[Astra H] Weer terug bij de Astra.. maar wel met een storing

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra H] Weer terug bij de Astra.. maar wel met een storing

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218093
    kevindraai
      Lid sinds:
      27 October 2007

      Hoi allemaal,

      Na de problemen met mijn Astra F heb ik een tijdje in een Hyundai gereden. Uiteindelijk kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan en heb ik weer een Opel Astra gekocht!

      Het is een Astra H 1.4 uit december 2004 geworden. Nette auto, geen schade en alles is een stuk luxueuzer als die Hyundai. Eindelijk weer het gevoel dat ik in een echte auto rijd. :wors

      Helaas heb ik ondanks de G2 mobiliteitsgarantie een probleempje..
      Als de verlichting brandt (stadslicht of dimlicht maakt geen verschil) werkt de stuurbediening heel slecht. Het volume kan ik alleen lager zetten en de bediening van de boordcomputer werkt helemaal niet.
      Vanavond ben ik er ook achter gekomen dat de claxon helemaal niet werkt als de verlichting aan staat :( .
      Ik dacht zelf aan een kapotte zekering, maar toen ik de motor en de verlichting uitschakelde werkte alles weer.

      Op Problemcar.nl heb ik gelezen dat het o.a. aan de software zou kunnen liggen. Klinkt dit bekend?

      Met de settings-knop heb ik al in het verborgen menu rondgekeken. Kan ik daar ook de softwareversie terugzien? Ik heb namelijk wel dit zien staan:

      SW: 3339
      24-7-2004 (ofzoiets)

      En gelijk nog een vraag:
      Heeft iemand hier op het forum hetzelfde meegemaakt, en zo ja, hoe is dat bij jullie opgelost?

      Alvast bedankt :)

      Gr.
      Kevin

      #17622924
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        Volgensmij zijn dit de kenmerken van een kapotte cim module.

        #17622925
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          origineel gepost door Spacejam
          Volgensmij zijn dit de kenmerken van een kapotte cim module.

          Ja, maar ik zal eerst proberen de CIM te laten SPSen bij de dealer… dat wil vaak helpen voor dit probleem.

          #17622926
          kevindraai
            Lid sinds:
            27 October 2007

            origineel gepost door OPC Turbo

            origineel gepost door Spacejam
            Volgensmij zijn dit de kenmerken van een kapotte cim module.

            Ja, maar ik zal eerst proberen de CIM te laten SPSen bij de dealer… dat wil vaak helpen voor dit probleem.

            Hmm… zoiets heb ik ook op de problemcar gelezen. SPSen wil zeggen updaten, toch?

            Ik maak mezelf graag bang, dus ik had ook al weer gelezen dat die module kapot kan zijn en dat het vervangen vrij lastig gaat.. (beide sleutels moeten ingeleerd worden, beveiligingscodes moeten opnieuw ingevoerd worden, etc etc)

            Morgen maar even bellen met de dealer!

            #17622927
            stefanDTI
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Hey

              Bij mij was dit eerst ook het geval , maar ik heb toen toevallig een ander stuur ingebouwd (Sport stuur)
              En nadien was dit probleem ineens weg !

              Het oude stuur van mij met storing heb ik in mijn schoonouders hun Zafira gezet en die hebben ook nergens last van :)

              Ik denk zelf dat het een massa probleem is op de connector van de stuurwielbediening.

              Gr
              Stefan.

              #17622928
              kevindraai
                Lid sinds:
                27 October 2007

                Nu ik erover nadenk vind ik het best vreemd dat het geleidelijk op is komen zetten.
                Voor het weekend haperden alleen het BC knopje en het volume-omhoog knopje af en toe. Als ik dan de sleutel uit het contact haalde en daarna de motor weer startte werkten de knopjes weer (ongeacht of het licht wel of niet brandde). Had soms ook wel het idee dat ik het BC knopje moest doordrukken om deze te activeren.

                Dit is eigenlijk de eerste keer dat de “wieltjes” helemaal niet werken. Of dit ook zo was met de claxon weet ik niet.. Deze heb ik nog niet eerder gebruikt, haha.


                @stefanDTI
                : Correct me if I’m wrong maar moet ik dan niet altijd last hebben van een slechte massa? Als de verlichting niet brandt werken de “wieltjes” perfect.

                #17622929
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  klinkt idd als de cim, heb ze al heel veel vervangen

                  #17622930
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    mazzel voor mij dan , dat het vanzelf is opgelost :hmmz

                    #17622931
                    kevindraai
                      Lid sinds:
                      27 October 2007

                      Een kleine update..

                      Vanochtend gebeld met de Opel dealer. Probleem werd meteen “herkend” maar men had het over een nieuw stuk kabelboom dat besteld moest worden. Nadat ik dit forum had genoemd en vertelde dat er werd geschreven over sps’en begon de dame aan de andere kant van de lijn te twijfelen. Ze moest het uitzoeken en ze gaat mij terugbellen. Door een technische storing aan hun kant gaat dat morgen pas gebeuren.

                      Later vandaag heb ik ook nog op wat Engelse fora gezocht naar een mogelijke oplossing van het probleem.. en om eerlijk te zijn word ik niet echt vrolijk van al die Vauxhall verhalen!

                      Op Astraownersclub.com heb ik wel een tijdelijke fix gevonden: simpelweg de verlichting van het dashboard/stuur/info display minder fel instellen.
                      Gek genoeg werkte het! :wors
                      Verlichting aan + claxon = geen geluid
                      Claxon ingedrukt houden + tegelijkertijd het stelknopje bedienen = claxon gaat opeens wel werken.
                      Nadeel is wel dat de klokken nu veel slechter af te lezen zijn!

                      Conclusie: stuurbediening werkt tijdelijk weer, maar een echte oplossing laat nog even op zich wachten!

                      #17622932
                      0Rudy0
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2005

                        wat ik ook eens heb gedaan is een apparte massa leggen van de cim naar de accu..en klant is niet meer terug gekomen met de klacht..
                        is bekend bij het technisch opel centrum..
                        ik heb dit gedaan nadat er tig x de knopjes op het stuur zijn vervangen(plus kabelboompjs in het stuurwiel)..cim gespst en vernieuwd..toen bleef aleen het massa verhaal over..
                        Gr.Rudy

                        #17622933
                        kevindraai
                          Lid sinds:
                          27 October 2007

                          Update #2.

                          Vanmiddag kon ik met mijn Assie terecht bij de Opel dealer. Daar hebben ze de CIM ge-sps’d en het probleem is weg :) Ik weet natuurlijk niet of het probleem nu ook helemaal opgelost is, maar ik ben weer blij!

                          Gek genoeg wisten ze daar niks van het dashboard-verlichting truukje.

                          Ff afwachten dus!

                          #18540505
                          Basvanvliet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 July 2023

                            Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Kun je mij kort uitleggen hoe ik de massa naar de accu kan leggen? Heb ik verder nog nooit gedaan.

                            Alvast dank! Groet, Bas

                            #18540606
                            BadBert
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 December 2008

                              Je kunt gewoon de CIM open maken en de contacten schoonmaken, dan helpt het ook gewoon.
                              Mocht het terug komen kun je ook bepaalde contacten voorzien van draadjes ipv de aanwezige contacten, dan blijft het ook weg.

                               

                              Al meerdere keren gedaan bij astra H (twintops) met dezelfde issues.

                              Hoe je dit doet:

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.