Claxon Astra H 2008

Forumindex Forums Modellen Astra Claxon Astra H 2008

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240517
    Peter Meerveld
      Lid sinds:
      29 June 2011

      Hallo,

      Ik heb een Asta H 17DTH uit 2008. Hierbij werkt de claxon soms wel en soms niet. Bij de dealer heb ik al de terugroepactie laten uitvoeren voor de stekker. Dit heeft niet geholpen.
      2e diagnose bij de dealer was dat de Simmodule(?) die achter de airbag zit stuk is. Kosten € 360!

      Weet iemand of dit echt de oplossing is, of is er bekend dat wellicht de schakelaar van 3 tientjes snel kapot gaat.

      Mvg

      Peter

      #17909119
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Dit heb ik soms ook bij mijn H z20lel van 2004, een maat van me ook met een H z13dth van 2006.
        ik ben benieuwd wat het kan zijn!

        #17909120
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          bekend probleem, is idd meestal de Simmodule die defect is.

          #17909121
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            ik denk dat je goedkoper uitbent de module niet bij de dealer te halen.

            #17909122
            Peter Meerveld
              Lid sinds:
              29 June 2011

              @opel-mark wrote:

              ik denk dat je goedkoper uitbent de module niet bij de dealer te halen.

              Dat idee had ik dus ook,maar een universele garage bij mij in de buurt wist mij te vertellen dat hun het niet kunnen. Dit omdat de SIM module geprogameerd moet worden en zij die aparatuur niet hebben en een dealer wel.

              Peter

              #17909123
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                vaak gaat idd de CIM module kapot, heb er al genoeg vervangen

                #17909124
                stefanDTI
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  Ik had het eerst ook bij mijn astra H .

                  vooral als ik mijn licht op had staan.

                  totdat ik een keer een ander stuur erin had gezet en toen was het spontaan over.
                  misschien een slecht contact bij de stekker bij de cim ?

                  #17909125
                  astra-gtc-freak
                    Lid sinds:
                    3 March 2010

                    Daar is nog een terugroep actie voor geweest.
                    Ze zetten een klemmetje over de simmodule heen omdat er in de sim zelf ook een los contact kan onstaan dit is 5min werk en is gratis.
                    Laat dit eerst eens doen voordat je een nieuwe sim laat plaatsen.
                    De mijne is wel vervangen maar om een andere reden en ik was 245,- euro kwijt bij de opel dealer in Uden en ook over deze sim hebben ze een klem gezet.

                    Succes.

                    #18540503
                    Basvanvliet
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2023

                      Goedendag,

                      Ik heb een Opel Astra H uit april 2004, de kale versie gekocht. Er zijn nogal wat probleempjes die opgelost moeten worden. Het eerste is de claxon. Ik heb de CIM-module open gehaald, de oxidatie weg geschraapt van de contactpunten, met contactspray ingespoten en alles weer keurig terug geplaatst. Maar nog steeds geen claxon. Ook heb ik het stuurwiel vervangen. Ik hoor wel het relais van de claxon klikken. Wat zou ik nog meer kunnen doen om het probleem op te lossen?

                      Alvast dank, groet Bas

                       

                      #18540607
                      BadBert
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2008

                        CIM module hoeft helemaal niet kapot te zijn, dat is hij eigenlijk ook nooit (is mijn ervaring). Er wordt alleen heel snel geroepen: VERVANGEN!!

                        je moet hem open maken, en schoon maken.

                        Dit heb ik al bij vele astra H (twintop) gedaan en daarna komt het zelden terug.
                        Het is vocht / aanslag wat ontstaat op de contacten. In het meest extreme geval de contacten vervangen door draadjes, dat werkt ook.

                        hoe je schoonmaakt:

                        #18541064
                        Basvanvliet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 July 2023

                          Dankjewel voor de uitleg en het zeer uitgebreide filmpje. Ik kreeg van iemand op YouTube gewoon ook de claxon zelf na te kijken en wat bleek? De stekker en daarin de contactpunten waren finaal doorgeroest. Ik heb er een nieuwe claxon voor €5,- vanaf de sloop onder gezet en met een nieuwe stekker, waterdicht verbonden. Klinkt weer als nieuw.

                          Ik denk dat ik iedereen aanraad als de claxon het niet doet, deze eerst na te kijken of de stekker en daarvan de contactpunten zijn doorgeroest. Is makkelijk te vervangen.

                          Ik ben wel blij dat ik de CIM-module ook heb aangepakt. Zo weet ik zeker dat het goed is. Nog een tip van wat ik ontdekte, als het relais nog klikt, dan ligt het bijna altijd aan de claxon zelf.

                          #18541977
                          rkievit
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 June 2022

                            Prima uitleg, bedankt.

                            Waar kan ik de claxon vinden?

                            Alvast bedankt.

                            Rinus :negative:

                            #18541991
                            Basvanvliet
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 July 2023

                              Graag gedaan! De claxon zit als je voor de auto staat, bij de Astra H uit 2004 links naast de radiator. Kan niet missen als je even onder de auto kijkt of via de motorkap.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.