Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de Autovisie stond laatst een stukje dat ze voorspellen dat er 300pk in komt met vierwielaandrijving
In 5drs en station zeggen ze daar
Dat zou wel mooi zijn 4×4 300pk in een station voor rappe pappa’s (snelle pappa’s moeten het nu nog met G OPC station doen)
In het OPC gedeelte is er lezen dat er nu 18 in Nederland zijn
Ben zelf de gelukkige bezitter van een zwarte originele Nederlandse OPC caravan
Heb nu al bijna 60dkm 268pk/428nm onder de kap en is motorisch probleemloos(hopen dat ik het nu niet afroep!)
Wel rijd ik hem altijd goed warm en gebruik ik altijd bp98 ultimate maar als hij warm is geef ik hem
altijd ff de sporenDe OPC caravan was leverbaar met of zonder dakrails(kostenloze optie) en is daarmee de enige astra caravan waarbij de dakrails
fabrieksmatig achterwege gelaten konden worden(net als bij de zafira a OPC)Met 624 geproduceerde auto’s is het een klassieker in spee (er zijn meer Lotus omega’s geproduceerd)
Er zijn er al wat total loss en ook mp heb ik er ook al wat in onderdelen aangeboden zien worden(nu op mp een zilvere in onderdelen)
Dus het worden er steeds minderIn Duitsland zijn ze vanaf 3000,- te koop (wel met ruim 2ton er op) en een knappe zit rond de 7000,-
maar ik denk dat in de toekomst de prijs van dit model wel zal stijgen@Tommy666 wrote:
Weet er toevallig ook iemand hoeveel OPC2 er gemaakt zijn?
Ik heb ergens een keer ergens op een duits forum gelezen dat er zoveel zijn:
3500 opc 2 3drs
500 opc caravan’s
12000 zafira a opcDe stations zijn dus het zeldzaamst
@astraTD wrote:
Snap sowieso niet dat een 2.0eco gsi word genoemd :???: beetje gemak hou ik zo’n ding bij ;)
Tuurlijk in de file houd je hem wel bij
Gisteren bij krasy geweest maar helaas waren het andere balasten die hij had liggen
krasy superbedankt voor de hulp
Ik heb nieuwe balasten besteld(jeetje wat zijn die dingen duur zeg)
Nou hoop ik wel dat dat het is anders krijg ik een punthoofd van die lampen
wordt vervolgd
Nou zondagmiddag even bezig geweest maar geen resultaat
Jammergenoeg was de rechter koplamp er dus ook mee gestopt en was het wat lastiger zoeken
De linkerkoplamp gedemonteerd en ik kan er niets aan vinden
-stekkers mooi schoon
-ballast mooi schoon (binnen dan)
-geen vocht er inde rechter koplamp was vol water gelopen
Met lampjes wisselen van de week kreeg ik de rubber sok achter de rechter koplamp er niet meer op
(te weinig ruimte) dus dacht dat zondag te doen omdat ik dan toch de bumper er af ging halen
In de tussentijd is dus mijn koplamp dus volgelopen met water en dat is zo de ballast ingelopenToen ik de ballast openmaakte zeek het water er uit dus deze is waarschijnlijk overleden
Ik heb alles nog schoongemaakt met contactspray maar nog steeds geen resultaat
Ook heb ik gemeten of er spanning op de stekkers staat die de lamp ingaan en deze geven gewoon 12v
aan (dus probleem zit echt in de koplampen)Zelf denk ik dat beide ballasten kapot zijn maar zou dat nog wel ff willen controleren
voordat ik 2 nieuwe koop en het blijkt toch wat anders te zijnMisschien heeft iemand nog zo’n ballast liggen die zeker weten goed is
Dan kan ik ff aanrijden om ze te proberen
(liefst overdag want de koplampen zijn nog gedemonteerd, dus ballast er onder stekker er in en proberen maar)
@krasy je heb een PMDenk niet dat er geen verschil is tussen phase 1 en 2
Bij phase 2 is een grotere intercooler nodig omdat de de ecu zo geremapt wordt dat er rekening
wordt gehouden dat er meer lucht(kouder is meer) in de cilinders komt dus dan kan er ook meer brandstof worden ingespoten
(en dat zorgt voor meer power)Bij phase 1 wordt er rekening gehouden met een standaard set-up
dus alles wat je er op schroeft heeft wel wat effect maar nooit het zelfde als je hem remaptals je hem remapt heb je zeker 260+pk (krukas)
@ronOPC1 wrote:
Als je een LET turbo hebt dan zal die 260 moeilijk worden………..heb je een LEH turbo moet je toch echt normaal gespreken met jouw update’s rond de 270 uitkomen. Heb zelf een LEH turbo, met voorkatvervanger, aangepast luchtinlaat en Fase1 van EDS en heb een gemeten vermogen van 264 pk’s aan de krukas. Bij EDS meten ze in ieder geval krukas pk’s.
