Probleem met xenonverlichting

Forumindex Forums Modellen Astra Probleem met xenonverlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253158
    Barrythefirst
      Lid sinds:
      23 June 2010

      Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb een probleem met de linker koplamp van mijn Astra g 2003 met originele xenon verlichting

      Ik dacht dat mijn lamp stuk was dus heb een nieuwe gekocht een deze geplaatst(geen resultaat)

      Daarna heb ik de nieuwe lamp in de andere koplamp geplaatst en de lamp doet het (lamp is dus heel)

      Toen dacht ik laat ik die zwarte kastjes(starters?) achter de lamp eens wisselen
      (deze werken beide op lamp die het al deed, dus kastjes ook goed)

      toen dacht ik aan de zekeringen en heb deze ook gecontroleerd (geen resultaat)

      De linker koplamp wil het dus niet doen na deze acties en gezien ik fietsenmaker ben en geen automonteur houd mijn kennis over verlichting hier op

      Misschien heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken

      Normaal breng ik mijn auto altijd naar DHZ twente maar gezien mijn vrouw en ik beide onze
      baan zijn kwijtgeraakt is dat niet echt een optie meer

      alvast bedankt
      groet Barry

      #18078273
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Zijn het de plug en play of die met de multistekker koplampen.
        Lijkt mij of dat er een draadbreuk is, of een slechte massa.

        #18078274
        cano666
          Lid sinds:
          28 September 2012

          idd draadbreuk of slecht massa

          #18078275
          Barrythefirst
            Lid sinds:
            23 June 2010

            @Blue-Dragon wrote:

            Zijn het de plug en play of die met de multistekker koplampen.
            Lijkt mij of dat er een draadbreuk is, of een slechte massa.

            Ik weet niet welk type kopllamp, het zijn originele koplampen en het is een OPC uit 2003

            Is er een gerichte plek waar draadbreuk vaker voorkomt bij deze koplampen?

            #18078276
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Plaats is een foto van de achterkant van de koplamp.
              En stuur is een pm naar Krasy zit hier ook op het forum of hij is wilt kijken naar je probleem.

              Hij woont in Amsterdam en is altijd zeer behulpzaam ;)

              #18078277
              Barrythefirst
                Lid sinds:
                23 June 2010

                Foto’s op het forum zetten is niet mijn sterkste kant

                Ik ga wel zoeken naar draadbreuk en zal de massa controleren

                Bedankt voor de tips en zal het posten als ik het gevonden heb

                #18078278
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  http://nl.tinypic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  hier kan je gratis foto’s uploaden.

                  rezise: zet je op message board(640×480)
                  bestand kiesen .
                  uploaden .
                  text overtypen.
                  IMG Code for Forums & Message Boards kopiëren en, hier plakken.

                  #18078279
                  bluedevil
                    Lid sinds:
                    6 August 2004

                    draadbreuk, slechte massa zo te horen
                    Eens de stekker eraf halen en kijken of de stekertjes geen oxidatie hebben komt redelijk vaak voor.
                    als je dit hebt proberen me contactreiniger die oxidatie eraf te spuiten en dan zou die terug moeten werken.

                    Indien dit niet lukt zit je zeker met een draadbreuk en is moeilijker uit te vissen waar maar zeker een van de balastaanstekers.
                    anders als je iemand in de buurt hebt laten uitlezen weet je rap waar het aan scheelt hoor (ik heb er een maar woon te ver uit de buurt vrees ik W VL belgie)

                    Greet blue

                    #18078280
                    gerben rsv
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2011

                      Ik zou het zoeken in het regelapparaat dit hangt onder de koplamp,hiervoor moet je dus de voorbumper en de koplamp demonteren. Het is een metalen kastje met gele sticker van Hella deze kun je losschroeven van de koplamp,hierna kun je deze openschroeven en de printplaat controleren op vocht cq corrosie als er niks los in ligt adviseer ik je om hem goed in de WD-40 te zetten,in laten trekken en droog blazen met hoge druk meestal werkt het dan weer!

