Corsa A C20XE ervaring met WOK

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A C20XE ervaring met WOK

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274612
    roylee01
      Lid sinds:
      22 March 2015

      Hallo.
      Zoals de titel al zegt. Is er iemand met ervaring van wok op een corsa met c20xe?
      Ik ben gister staande gehouden door mister wiseguy aka Patrick van wegmisbruikers en die heeft mijn auto een wok melding gegeven.
      Daar ik nog bezig was met het aanpassen voor omkeuren naar 2 liter is dit een zwaardere last dan ik al had. Ik had er ook niet mee moeten rijden natuurlijk maarja. Sla dat maar eens af.

      Mijn vraag is of er iemand bekend is met een wok melding op een corsa a met 2 liter die nog 1.2 of 1.3 of 1.6 op kenteken was.

      Ik heb nu dus een afspraak gemaakt bij het RDW voor het onderdeel “ongeldig verklaart voertuig” en daaropvolgend “wijzigingen voertuig”. Ik kon deze 2 dus in 1 afspraak combineren maar mijn vraag is nu hoe ze dit gaan doen. Kan ik dan die 2 liter erin laten liggen en wordt hij dan gewoon extra getoetst? Ik snap het echt niet wat ik hierbij moet denken. Dus alle input is meegenomen :)

      #18305022
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Als je een 2.0 op ke teken van een 1.2 of een 1.3 of 1.6 hebt staan valt al wel snel op door een zwaarder geluid en snellere tijd van 0-100 km/h

        Ik vermoed dat ze bij de rdw je auto gaan herkeuren i.v.m. je motor of deze veilig in je auto gebouwd is.. Dus dat je motor onder vollast niet zonder auto vetrekt…
        En dat de remmen en ophanging etc aangepast zijn… Dus al met al zal je auto binnenste buiten gekeerd worden…

        Wat had je gisteren gedaan waardoor je opviel??
        Werdt je door een audi a3 of een skoda aan de kant gezet ??

        #18305023
        roylee01
          Lid sinds:
          22 March 2015

          Nee. Er was een grote meeting bij de mcdonalds veenendaal. Weet niet of je daar bekend bent? Maar vanaf de rotonde bij de mc tot de volgende rotonde op t industrieterrein is de drag strip van werkend veenendaal. Helaas liet ik me gister opjagen door een civic die wou racen. Ik zag zn lampen niet eens meer terwijl ik midden op dat stuk moest remmen om iemand af te zetten. Ik liet me dus verleiden en trok t gas open. Niet geweten dat er bij de rotonde aan het eind politie stond. Dus we waren allebei de lul. Alleen de aanstichter kwam er vanaf met een waarschuwing en ik met een pot gezeik ala wok. Dusja. En mn corsa is nou niet echt een sleeper.

          Auto is inderdaad al goed voorbereid. Zit nu kadett E GSi remmerij op. Schijven voor EN achter. Voor zelfs geperforeerd. Verstevigings buis gelast van veer dome tot schutbord. En motor is 4cm hoger geplaatst. Originele ophangpunten zonder de 4cm adapters.
          Trekstangen zijn van Corsa GSi en de draagarmen zijn dicht gelast. Verder is de auto gewoon knikker hard dus wat dat betreft zit het wel goed verwacht ik. K zit alleen met de spoorbreedte. Deze wijkt geloof ik op dit moment gruwelijk af aan de voorkant.

          #18305024
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Ik denk dat je dit als een hele strenge keuring moet zien.. Alleen als deze de keuring niet door komt krijg je je kenteken bewijs geloof ik niet terug tot dat de auto aan de eisen voldoet..

            En de volgende keer je niet meer op laten naaien voor die snelkookrijst… Als je hem had laten winnen moest alleen hij naar de kant en had jij met een big smile over die rontonde kunnen rijden….

            #18305025
            roylee01
              Lid sinds:
              22 March 2015

              Ja inderdaad… dom van mij. Laat me nogal snel beinvloeden.
              Ik ben benieuwd welke keurmeester ik voor me krijg. Ook daar schijnt het nodige verschil in te zitten.
              Ik ga morgen informatie inwinnen bij het rdw over wat de gang van zaken precies is bij mijn geval.