Ik heb 255pk/420nm gehad met let turbo/voorcatverv 2.5/200cell/eds intercooler/luchtinlaat met eds software phase 2
dus het kan zeker wel !
nu met leh turbo 270pk/430nm
@bleuzafke is de auto na de aanpassingen opnieuw gechipt of met deze aanpassingen gewoon op de bank?
Grrrr…. rechter koplamp is nu ook defect (geen lampje zit al een nieuwe in)
Dus dat helpt wel als ik zondag ga zoeken pffff…
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat deze koplamp ongeveer 2 jaar geleden vervangen is na schade te
hebben gereden en dus nu al geoxideerde stekkers/printplaten na 2jaaridd erg mooie Calibra(gezien bij Niels)
Ik ben zelf erg te spreken over Niels maar als ik verhaal van 16VCalibra lees moet ik hem gelijk geven
Rijd zelf met 270pk/430nm z20let met stock internals niet echt te vergelijken maar doet het al 45.000km
probleemloos op deze setup door hem normaal te gebruiken(rustig warm rijden enzo en niet altijd volgas)Het lijkt me dat als je normaal rijd en niet altijd die 385pk aanspreekt het gewoon een hele tijd heel moet blijven
Maarja je bent mooi de sigaar met dit verhaal en ik wens je een hoop succes met de afwikkeling@Juffer1 heb idd koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling het zit er allemaal op vanaf fabriek
Ik ga zondag samen met mijn vader(vrachtwagenmonteur) in de garage waar hij werkt
de verlichting proberen te reparerenMet de tips die ik gekregen heb moeten we er wel uitkomen denk ik
Ik ga eerst alles zelf proberen en kom ik er dan nog niet uit…….dan pm ik
Nogmaals bedankt voor de reacties
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m621898055-opel-astra-2-0-turbo-opc-3d-2003-blauw.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Veel km’s maar mooie prijs (met ecc, vol leer en stoelverwarming dus full options)
Thanks voor de tips nou kan ik een beetje gericht zoeken
Ik dacht dat uitlezen niet veel zou helpen maar ga dat ook nog ff proberen
bedankt voor de tips en ik denk dat ik volgend weekend aan de slag ga
Foto’s op het forum zetten is niet mijn sterkste kant
Ik ga wel zoeken naar draadbreuk en zal de massa controleren
Bedankt voor de tips en zal het posten als ik het gevonden heb
@Blue-Dragon wrote:
Zijn het de plug en play of die met de multistekker koplampen.
Lijkt mij of dat er een draadbreuk is, of een slechte massa.Ik weet niet welk type kopllamp, het zijn originele koplampen en het is een OPC uit 2003
Is er een gerichte plek waar draadbreuk vaker voorkomt bij deze koplampen?
@turbosix wrote:
Ja, dacht ik dus als eerste aan maar ik kan niets vinden, ook icm tuning, astra enz niet.
kan alleen een vaag buitenlandse VAG tuner vinden.
