Testbankrun bij Klasen Motors Zafira A OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Testbankrun bij Klasen Motors Zafira A OPC

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253388
    bluezafke
      Lid sinds:
      21 March 2005

      Goedenavond iedereen, even alles op een rijtje:

      In 2005 mijn Zafira laten chippen bij EDS.
      Resultaat testbank (Intertuning België): 236 pk, 400Nm.
      Zéér tevreden van de prestaties, maar wou toch ietsje meer.
      Na een tijdje prekat-vervanger geplaatst.

      Dit jaar grotere interkoeler (FMIC), direct-air-intake en downpipe 3″ (Klasenmotors) met 200 cell-kat geplaatst.
      Nu na de plaatsing van de downpipe een testrun gedaan bij Klasen.
      Tot mijn grote verbazing, minder vermogen: 232,86 pk, 396Nm
      Volgens Stephan kan dit liggen aan het verschil in testbank, dit lijkt me toch zeer veel afwijking.
      Ze vonden bij Klasen de vermogencurve er wel goed uitzien.
      Volgens mijn rijgevoel heeft de wagen na de laatste updates nochtans meer vermogen.
      Tussen het EDS-chippen en heden zit +- 50.000km.

      Nu had ik graag jullie mening:
      Is er iets verkeerd, zou ik een nieuwe run doen op een andere testbank?
      Ik ben wel zéér tevreden over de prestaties, maar ik begrijp niet waarom nu maar 232 pk?

      Gegevens eerst run na EDS-chip:

      Gegevens van run bij Klasen, na laatste updates, 232,86 pk, 396Nm:

      #18081674
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Zijn het beide krukas of wielwaardes ?

        Niet dat je nu een krukaswaarde met een wielwaarde aan het vergelijken bent…

        #18081675
        bluezafke
          Lid sinds:
          21 March 2005

          @Juffer1 wrote:

          Zijn het beide krukas of wielwaardes ?

          Niet dat je nu een krukaswaarde met een wielwaarde aan het vergelijken bent…

          wielwaardes

          #18081676
          kelderbier
            Lid sinds:
            30 September 2007

            Weet je zeker dat het wielwaardes zijn ? de meeste dynografieken laten namelijk krukaswaardes zien.

            Je hebt dan ongeveer 260 pk aan de krukas ? Dat vergelijkt namelijk veel makkelijker.

            De NM-lijn loopt bij de tweede run veel mooier als bij de eerste. De eerste is typisch EDS. Explosief koppel en dan niets meer.

            Een FMIC zou meer vermogen moeten leveren dan de standaard intercooler omdat de lucht koeler is. Mijn Z20LEH ging door alleen een FMIC 20 pk omhoog met standaard software. Vindt daarom raar dat je er qua performance erop achteruit bent gegaan. Zou toch een druktest doen als ik jou was om te kijken of alle leidingen wel lek-dicht zijn.

            #18081677
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              zelfs met minder vrmogen kan het gevoel van meer vermogen goed uitkomen hoor.
              Als de krommen al beter verlopen, voelt het 100% beter aan.

              Mijn V6 laten Chippen bij Miruni, slechts een winst van 11pk en 11Nm, maar een Veel beter krommeverloop!!
              Pk’s lopen mooi op van bijna niks tot 210pk bij 5750 toeren.
              en het koppel blijft vanaf 2200 t/m 5000 toeren rond de 275Nm liggen, met een Piek van 305Nm bij 3350 toeren, en een klein dipje naar 260NM bij 4000 toeren..

              Dit koppel was eerst een piek bij 3500 toeren (296Nm, naarna liep ie alleen maar Af naar beneden, en liep het vermogen op naar 196pk bij 5900 toeren.
              de dip die ik in het middengebied had, voelde je goed met rijden, nu loopt alles soepel door, en begint het apparaat rond de 2500 toeren te trekken, en dat houd pas op bij 6700 toeren, (begrenzer afgesteld op 6950 toeren)

              Willem

              #18081678
              bluezafke
                Lid sinds:
                21 March 2005

                @kelderbier wrote:

                Weet je zeker dat het wielwaardes zijn ? de meeste dynografieken laten namelijk krukaswaardes zien.

                Je hebt dan ongeveer 260 pk aan de krukas ? Dat vergelijkt namelijk veel makkelijker.

                De NM-lijn loopt bij de tweede run veel mooier als bij de eerste. De eerste is typisch EDS. Explosief koppel en dan niets meer.

                Een FMIC zou meer vermogen moeten leveren dan de standaard intercooler omdat de lucht koeler is. Mijn Z20LEH ging door alleen een FMIC 20 pk omhoog met standaard software. Vindt daarom raar dat je er qua performance erop achteruit bent gegaan. Zou toch een druktest doen als ik jou was om te kijken of alle leidingen wel lek-dicht zijn.

                Dus als ik ervan uit ga dat de 2é grafiek de wielwaarde is zou het wel kunnen kloppen?
                Volgens mijn gevoel zou het inderdaad meer in de buurt van de 260 pk zijn.
                Lijkt mij ook logisch na de laatste updates.

                #18081679
                ronOPC1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2007

                  Als je een LET turbo hebt dan zal die 260 moeilijk worden………..heb je een LEH turbo moet je toch echt normaal gespreken met jouw update’s rond de 270 uitkomen. Heb zelf een LEH turbo, met voorkatvervanger, aangepast luchtinlaat en Fase1 van EDS en heb een gemeten vermogen van 264 pk’s aan de krukas. Bij EDS meten ze in ieder geval krukas pk’s.

