Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 april 2016 om 08:40 In reactie op: opel olympia rekord 1,5ltr 1955 niet aan t lopen te krijgen #18311028
Zo deze motor loopt ook weer , heb de contactpunten van 0,3mm naar 0,4mm gezet , toen vonkte de bobine evenwel nog niet , heb t even aan de kant gelegd en verder gegaan met de compressietest , deze was voor alle 4 cilinders in orde , kon ook eigenlijk niet anders want de motor heeft in 2006 nieuwe 81mm overmaatzuigers bekomen , en zie daar zomaar ineens begon de bobinekabel ook weer te vonken , t hele spulletje aangesloten en na een paar omwentelingen sloeg de motor aan zonder te roken , nu kan ik verder met de restauratie ( tractor heb ik half gerestaureerd gekocht) , bij de proefdraai lekt de benzinepomp dus ik ben op zoek naar een nieuw membraam , verder zoek ik nog een thermostaathuis met de uitgang recht naar boven ,kompleet of dus enkel de bovenste helft groeten bas
28 april 2016 om 08:16 In reactie op: opel olympia rekord 1,5ltr 1955 niet aan t lopen te krijgen #18311027Ja die zijn zo goed als 100% zeker in orde en goed aangesloten ,.t kan mogelijk de condensator of onderbreker zijn waar de storing zit , een bobine gaat niet zo snel kapot ik meet op de bobine ca 6 ohm weerstand tussen de hoogspanning – en laagspanningaansluiting (de secundaire spoel )
27 april 2016 om 20:39 In reactie op: opel olympia rekord 1,5ltr 1955 niet aan t lopen te krijgen #18311025goede avond , na lang hangen en wurgen heb ik de motor eindelijk aan de praat gekregen , met een schroevendraaier op de stationair stelschroef van de carb. steeds ietjes opdraaien dan weer ietsje terugdraaien kreeg de motor steeds meer zin om aan te slaan , en daar sprong ie eindelijk aan , na een paar minuten uitgezet en daarna was t weer starten en lopen , na een testrit , met unheimlich veel rook en een wat zwakke trekkracht , de ontsteking wat vroeger gezet , en ziedaar was de trekkracht weer aanwezig , de rook bleef maar na een km of 10 aan testrit kilometers nam t roken gelukkig zienderogend af , was er bang voor dat t hele blok toch uit elkaar moest , op die 10km is er 1 hele liter aan olie doorgegaan , er was dus niets defect aan de motor de motor lag in coma en had geen zin om te lopen , merkwaardig maar waar , ik ben nu aan t volgende projekt begonnen namelijk ook een Bührer traktor met 1,5 ltr opel olympia rekord motor erin die in 2006 gereviseerd is , nieuwe lagers en 81mm overmaat zuigers maar heeft sindsdien nog niet gedraaid , ik heb alles opogebouwd maar ik krijg geen vonk uit de bobine , ook van een andere bobine die zeker weten goed is krijg ik geen vonk , de condensator ook maar eens vervangen door een ander maar nog steeds geen vonk …….
@H.rekordD wrote:
@2100diesel…. Met de originele versnellingsbak bedoel je de bak die bij de 2.3td hoort neem ik aan? Dus als ik voor de td ga heb ik eigenlijk een 2.3td blok en bak nodig. Dit klinkt wel aantrekkelijk. Alleen lees ik vaak dat die dingen niet vooruit te branden zijn en dat ze rond de 1 op 10 verbruiken. Nu gaat het natuurlijk niet in eerste instantie om het verbruik…maar niet vooruit te branden EN 1 op 10…. misschien kan ik iets doen met de pomp en intercooler. Het zou super zijn als ik rond de 120 pk kan uitkomen…Heb je hier toevallig ervaring mee?
In ieder geval.. Top! bedankt.@ goldmember. Wat ik mij nog steeds afvraag is of de senator of omega achterassen passen op de Rekord D, zodat ik een 6 cilinder donorauto kan pakken waar de achteras, of misschien nog beter, waar heel de aandrijflijn inpast.
Zo niet, welke achteras en cardanas passen er zonder veel moeite erop die de 6 cilinder aankunnen (naast de commodore B). Of zijn de assen van Rekord D/E van de 4 cilinder benzinemotoren sterk genoeg voor de 6 cilinder?