Had jij al iets gevonden frank?Het is ff zoeken maar hij staat tussen de VAG auto’s
http://www.overload-performance.gr/forum/viewtopic.php?f=56&t=629″ onclick=”window.open(this.href);return false;
713 wielpk’s 820pk aan de krukas !!!!!!
Het is Stefano’s coupe (uit Griekenland)
http://www.youtube.com/watch?v=S8KBx_wrUuQ&feature=channel&list=U” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gewoon lekker 95 blijven tanken volgas sjeezen met je gechipte auto en dan volgende maand een topic starten
“hoe kan dat nou mijn zuigers zijn gesmolten”Gebruik de zoekfunctie en lees/leer alles over brandstof icm tunen
@R.vandeLagemaat wrote:
Dank je voor de tips :D ik heb weer eens met men neus gekeken :P
Maar ik vind persoonlijk dat van 115pk naar 127pk en 170nm naar 188nm toch een leuk verschil is wat je zeker gaat merken.
En voor de prijs vind ik het ook wel te doen.
Wat vinden jullie?
En is dit http://www.opel-tuning.nl/indexx.php?View=page&part_id=141008&hid=655&lhid=&lvid=&mid=97″ onclick=”window.open(this.href);return false; ook een goeie?Ik zou naar EDS gaan want die hebben een dyno en M-tech niet
(gebruik de zoekfunctie maar over de meningen over div tuners)Niet zo zeuren over prijzen, als het verkeerd gaat met de tuning dan heb je wat te zeuren
(gewoon goed geld uitgeven voor kwaliteitswerk met meting)@RISL wrote:
Inderdaad, zeker gezien de kosten. Als je naar 165 pk wilt, ben je bij EDS €1150 kwijt! Dat zijn bedragen die nergens op slaan…
Da’s niet waar wat daar staat
Dit staat op de site
250,- voor 170pk
1100.- voor 185pk(dit is niet alleen software ook een flowtec wordt er gemonteerd)http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Astra-G/X20XER” onclick=”window.open(this.href);return false;
1.8 en hoger hebben 5×110 (niet alleen cabrio, alle g’s)
En als je het wil laten doen zou ik DHZ twente eens bellen
Een Astra OPC heeft origineel 17″ velgen met ET47
Ik rijd zelf met een OPC G caravan een daarop zitten 18″ GTC 7.5J velgen met ET 41 en dan in combinatie met 225/40 banden (dat ging achter net niet goed dus daarom spatborden laten uitrollen)
Maar met 215 breed had het net wel gepastps:Spatborden laten uitrollen is toch geen ramp, dan passen de wielen wel erg mooi
@frank de jonge wrote:
Maar het gewicht he……
Astra cabrio is ook geen lichte auto , ik denk dat er niet meer dan 100kg tussen zit
De keus tussen die 2 auto’s is persoonlijk
De meeste fun heb je in de Astra ,de Vectra is misschien wat praktischer
@frank de jonge wrote:
.
Rondje Ring en zo’n auto is in notime afgeschrevenElke auto waar je mee volgas over de ring sjeest is na een paar rondjes afgeschreven
Ik vind de Astra aan de buitenkant niet heel erg lelijk (echt de Belgische stijl)
maar binnen vind ik het niet mooi (beetje te blauw idd)@kaneelschep wrote:
Als je smaak zo ver afwijkt van wat anderen op shows leuk vinden heeft het ook niet veel zin om deze auto op shows te laten zien hè ;) Heb je een showauto die niemand mooi vindt…
Smaak kan niet afwijken (het is namelijk persoonlijk en de eigenaar vind het mooi)
Waarom zou dat ding niet op show’s thuishoren want over de “smaak” valt dan te twisten
(en al vind je hem niet mooi qua uiterlijk is er misschien wel iets technisch wat mooi is)Voor de rest is het een moeilijk verkoopbare auto en het taxatiebedrag zal hij nooit
halen (niet eens de helft) -
AuteurBerichten