              #18305026
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Ja.. Maarja als ze iets zien wat niet alle daags is wat bij mij in de buurt het geval is krijg je bij elke keurmeester een glimlach op zijn gezicht.. Heb alleen bij een normale keuring een zeikvent gehad die blijkbaar de verlagingsveren niet fijn vond toen hij de remmentestbank in stuiterde… Had toen mijn corsa gsi afgekeurd op een tehoge co waarde en omdat er gebrek aan interieur was (1 stoel en een half dashboard) en toen ik naar de buren ging dat me corsa binnen 20 minuutjes goedgekeurd werdt…

                #18305027
                KRSA2000
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2009

                  Wegens bouwjaar is het maar een simpel apk-achtig keuring bij een lokale rdw station. (€55 á €85)
                  Pas na bjr 1999 worden de keuringen strenger en moet je naar lelystad. Dan kan het behoorlijk in prijs stijgen afhankelijk van de aanpassingen.

                  Als je de zoek functie had gebruikt was je er zo achtergekomen.

                  viewtopic.php?t=9772

                  viewtopic.php?t=106997

                  Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                  #18305028
                  roylee01
                    Lid sinds:
                    22 March 2015

                    Dat gedeelte had ik al gedeeltelijk gelezen maar dit betreft een WOK melding VOOR dat ik een afspraak had gemaakt voor het wijzigen van specificafies. Ik vraag me dus af in welke volgorde er nu gekeurd wordt. Zal toch niet zo zijn dat ik eerst een 1.3 erin moet leggen en dan vervolgens weer de c20xe.

                    #18305029
                    KRSA2000
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2009

                      Gewoon keuren met c20xe en papieren laten aanpassen

                      #18305030
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        waarom 4 cm hoger geplaatst en niet de handleiding gevolgd van http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ???
                        Ik zou eerst die motor er zo inhangen zoals het door ook de duitse TüV zelfs wordt geaccepteerd.

                        #18305031
                        roylee01
                          Lid sinds:
                          22 March 2015

                          Motor is 10 jaar geleden ingebouwd nog voor dat mtech met ombouwsetjes kwam dus vandaar.
                          Door die 4 cm kan ik mn auto ook lager maken dan anders.

                          #18305032
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            @corsaboy wrote:

                            waarom 4 cm hoger geplaatst en niet de handleiding gevolgd van http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ???
                            Ik zou eerst die motor er zo inhangen zoals het door ook de duitse TüV zelfs wordt geaccepteerd.

                            als de motor zo past en goed zit zonder dat de kap een stukje open moet laten.. waarom niet??

                            #18305033
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              omdat je motor nu in een rare hoek staat…
                              als de spacer niet nodig was hadden ook wij hem wel weggelaten….
                              Heeft niets te maken met een motorkap waar die tegenaan komt..

                              Als een motor er scheef inhangt gaat de RDW nog meer vragen stellen.
                              En 10 jaar geleden was die 4cm spacer er ook al..

                              Corsa-NovaTuning.nl bestaat al meer dan 12,5 jaar.

                              #18305034
                              roylee01
                                Lid sinds:
                                22 March 2015

                                Mijn motor hangt recht :) god knows hoe ze het geflikt hebben maar bij mij hangt te motor recht. Ik geloof dat de baksteun op caroserie is aangepast wat ik van de vorige eigenaar hoorde.
                                Motor hangt er verder supernetje in. Stabilisatorstang past ook gewoon. Zonder spacers.

                                #18305035
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  maar als je de baksteun (links voor) aanpast krijg je weer teveel spanning en kanteling naar de achterzijde van het blok..
                                  Zelfde geld dan voor je schakelmechaniek etc. Spanning / kanteling van de homokineten en assen.

                                  En natuurlijk past de stabistang nu gewoon, je motor is aan de voorzijde 4cm omhoog gehaald.

                                  Maar goed… ik zal er wel geen verstand van hebben ;)

                                  succes met het omkeuren

                                  #18305036
                                  roylee01
                                    Lid sinds:
                                    22 March 2015

                                    Schakelmechaniek zit wel strak inderdaad. Maar door de verhoging van de motor en verlaging van de auto staan de assen juist rechter :).
                                    Bedankt! :D

                                    #18305037
                                    bd.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 July 2009

                                      @corsaboy wrote:

                                      maar als je de baksteun (links voor) aanpast krijg je weer teveel spanning en kanteling naar de achterzijde van het blok..
                                      Zelfde geld dan voor je schakelmechaniek etc. Spanning / kanteling van de homokineten en assen.

