Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben sinds een maand nieuw op het forum, het valt me op dat als ik een nieuwe topic plaats, er niet wordt gereageerd. Er wordt sneller gereageerd op (oude) berichten. Ik heb al een hele privé chat met een zeer kundig lid en hij heeft me veel geleerd. Soms is in het openbaar reageren wel leuk, ook om anderen te helpen en zichtbaar te blijven. Ik heet Bas en sleutel sinds een maand aan mijn eigen opel astra H uit 2004. Ik ben echt een Opel-fanaat en rijd nu mijn favoriete auto, alleen zijn er best problemen. Ik heb de cilinderkoppakking vervangen en ik kwam er (te)laat) achter dat ik beter ook de ketting en de hele toestand had kunnen vervangen. Ik heb nu een ratel bij koude start, het duurt een paar seconden en dan is het weer weg. Ook gaat de motor als hij warm is klinken als een diesel en hoor ik een ratel aan de zijkant van de auto. Ik heb de kleppendeksel verwijderd en tot mijn verbazing was de ketting slap. Dat moet dus een spanner zijn of een ketting die opgerekt is. Heeft iemand ook dit probleem en daarna verholpen? Ik hoor graag meer verhalen. Alvast dank, Bas
Hallo Luuk, hierbij de foto’s van de klepstoters die ik nu heb, zie privébericht.
Groeten, Bas
Dankjewel! Ik had al het idee dat het daarmee kon maar ik wil alles eerst zeker weten voordat ik het doe. De inlaat is behoorlijk schoon geworden met de cleaner die je aanbeval. Er kwam veel koolaanslag uit!
Ik heb nog wel wat vragen, ik heb het idee dat jij wel heel veel weet. Je ziet ze verschijnen.
Dankje! Is het een idee de gasklep (gasklephuis) ook te reinigen en met welk middel? Ik las dat het reinigen van de EGR-klep specialistisch is en beter door een garage kan worden gedaan, klopt dat?
Ik geloof dat ik hem toch gevonden heb. Hij zat nog aan de waterpomp vast en ergens diep opgeborgen in mijn schuur. Ik weet nog dat ik deze als eerste wilde demonteren maar dat ik hem niet los kreeg. Zie foto’s.
Nu zou ik alleen nog willen weten welke van de eerste foto’s de EGR-klep nu precies is.
Alvast dank!
Het is eigenaardig, maar ik heb de thermostaat nog niet kunnen vinden
Zie foto’s. Eén moet denk ik de EGR-klep zijn, ik denk de onderste foto omdat dit onderdeel op het inlaatspruitstuk gemonteerd is. Het rare is dat van dit model Astra H heel veel net even anders is als regulier. Ik ondervond met bestellen van andere onderdelen al wat problemen omdat er meerdere mogelijkheden zijn…
Dankjewel! Ga ik doen. Gaat wel lukken.
Dankjewel, gewoon air intake reiniger in de luchtinlaat inspuiten neem ik aan? Het gaat vooral om de binnenzijde
En de remmenreiniger waarschijnlijk alleen voor de buitenkant.
Dankjewel, ik ga het zo direct opsporen. Als ik nog vragen heb, dan stel ik ze straks hier weer.
Dankjewel, ik had ook al het idee het niet open te gaan maken maar ik wilde het wel even zeker weten. Heb je nog een bepaald merk cleaner wat heel goed is?
Misschien wat laat, maar kan iemand mij zeggen waar de thermostaat van de opel astra h 1.4 z14xep zit?
Alvast dank!
MVG, Bas
Graag gedaan! De claxon zit als je voor de auto staat, bij de Astra H uit 2004 links naast de radiator. Kan niet missen als je even onder de auto kijkt of via de motorkap.
Het is inmiddels opgelost. Zo een eerste keer sleutelen is geen sinecure. Wel erg leuk en enorm leerzaam om te doen. De cilinderkop ligt eraf en ik ben deze aan het schoonmaken.