Bedoel je met ophanging wijzigen de steunpunten van de motor/bak? Of ook de achteras?Wat betreft de foto’s….PLEASSEEEE…. IK ZOU JE HEEL DANKBAAR ZIJN!!
die 2.3 td zijn in tegenstelling tot de 2.1 d juist wel vooruit te branden en dan met name vanaf 2200 toeren , en deze lopen geen 1:10 maar stabiel 1:14 , ik heb zelf 8 jaar met zon 2,3td in een E rekord gereden , maar wat ik mij afvraag : waar vindt je zon motor nog ? dr reden destijds maar een handje vol van deze E rekords in ons land..
17 februari 2016 om 19:01 In reactie op: opel olympia rekord 1,5ltr 1955 niet aan t lopen te krijgen #18311024je zou idd denken dat de ontsteking 180 graden verdraaid is maar t bolletje op t vliegwiel op markering ( markering is er eigenlijk niet , niet op ankerplaat , niet op distrideksel, wel is er een kijkgat in de ankerplaat of tussenplaat voor t bolletje) dan staat zuiger aan koelerzijde bovenin met beide kleppen dicht , de rotor staat dan in de richting ( iets voorbij) van bobinekabel naar deze cilinder … , (de traktor staat in Trois Ponts Ardennen , 27 km van grens Luxemburg.)
@theunm wrote:
dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
ook de tds in de astra f had dat probleem nog.citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
grofweg korte slag hoge toeren
lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.ja hier sla je de spijker op de kop , opel had een korte slag motor terwijl bij een langeslag motor een diesel beter uit de verf komt, ik denk dat dit zo gekomen is omdat adam opel meer een benzine motoren fabrikant was ipv dieselmotoren , later boorden ze die diesel steeds verder op , volgens mij is die 2,3 d ooit begonnen als 1,9d en later opgeboord naar 2,1d en 2,3d , simpel gezegd : een gat groter boren is goedkoper dan een hele nieuwe krukas met drijfstangen te ontwikkelen, maar met turbo was t beter opgelost en was t geen verkeerde auto , je had alleen dat turbogat , boven die 2200 toeren werd je vast in je stoel gedrukt en ging ie echt vooruit
86pk bij ca 3000 toeren en 190NM bij 2200 toeren, die dingen begonnen ook pas te trekken bij die 2200 toeren ( dan kwam die turbo er in) daaronder niet, t was voor die tijd de 1 na snelste in serie gebouwde dieselwagen alleen de citroen was nog iets sneller , de top lag bij zon 180kmh.
hallo corsaliefhebber , in de eerste link die je hier neergezet hebt staat dat je als kentekenbewijzen deel 1b en deel 2 mee moet nemen naar t postkantoor , geloof t of niet maar deze twee dokumenten had ik gewoon bij mij net zo als de vorige keren …………. , de boete heb ik tot op heden niet betaald , op de zelfde dag heb ik de auto nog in de verzekering kunnen doen , de apk kon natuurlijk die dag niet meer geregeld worden en dat ga ik over ca 2 weken doen , ik heb besloten weer met de auto te gaan rijden , t hele verhaal zal nog wel een staartje krijgen ..
potje met maximaal
maximaal drie woorden
15 februari 2013 om 18:53 In reactie op: traktor bouwjaar 1955 met af fabriek een opel benzine motor #18107000dan gaat mij dat helaas niet lukken , het vroegere dodgeforum had ook zon systeem en men heeft t mij proberen uit te leggen maar tevergeefse moeite , ik kan een traktor of auto tot de laatste bout in- en uitelkaar zetten maar een foto link er tussen zetten ligt buiten mij macht . ( er begint een rechtopstaand streepje te flikkeren als ik op die igm button druk , bij de fotos online kan ik danwel geen linkcode vinden of een extreem lange die dan 10 minuten schrijfgeduld vergt om m handmatig over te schrijven en tussen die twee img balkjes te zetten )
beste meneer corsaliefhebber , de eerste plaatsing is erg onduidelijk geplaatst daar mijn geschreven tekst direkt op de tekst van de oorspronkelijke schrijver kwam , dit probeerde ik te veranderen cq te verwijderen maar dat lukte niet , daarom heb ik t een tweede keer nog eens duidelijker geschreven in een eigen balk , betreft het rdw contacteren : dit heb ik dezelfde dag nog gedaan en ik kreeg als antwoord enkele opties die in werkelijkheid niet het probleem konden oplossen ( het dezelde dag nog kunnen schorsen) , maar toch bedankt voor de moeite om enkele links van t rdw toe te voegen .
beste meneer fearless , ik heb met (dezelfde als voorgaande jaren) tot mij beschikbare kentekenpapieren voorgaande jaren probleemloos de schorsing uit kunnen voeren , er zijn uit mijn map met autopapieren tussentijds geen dokumenten zoekgeraakt…….
