Inlaatspruitstuk Opel Astra h 1.4 z14xep reinigen

Forumindex Forums Modellen Astra Inlaatspruitstuk Opel Astra h 1.4 z14xep reinigen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18542190
    Basvanvliet
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2023

      Hallo lezers,

      Ik ben mijn Opel Astra H uit 2004, zie gegevens bij naam topic, aan het reviseren en ik zag dat het inlaatspruitstuk (vooral luchtinlaat), een hele module met een regelklepsysteem, behoorlijk vervuild was. Dus niet de brandstof injectoren, die zijn prima. Nu kom ik op internet bijna geen informatie of voorbeelden tegen aangaande het open maken en reinigen van deze module. Ik durf het niet zomaar zelf te doen als ik geen detail info heb.

      Kan iemand mij tips geven hoe ik deze module kan openmaken en hoe ik het beste dit kan reinigen? Ik zie koolstof aanslag.

      Zie foto hieronder waar het over gaat: Ik kan van veel modules veel vinden maar van deze module nagenoeg niks.  Alvast dank, MVG, Bas

      Inlaatspruitstuk

       

      #18542242
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dit moet je niet uit elkaar halen, dat gaat nooit meer afdichten.

        Gewoon met air intake cleaner o.i.d de boel zo goed als mogelijk reinigen.

        #18542266
        Basvanvliet
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2023

          Dankjewel, ik had ook al het idee het niet open te gaan maken maar ik wilde het wel even zeker weten. Heb je nog een bepaald merk cleaner wat heel goed is?

           

          #18542274
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Wij hebben meestal die van wynn’s, maar dat zal weinig uitmaken wat betreft merk.

            Na het reinigen met air intake cleaner effe nadoen met remmenreiniger, air intake spul is rommel.

            #18542278
            Basvanvliet
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2023

              Dankjewel, gewoon air intake reiniger in de luchtinlaat inspuiten neem ik aan? Het gaat vooral om de binnenzijde ;-)

              En de remmenreiniger waarschijnlijk alleen voor de buitenkant.

               

              #18542308
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Ja gewoon het inlaatspruitstuk volspuiten van binnen, en proberen met een kwast o.i.d in hoeverre het gaat schoon boenen.

                Daarna binnen en buitenkant na spuiten met remmenreiniger, zodat alle air intake cleaner van het oppervlak is.

                #18542310
                Basvanvliet
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2023

                  Dankjewel! Ga ik doen. Gaat wel lukken.

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.