opel rekord 2.3 turbo diesel

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik opel rekord 2.3 turbo diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255292
    bastian
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 February 2013

      hallo opel luitjes, ik ben bas uit varsseveld 43 jr en had al op mijn 14e jaar mn eerste opel , dit was een b kadett om op t land te crossen , ( ja dat kan hier n t oosten) , daarna nog een b kadett gehad en op mijn 18e jaar (dan met rijbewijs) een opel rekord 2.3ltr turbo diesel uit 1985 aangeschaft , die waren erg zeldzaam en ik vraag mij af of er daadwerkelijk nu nog iemand dit opel type in bezit heeft ? fijne tijd mee beleefd met die auto , zo dat was t en zal hier mij eens vermaken , ook wil ik waarschuwen voor de webshop opel classic parts uit heerlen waar ik niet werkende onderdelen heb besteld wat mij een hoop geld en tijd heeft gekost ( zonder schadevergoeding te verkrijgen van deze oplichter natuurlijk) maar hier zal ik wel een apart topic voor openen groeten aan alle opel rijders

      #18105565
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Hi,

        Bedoel je opel classic parts in Heerlen? Hier heb ik ook slechte ervaringen mee gehad afgelopen maand, specifiek iets besteld, totaal het verkeerde ontvangen. En erg beledigende mails ontvangen van deze meneer. (Oplichter wil ik ‘m niet noemen, ondanks dat ie duur is… Maar hij mag best wel iets doen aan klantenservice)

        Maar een Rekord 2.3 TD zie je niet vaak nee…

        Groet en welkom,
        Michael

        #18105566
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Welkom

          Geen idee hoeveel er van geleverd zijn, de turbo diesel was wel de luxere uitvoering.
          Je hebt het over een auto mits inleven nu ca 28 jaar oud veelal verkocht om km te maken.
          ben bang dat het over grote deel inmiddels tot bierblikjes verwerkt is

          #18105567
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            Hey bas, welkom op het opel forum!
            mn maatje waar ik regelmatig mee sleutel heeft een rekord 2.3d
            welke we gaan voorzien van een omega (bmw) turbodiesel met 5bak
            en wat leuke extra’s :vertag
            dus helaas geen originele TD

            betere foto heb ik zo even niet, maar je kunt duidelijk de bult op de kap zien
            de corsa is van mn meis :wub

            #18105568
            bastian
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 February 2013

              hallo michael , teunm en trashmetal , ja dat is die firma en diegene die daar achter zit is ene meneer Oberlé ,als je m aan de telefoonhebt hoor je m in de verte praten , ik vind t maar een vage firma , ik heb destijds 2 condensatoren besteld voor een opel olympia rekord 1,5ltr 6 volt , aldus 1 extra mocht er eens 1 defekt zijn , de condensatoren moest ik bij binnenkomst post al concluderen dat ze niet compleet zijn , je moet er zelf een draad aan solderen , na monteren deed de motor t niet waardoor k dacht dat t probleem elders lag , aldus de halve motor gedemonteerd to de cilinderkop aan toe om uiteindelijk te concluderen dat beide condensatoren ( 23 euro samen ) niet werken , daar kwam ik achter toen ik ten einde raad bij iemand anders 5 condensatoren bestelde voor een tientje en de bij de eerste de beste condensator liep de motor alks een zonnetje , betreft mijn opel rekord turbo d : deze heb ik midden jaren 90 met 285000km op de teller verkocht omdat de bak door de jaren heen was drooggelopen was en de wegenbelasting dermate hoog was geworden dat t niet leuk meer was , de motor was nog best en deze had de 4 of 5 ton ook nog wel gehaald , achteraf met die wegenbelastingvrijstelling natuurlijk spijt van dat ik m ooit verkocht had , deze zal idd helaas tot bierblikjes verwerkt zijn want t kenteken is niet meer vindbaar , de originele opel rekord 2,3 turbo d kon je herkennen aan t vierkante roostertje rechtsvoor onder de bumper (luchtinlaat) en had 86 pk ( geen intercooler) de latere omegas turbodiesels hadden 100pk maar dan met intercooler . de rekord vond ik toch mooier

              #18105569
              Kermitkiller
                Lid sinds:
                26 March 2005

                ook welkom hier :thumb

                #18105571
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Ik heb een rekord caravan 2.3turbo diesel in bezit :D moet zeggen rijdt wel erg fijn de 2.3TD.

                  gaat ook goed vooruit, in tegenstelling tot de atmosferische diesels uit die tijd van opel…

                  #18105570
                  astraTD
                    Lid sinds:
                    9 March 2009

                    Wat voor een vermogen heeft zo’n turbo blok eigenlijk?