Ik bedoel, “bovenste” module in plaats van “linker”. Dat had ik willen aanpassen maar dat wordt niet doorgevoerd. Inmiddels weet ik dat het zes bouten zijn, twee zijn er een beetje verstopt. Dus ik denk dat het wel goed moet komen. Maar ik zou wel de benaming willen weten en als iemand nog tips heeft, welkom!
Dankjewel voor de uitleg en het zeer uitgebreide filmpje. Ik kreeg van iemand op YouTube gewoon ook de claxon zelf na te kijken en wat bleek? De stekker en daarin de contactpunten waren finaal doorgeroest. Ik heb er een nieuwe claxon voor €5,- vanaf de sloop onder gezet en met een nieuwe stekker, waterdicht verbonden. Klinkt weer als nieuw.
Ik denk dat ik iedereen aanraad als de claxon het niet doet, deze eerst na te kijken of de stekker en daarvan de contactpunten zijn doorgeroest. Is makkelijk te vervangen.
Ik ben wel blij dat ik de CIM-module ook heb aangepakt. Zo weet ik zeker dat het goed is. Nog een tip van wat ik ontdekte, als het relais nog klikt, dan ligt het bijna altijd aan de claxon zelf.
Ik vermoed dat je allang een beslissing hebt genomen en dat de auto ofwel naar de sloop is, of je hebt hem laten repareren. Ik had twee maanden geleden hetzelfde probleem met mijn heerlijke Astra G uit 1999, alles deed het perfect totdat de monteur van mijn garage erachter kwam dat de koppakking versleten was dan wel dat er een scheur in de kop zat, wat hij kon horen bij het starten en stationair draaien. Vlak daarvoor was ik ineens al mijn koelvloeistof kwijt en moest ik al een keer flink olie bijvullen. Nog een half jaar mee gereden en toen begon het gedonder opnieuw. Ik moest steeds vaker steeds meer koelvloeistof bijvullen. Lekke koppakking dus… Ik heb hem heet gereden, witte rook uit de uitlaat en toen startte hij niet meer. Diagnose? Naar de sloop en dat wordt veel te snel gezegd door dealers en garages omdat het vooral vanwege de manuren zeer veel kost, en dat is meer dan drie kwart van de kosten! Materiaal is niet zo duur voor dit euvel. Ik raad iedereen aan met oude(re) auto’s een hobbyist te zoeken die het leuk vind te sleutelen, of een leerling monteur. Geen beunhazen die er alsnog zwart geld voor vragen want dat is niet volgens de wet. Al is dat erg begrijpelijk en ga ik hen niet veroordelen. Of ga het als je technisch bent, zelf leren. Dat ben ik nu ook aan het doen, het overkomt mij geen tweede keer een geliefd karretje veel te snel naar de sloop te moeten brengen vanwege een lekke koppakking, wat bij veel auto’s soms behoorlijk snel een euvel is, bij sommige auto’s helemaal niet… Je kunt een auto dan als project benaderen, iedere keer een beetje, vooral als je niet veel te besteden hebt.
17 juli 2023 om 23:06 In reactie op: [Astra H] Weer terug bij de Astra.. maar wel met een storing #18540505Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Kun je mij kort uitleggen hoe ik de massa naar de accu kan leggen? Heb ik verder nog nooit gedaan.
Alvast dank! Groet, Bas
Goedendag,
Ik heb een Opel Astra H uit april 2004, de kale versie gekocht. Er zijn nogal wat probleempjes die opgelost moeten worden. Het eerste is de claxon. Ik heb de CIM-module open gehaald, de oxidatie weg geschraapt van de contactpunten, met contactspray ingespoten en alles weer keurig terug geplaatst. Maar nog steeds geen claxon. Ook heb ik het stuurwiel vervangen. Ik hoor wel het relais van de claxon klikken. Wat zou ik nog meer kunnen doen om het probleem op te lossen?
Alvast dank, groet Bas
-
AuteurBerichten