Opel Astra h uit april 2004, 1.4

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra h uit april 2004, 1.4

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18541316
    Basvanvliet
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2023

      Goedendag,

      Ik ben bezig mijn koppakking te vervangen omdat deze lek is gegaan vorige week. Ik ben een heel eind, de bouten van de cilinderkop zijn volgens het juiste schema losgedraaid. Het punt is alleen dat ik de linker module niet van het blok af krijg. Er zijn vier bouten, die zijn volledig los. Het benzine inlaat spruitstuk is ook gedemonteerd. In een aantal filmpjes op YouTube lijkt het heel makkelijk te gaan maar deze module (ik ben nog niet zo lang bezig en weet niet precies hoe het heet (inlaatsysteem?)) zit muurvast en als ik het blok wil laten vlakken dan moet deze er toch af. Kan iemand mij informatie geven? Verder gaat het allemaal voorspoedig maar dit was even een verrassing.

      Zie foto.

      MVG, BasOpel Astra h 2004 1.4

       

      #18541317
      Basvanvliet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2023

        Ik bedoel, “bovenste” module in plaats van “linker”. Dat had ik willen aanpassen maar dat wordt niet doorgevoerd. Inmiddels weet ik dat het zes bouten zijn, twee zijn er een beetje verstopt. Dus ik denk dat het wel goed moet komen. Maar ik zou wel de benaming willen weten en als iemand nog tips heeft, welkom!

        #18541677
        Basvanvliet
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2023

          Het is inmiddels opgelost. Zo een eerste keer sleutelen is geen sinecure. Wel erg leuk en enorm leerzaam om te doen. De cilinderkop ligt eraf en ik ben deze aan het schoonmaken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.