                  #18081680
                  z20leh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 November 2011

                    bij klasen staat onderkant grafiek hoeveel vermogen op krukas en op de wielen.
                    Daar staat ook het koppel en de turbodruk.

                    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                    #18081681
                    Barrythefirst
                      Lid sinds:
                      23 June 2010

                      @ronOPC1 wrote:

                      Als je een LET turbo hebt dan zal die 260 moeilijk worden………..heb je een LEH turbo moet je toch echt normaal gespreken met jouw update’s rond de 270 uitkomen. Heb zelf een LEH turbo, met voorkatvervanger, aangepast luchtinlaat en Fase1 van EDS en heb een gemeten vermogen van 264 pk’s aan de krukas. Bij EDS meten ze in ieder geval krukas pk’s.

                      Ik heb 255pk/420nm gehad met let turbo/voorcatverv 2.5/200cell/eds intercooler/luchtinlaat met eds software phase 2

                      dus het kan zeker wel !

                      nu met leh turbo 270pk/430nm

                      @bleuzafke is de auto na de aanpassingen opnieuw gechipt of met deze aanpassingen gewoon op de bank?

                      #18081682
                      bluezafke
                        Lid sinds:
                        21 March 2005

                        @Barrythefirst wrote:

                        @ronOPC1 wrote:

                        Als je een LET turbo hebt dan zal die 260 moeilijk worden………..heb je een LEH turbo moet je toch echt normaal gespreken met jouw update’s rond de 270 uitkomen. Heb zelf een LEH turbo, met voorkatvervanger, aangepast luchtinlaat en Fase1 van EDS en heb een gemeten vermogen van 264 pk’s aan de krukas. Bij EDS meten ze in ieder geval krukas pk’s.

                        Ik heb 255pk/420nm gehad met let turbo/voorcatverv 2.5/200cell/eds intercooler/luchtinlaat met eds software phase 2

                        dus het kan zeker wel !

                        nu met leh turbo 270pk/430nm

                        @bleuzafke is de auto na de aanpassingen opnieuw gechipt of met deze aanpassingen gewoon op de bank?


                        @Barrythefirst
                        : auto is niet opnieuw gechipt na de aanpassingen. Heb ook begrepen dat phase 2 (grotere interkoeler) bij EDS enkel een hardware-matige aanpassing is in vergelijking met phase 1.

                        #18081683
                        Barrythefirst
                          Lid sinds:
                          23 June 2010

                          Denk niet dat er geen verschil is tussen phase 1 en 2

                          Bij phase 2 is een grotere intercooler nodig omdat de de ecu zo geremapt wordt dat er rekening
                          wordt gehouden dat er meer lucht(kouder is meer) in de cilinders komt dus dan kan er ook meer brandstof worden ingespoten
                          (en dat zorgt voor meer power)

                          Bij phase 1 wordt er rekening gehouden met een standaard set-up
                          dus alles wat je er op schroeft heeft wel wat effect maar nooit het zelfde als je hem remapt

                          als je hem remapt heb je zeker 260+pk (krukas)

                          #18081684
                          bluezafke
                            Lid sinds:
                            21 March 2005

                            @Barrythefirst wrote:

                            Denk niet dat er geen verschil is tussen phase 1 en 2

                            Bij phase 2 is een grotere intercooler nodig omdat de de ecu zo geremapt wordt dat er rekening
                            wordt gehouden dat er meer lucht(kouder is meer) in de cilinders komt dus dan kan er ook meer brandstof worden ingespoten
                            (en dat zorgt voor meer power)

                            Bij phase 1 wordt er rekening gehouden met een standaard set-up
                            dus alles wat je er op schroeft heeft wel wat effect maar nooit het zelfde als je hem remapt

                            als je hem remapt heb je zeker 260+pk (krukas)

                            Ik zal eens contact opnemen met EDS voor een remap.

                            #18081685
                            bluezafke
                              Lid sinds:
                              21 March 2005

                              @z20leh wrote:

                              bij klasen staat onderkant grafiek hoeveel vermogen op krukas en op de wielen.
                              Daar staat ook het koppel en de turbodruk.

                              Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                              Dit zijn de gegevens van de laatste run bij Klasen:

                              #18081686
                              z20leh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 November 2011

                                @bluezafke wrote:

                                @z20leh wrote:

                                bij klasen staat onderkant grafiek hoeveel vermogen op krukas en op de wielen.
                                Daar staat ook het koppel en de turbodruk.

                                Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                                Dit zijn de gegevens van de laatste run bij Klasen:

                                dus 232.96 pk op de krukas met een turbodruk van 1.37 bar.

                                #18081687
                                kelderbier
                                  Lid sinds:
                                  30 September 2007

                                  Mijn coupe geeft 230 pk en 295 nm op de krukas met originele software, LET turbo en volledig milltek systeem en BP ultimate 98. Lijkt me dat met jouw modificaties en zeker wel 260 uit moet kunnen komen.

                                  #18081688
                                  bluezafke
                                    Lid sinds:
                                    21 March 2005

                                    @kelderbier wrote:

                                    Mijn coupe geeft 230 pk en 295 nm op de krukas met originele software, LET turbo en volledig milltek systeem en BP ultimate 98. Lijkt me dat met jouw modificaties en zeker wel 260 uit moet kunnen komen.

                                    Ja, dat zijn prachtige waardes voor jou coupe, zonder chippen.
                                    Ik zal binnenkort eens een afspraak bij EDS maken voor verder onderzoek.
                                    Ik tank sinds 2003 nog steeds hetzelfde merk benzine (Shell 98). BP is niet de koop in België.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.