                                      En natuurlijk past de stabistang nu gewoon, je motor is aan de voorzijde 4cm omhoog gehaald.

                                      Maar goed… ik zal er wel geen verstand van hebben ;)

                                      succes met het omkeuren

                                      dat ze het op een andere manier hebben gedaan dan jij en max, wilt nog niet zeggen dat het niet goed kan werken.. ik zie ook geen reden waarom de motor schuin zou hangen? als je elke steun 4cm verhoogt, komt het complete spul ook gewoon 4cm omhoog.
                                      mits goed gebouwd, kan dit ook zeker voordelen bieden. zo staan bijvoorbeeld de assen niet onder een rare hoek bij verlagen(ik verwacht nu wel een reactie van Vinci over hoe slecht verlagen is :jerry ) en houdt je wat ruimte vrij aan de onderkant waardoor je niet bij elk hobbeltje bang hoeft te zijn voor je carterpan.
                                      Aangezien de wagen al 10jaar op deze manier rond rijdt, zal het waarschijnlijk wel meevallen met de extra stress en kantelingen..

                                      overigens is die spacer voor de stabistang niet altijd nodig, bij mijn corsa(c20xe/f16) paste de gsi stabi ook zonder spacer

                                      betreffende het omkeuren, zorg dat het netjes is en laat hem keuren, een wok melding heb je inmiddels toch al. mochten ze er iets van vinden dan kan je het altijd nog aanpassen. het omkeuren kost rond de 50 euro, daar val je dus ook geen bult aan :thumb

                                      #18305038
                                      roylee01
                                        Lid sinds:
                                        22 March 2015

                                        Het volgende probleem. De spoorbreedte voor is 139cm. Met 6j et49 wielen (astra gsi waaiers). Met mijn compomotives 5.5j et29 kwam ik op 143cm! Ik mag maar 2% afwijking hebben. Origineel is de spoorbreedte 132cm. Ik heb nu dus 7-(132÷100×2)= 4.36cm die ik ergens vandaan moet halen. Ben er nu achter dat het hele spul overgezet is van een kadett E want daarvan is de spoorbreedte 140cm.. gaat een dagje lelystad worden of een andere corsa..
                                        Vraag me trouwens echt af wat ze met de draagarmen gedaan hebben. Ben er wel achter de de veerpootlager opgeschoven zijn bovenaan. Verboord naar de buitekant zodat de veer weer netjes boven de naaf staat.
                                        Iemand ervaring met te grote spoorbreedte?

                                        #18305040
                                        theunm
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          denk dat je de lengte van je draagarmen een keertje moet nameten.

                                          die zijn nu vast wat langer.
                                          orginele draagarmen en ander aandrijfassen en dan ben je een heel eind

                                          #18305041
                                          roylee01
                                            Lid sinds:
                                            22 March 2015

                                            Wat zouden ze aangepast hebben aan de draagarmen? Lijken wel originele namelijk. Ik zal eens een foto maken.

                                            #18305042
                                            theunm
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              je bent per kant 35 mm breder dus ze zijn waarschijnlijk verlengt.

                                              je ophang punten van de carrosserie verlassen lijk mij niet logisch.
                                              en misschien hebben ze wel iets slim met je fusee kogels gedaan

                                              #18305020
                                              bart-gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2012

                                                Draagarmen van een tigra of b corsa?? Ik gooi er ook maar wat tussen maar die ogen mij breder dan een a corsa…

                                                #18305021
                                                roylee01
                                                  Lid sinds:
                                                  22 March 2015

                                                  #18305039
                                                  theunm
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    tijd om de zwarte prut van het chassis te halen.

                                                    die bout hoort veel verder aar binnen te zitten

                                                    #18305043
                                                    bd.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 July 2009

                                                      het zijn in iedergeval wel corsa draagarmen. wat teun zegt, die bout hoort verder naar binnen te zitten! hier hebben ze dus de spoorbreedte mee aangepast ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.