                    Lijk me voor die tijd heel wat een 2.3 turbodiesel opel :shock:

                    #18105572
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      vermogen ongeveer 90pk en ca 190nm koppel
                      dat laatste was evenveel als 2.5 benzine

                      en hij weegt evenveel als 2.5 6 cyl
                      niet geschikt om overdwars in een astra te leggen

                      #18105573
                      bastian
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 February 2013

                        86pk bij ca 3000 toeren en 190NM bij 2200 toeren, die dingen begonnen ook pas te trekken bij die 2200 toeren ( dan kwam die turbo er in) daaronder niet, t was voor die tijd de 1 na snelste in serie gebouwde dieselwagen alleen de citroen was nog iets sneller , de top lag bij zon 180kmh.

                        #18105574
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
                          ook de tds in de astra f had dat probleem nog.

                          citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
                          het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
                          de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
                          grofweg korte slag hoge toeren
                          lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.

                          #18105575
                          astraTD
                            Lid sinds:
                            9 March 2009

                            @theunm wrote:

                            dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
                            ook de tds in de astra f had dat probleem nog.

                            citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
                            het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
                            de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
                            grofweg korte slag hoge toeren
                            lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.

                            Voor relax te rijden moet je de TDS boven de 1200toeren houden.. Wil je sportief rijden moet je hem boven de 2500toeren houden dan komt de turbo in gang.

                            #18105576
                            theunm
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              @astraTD wrote:

                              Voor relax te rijden moet je de TDS boven de 1200toeren houden.. Wil je sportief rijden moet je hem boven de 2500toeren houden dan komt de turbo in gang.

                              mijn huidige heeft power vanaf ca 1500 toeren
                              en geen voelbaar turbogat

                              motor is ook een paar generaties nieuwer

                              #18105577
                              bastian
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 February 2013

                                @theunm wrote:

                                dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
                                ook de tds in de astra f had dat probleem nog.

                                citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
                                het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
                                de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
                                grofweg korte slag hoge toeren
                                lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.

                                ja hier sla je de spijker op de kop , opel had een korte slag motor terwijl bij een langeslag motor een diesel beter uit de verf komt, ik denk dat dit zo gekomen is omdat adam opel meer een benzine motoren fabrikant was ipv dieselmotoren , later boorden ze die diesel steeds verder op , volgens mij is die 2,3 d ooit begonnen als 1,9d en later opgeboord naar 2,1d en 2,3d , simpel gezegd : een gat groter boren is goedkoper dan een hele nieuwe krukas met drijfstangen te ontwikkelen, maar met turbo was t beter opgelost en was t geen verkeerde auto , je had alleen dat turbogat , boven die 2200 toeren werd je vast in je stoel gedrukt en ging ie echt vooruit

                                #18105578
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  idd turbogat, maargoed dat had elke auto die uit die tijd kwam met turbo. te bedenken dat dit 1 van de eerste serie productie motoren was met turbo. (na bijna 30jaar nog steeds de 1e turbo…… king: )

                                  als je de huidige turbo EN DIESEL techniek bekijkt die nu toegepast word is het totaal niet te vergelijken en hebben ze over het hele gebied laaddruk (soms zelfs vanaf stationair!)
                                  variabele turbo’s is toch 1 van de mooiste uitvindingen op een diesel motor, maar helaas bestond die toen nog niet.

                                  2.3TD is ook nog in de omega en frontera gebruikt, deze had een intercooler en leverde +- 100pk. leverde 0,8bar turbodruk tov 0,7bar in senator/rekord.

                                  ben er wel blij mee, en rijdt ook fijn. koppel spreekt zich onder het rijden fijner aan dan een 3.0cih….

                                  ohja 2,5s of 2,5e is niet te vergelijken kwa vermogen of koppel behalve de ‘fictie’ op papier. 2,5 is niet vooruit te schroeien. 2.3TD daarin tegen wel!

                                  en is niet gat groter boren, maar grotere cilinderbussen plaatsen :shock: jaja de enige opel motor met losse cilinderbussen :wtf

                                  #18105579
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    ps. ik zoek voor een rekord E/senator a2 dash nog een cockpit voor een dieselmotor MET toerenteller.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.