                      Het ziet er zo uit als het goed is Zie advertentie Marktplaats Advertentie 621165913

                      Succes Gerben

                      NB ik heb dit zelf ook al een paar keer gedaan en met goed resultaat

                      #18078281
                      Barrythefirst
                        Lid sinds:
                        23 June 2010

                        Thanks voor de tips nou kan ik een beetje gericht zoeken

                        Ik dacht dat uitlezen niet veel zou helpen maar ga dat ook nog ff proberen

                        bedankt voor de tips en ik denk dat ik volgend weekend aan de slag ga

                        #18078282
                        gerben rsv
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2011

                          Uitlezen heeft geen nut ,zit geen diagnose op!!!

                          #18078283
                          bluedevil
                            Lid sinds:
                            6 August 2004

                            Astra geeft wel diagnose is van 2003 dus obd2 ik weet niet of de regeleenheden kunnen uitgelezen worden, dat kan misshien wel zijn dat deze niet rechtstreeks uitgelezen kan worden.Maar diagnose is zeker aanwezig voor andere onderdelen zoals de airbags en andere toebehoren.
                            Trouwens zal er alvast op de regelmotoren diagnose zitten want deze moeten kunnen worden gecalibreed over de nullijn van de wagen.
                            volgens de TIS zit diagnozesteker xenon op draad nr 7 bij de diagnozestekker dus vermoed ik toch dat die uit te lezen valt.

                            Bij een vec b uit 2000 kun je dit nl wel.

                            Waar je moet kijken voor de draadbreuk is de gele kabel (ontsteking van de verlichting) de bruine kabel das de massa van de lamp maar dan zou in feite niks meer werken van de lamp zelf dus die gele effe chekken en anders naar de vod
                            hopelijk zit het daar ergens en kan het snel worden opgelost want een regeleenheid kost toch aardig wat bij de vod (toch voor de vectra)

                            greets blue

                            #18078284
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              @Barrythefirst wrote:

                              Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb een probleem met de linker koplamp van mijn Astra g 2003 met originele xenon verlichting

                              Je hebt dus ook koplampsproeiers en de koplampen regelen zelf automatisch de hoogte ?
                              Reden dat ik dit vraag is omdat er veel mensen roepen dat het origineel is en waar dan achteraf blijft dat het wel de originele koplampen zijn maar dat ze die zelf hebben geplaatst.

                              @Barrythefirst wrote:

                              Toen dacht ik laat ik die zwarte kastjes(starters?) achter de lamp eens wisselen
                              (deze werken beide op lamp die het al deed, dus kastjes ook goed)

                              Die kastjes achterop de D2S lamp doet niets anders dan de spanning van de ballast (die zit origineel onderop je koplamp gemonteerd) overbrengen naar je lamp. Wat wel eens wil gebeuren is dat die metalen lipjes in die kapjes niet lekker contact maken. Je zou ze voorzichtig iets kunnen bij-buigen.

                              @Barrythefirst wrote:

                              toen dacht ik aan de zekeringen en heb deze ook gecontroleerd (geen resultaat)

                              Links en rechts zitten volgens mij op dezelfde zekering, dat kan het dus niet zijn.

                              @Barrythefirst wrote:

                              Misschien heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken

                              Als je de voorbumper demonteerd (zijn 4 torx schroeven en een 5 tal plastic plugjes) dan zie je onderop de koplamp een zilverkleurig metalen kastje. Dit kastje krijgt spanning vanuit de auto en voorziet de xenonlampen van hoogspanning.
                              Deze kastjes zitten met 3 torx schroefjes vast op de lampunit. Je zou de kastjes eens van links naar rechts en vv kunnen wisselen om te kijken of het probleem dan mee verhuist.

                              Let wel op dat wat je ook aan je koplampen / xenon doet je altijd de verlichting uit laat staan !
                              Nooit met de lampen / schakelaar aan ballasten / lampen oid gaan wisselen !