@Fearless wrote:
@bastian wrote:
dat huidige systeem van dat elk jaar schorsen of anders aan apk en verzekering volden is een gezeik van hier tot tokio , ik wilde onlangs mijn 4,5t dodge weer schorsen zoals ik elk jaar deed , dit weigerde t postkantoor omdat r volgens hun een deel 3 ontbrak (?) gevolg : auto niet geschorst en een week later 2 bekeuriingen op de mat van elk 300 nog wat euro ….. , t zijn viezerikken daar in t hogere ambtelijke apparaat .
Je hebt zelf je papierwerk niet voor elkaar en vervolgens is het de schuld van een ander dat je een bekeuring krijgt…..
Denk is na, je weet wat je nodig hebt voor het schorsen, en als je deel 3 kwijt bent dan vraag je een nieuwe aan. Had je ruim van te voren al kunnen regelen.
Tis altijd zo simpel om maar boos te worden op anderen terwijl je zelf een foutje gemaakt hebt.[/qu
beste meneer fearless , ik heb met de tot mij beschikbare kentekenpapieren voorgaande jaren probleemloos de schorsing uit kunnen voeren , er zijn uit mijn map met autopapieren geen dokumenten zoekgeraakt ………
ja dat weet ik maar dan heb je digid nodig, dit heb ik enkele jaren geleden al eens aangevraagd , een ingewikkeld wachtwoord aangemaakt en dit op een briefje geschreven met de gedachte dat de brief van de overheid met code 2 dagen later wel op de mat zou liggen , meer dan 6 weken later kwam eerst die brief ….
dat huidige systeem van dat elk jaar schorsen of anders aan apk en verzekering volden is een gezeik van hier tot tokio , ik wilde onlangs mijn 4,5t dodge weer schorsen zoals ik elk jaar deed , dit weigerde t postkantoor omdat r volgens hun een deel 3 ontbrak (?) gevolg : auto niet geschorst en een week later 2 bekeuriingen op de mat van elk 300 nog wat euro ….. , t zijn viezerikken daar in t hogere ambtelijke apparaat .
hallo michael , teunm en trashmetal , ja dat is die firma en diegene die daar achter zit is ene meneer Oberlé ,als je m aan de telefoonhebt hoor je m in de verte praten , ik vind t maar een vage firma , ik heb destijds 2 condensatoren besteld voor een opel olympia rekord 1,5ltr 6 volt , aldus 1 extra mocht er eens 1 defekt zijn , de condensatoren moest ik bij binnenkomst post al concluderen dat ze niet compleet zijn , je moet er zelf een draad aan solderen , na monteren deed de motor t niet waardoor k dacht dat t probleem elders lag , aldus de halve motor gedemonteerd to de cilinderkop aan toe om uiteindelijk te concluderen dat beide condensatoren ( 23 euro samen ) niet werken , daar kwam ik achter toen ik ten einde raad bij iemand anders 5 condensatoren bestelde voor een tientje en de bij de eerste de beste condensator liep de motor alks een zonnetje , betreft mijn opel rekord turbo d : deze heb ik midden jaren 90 met 285000km op de teller verkocht omdat de bak door de jaren heen was drooggelopen was en de wegenbelasting dermate hoog was geworden dat t niet leuk meer was , de motor was nog best en deze had de 4 of 5 ton ook nog wel gehaald , achteraf met die wegenbelastingvrijstelling natuurlijk spijt van dat ik m ooit verkocht had , deze zal idd helaas tot bierblikjes verwerkt zijn want t kenteken is niet meer vindbaar , de originele opel rekord 2,3 turbo d kon je herkennen aan t vierkante roostertje rechtsvoor onder de bumper (luchtinlaat) en had 86 pk ( geen intercooler) de latere omegas turbodiesels hadden 100pk maar dan met intercooler . de rekord vond ik toch mooier
-
AuteurBerichten