplicht sprintje.
                          niks extreems dus.
                          Als ik er maar gewoon normaal mee kan rijden.

                          groeten.

                          #18305455
                          corsaracer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 January 2005

                            ik rij er dagelijks mee naar mijn werk dus…

                            en af en toe een stoplichtsprintje….

                            #18305456
                            kiyamizio
                              Lid sinds:
                              5 February 2010

                              ik rij er ook gewoon mee naar mijn werk, in het begin is het even wennen omdat hij zo direct aangrijpt en het pedaal gaat iets zwaarder maar niet hinderlijk.

                              ik heb een licht billet vliegwiel omdat in mijn oude vliegwiel allemaal scheuren kwamen en ik toch wou upgrade naar paddle plate met versterkte drukgroep.

                              de helix set zou 550nm moeten houden. maar ik heb let drukgroep met een xe plaat!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.