                              Mocht je hulp nodig hebben dan moet je maar een PB sturen :thumb

                              #18078285
                              krasy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 March 2010

                                al gelukt anders maar keertje langsrijden in west kan ik even meten voor je

                                heb ook nog extra belasten en lampen liggen om te testen :thumbup

                                #18078286
                                Barrythefirst
                                  Lid sinds:
                                  23 June 2010

                                  @Juffer1 heb idd koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling het zit er allemaal op vanaf fabriek

                                  Ik ga zondag samen met mijn vader(vrachtwagenmonteur) in de garage waar hij werkt
                                  de verlichting proberen te repareren

                                  Met de tips die ik gekregen heb moeten we er wel uitkomen denk ik

                                  Ik ga eerst alles zelf proberen en kom ik er dan nog niet uit…….dan pm ik

                                  Nogmaals bedankt voor de reacties

                                  #18078287
                                  Barrythefirst
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2010

                                    Grrrr…. rechter koplamp is nu ook defect (geen lampje zit al een nieuwe in)

                                    Dus dat helpt wel als ik zondag ga zoeken pffff…

                                    Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat deze koplamp ongeveer 2 jaar geleden vervangen is na schade te
                                    hebben gereden en dus nu al geoxideerde stekkers/printplaten na 2jaar

                                    #18078288
                                    gerben rsv
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 October 2011

                                      Het probleem is vaak dat er vocht in koplamp komt een klein beetje condens is niet erg maar als het meer is dan komt er water onderin de koplamp te staan en helaas is het laagste punt het regelapparaat cq ballast waar het water dus inloopt en we weten allemaal dat water en electronica geen goeie combinatie is !

                                      Succes met zoeken !

                                      #18078289
                                      Barrythefirst
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2010

                                        Nou zondagmiddag even bezig geweest maar geen resultaat

                                        Jammergenoeg was de rechter koplamp er dus ook mee gestopt en was het wat lastiger zoeken

                                        De linkerkoplamp gedemonteerd en ik kan er niets aan vinden
                                        -stekkers mooi schoon
                                        -ballast mooi schoon (binnen dan)
                                        -geen vocht er in

                                        de rechter koplamp was vol water gelopen

                                        Met lampjes wisselen van de week kreeg ik de rubber sok achter de rechter koplamp er niet meer op
                                        (te weinig ruimte) dus dacht dat zondag te doen omdat ik dan toch de bumper er af ging halen
                                        In de tussentijd is dus mijn koplamp dus volgelopen met water en dat is zo de ballast ingelopen

                                        Toen ik de ballast openmaakte zeek het water er uit dus deze is waarschijnlijk overleden

                                        Ik heb alles nog schoongemaakt met contactspray maar nog steeds geen resultaat

                                        Ook heb ik gemeten of er spanning op de stekkers staat die de lamp ingaan en deze geven gewoon 12v
                                        aan (dus probleem zit echt in de koplampen)

                                        Zelf denk ik dat beide ballasten kapot zijn maar zou dat nog wel ff willen controleren
                                        voordat ik 2 nieuwe koop en het blijkt toch wat anders te zijn

                                        Misschien heeft iemand nog zo’n ballast liggen die zeker weten goed is
                                        Dan kan ik ff aanrijden om ze te proberen
                                        (liefst overdag want de koplampen zijn nog gedemonteerd, dus ballast er onder stekker er in en proberen maar)


                                        @krasy
                                        je heb een PM

                                        #18078290
                                        Barrythefirst
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2010

                                          Gisteren bij krasy geweest maar helaas waren het andere balasten die hij had liggen

                                          krasy superbedankt voor de hulp

                                          Ik heb nieuwe balasten besteld(jeetje wat zijn die dingen duur zeg)

                                          Nou hoop ik wel dat dat het is anders krijg ik een punthoofd van die lampen

                                          wordt vervolgd

                                          #18078291
                                          krasy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 March 2010

                                            :thumbup

                                            #18078292
                                            pinkproject
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 August 2011

                                              Verhaal komt me bekend voor….had precies dezelfde problemen.

                                              Voor dat je nieuwe ballasten er op monteerd ,zou ik wel even zorgen dat je koplamp waterdicht is,anders kun je weer nieuwe bestellen.

                                              Heb er bij mij 2 nieuwe depo koplampen opgezet. (d2s)

                                              Dus al met al…2 nieuwe d2s lampjes, 3 ballasten en en 2 nieuwe depo koplamp units… :vertag
                                              Bij elkaar zo,n 700 pleuri’s !!!

                                              succes ermee….

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.