Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Hoe kan de spie op de krukaspoelie afbreken??

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 201 tot 223 (van in totaal 223)
  • Auteur
    Berichten
  • #18068211
    corsaracer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2005

      @Ram: ff een heel kort vraagje.

      de bout die er nu inzit/zat die te los zou hebben/heeft gezeten, heb je die nog of heeft niels die nog?

      aangezien het dacht ik een rekbout is zou je dus kunnen nagaan of de bout idd op de juiste moment heeft vastgezeten.

      #18068212
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        Dat kan, maar dan nog weetje niet of het een nieuwe was ja of nee. Het is vrij simpel natuurlijk, als die juist vast zat zou die er ook niet afgekomen zijn..

        #18068213
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          Iig horen we de uitkomst wel

          Ben benieuwd
          Mijn broer heb ook zoiets gehad wellis waar met vw bus poelie disstrubitie riem niet goed vast gezet of zoiets

          Wel lang geduurt maar via rechter wel gelijk gekregen
          Dit ging wellis waar om onderhoud. Maar goed

          #18068214
          turbotom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 July 2004

            Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen. (heb ook de andere topics gelezen) Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto’s (bussen en personenwagens) in onderhoud daar. Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch. Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken. We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen. Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open. LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden. Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot. Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade. Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt. Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad. Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken. Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.

            Met vriendelijke groet, Tom

            #18068215
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              @turbotom wrote:

              Vervelende kwestie dit alles, voor beide partijen.
              (heb ook de andere topics gelezen)
              Ik ken DHZ als een eerlijke onderneming, mijn bedrijf heeft 6 auto’s (bussen en personenwagens) in onderhoud daar.
              Wij hebben eerlijk gezegt nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met het bedrijf en ook wij hebben een motorombouw laten doen door DHZ, welliswaar een standaard motor maar toch.
              Na de motorombouw lekte de bus wat diesel, dit had te maken met een dieselslang/rubber die na de montage is gaan lekken.
              We hebben gebeld en het probleem werdt bij ons op locatie kostenloos verholpen.
              Ik vergelijk dit even met een situatie die wij zelf mee hebben gemaakt: een hoofdkraan (bestaand component) in de meterkast staat jaren en jaren open, wij komen op inspectie, draaien de kraan dicht en weer open.
              LEKKAGE!!, ellendig genoeg voor de klant maar de kraan moest vervangen worden.
              Punt 2: Hoofdverdeler vervangen (elektra) na vervanging meterkast (dus spanning is er af geweest) 3 noodverlichtingsarmaturen kapot.
              Heel ROT voor de klant maar het is een bestaand onderdeel van de installatie wat faalt na een upgrade.
              Wij hebben de componenten onder coulance vervangen wat ook hoort, maar je kunt er weinig aan doen dat het gebeurt.
              Wij kennen DHZ (Niels) als een eerlijk persoon die het met de klant het beste voor heeft
              ondanks er wel iets mis kan gaan, maar dat hebben wij met DE dealer ook wel heel vaak gehad.
              Ik denk (maar dan spreek ik voor mij zelf) dat je met Niels best een gesprek aan kan gaan om er uit te komen, en niet de onenigheid (welles niettes) hier op het forum te bespreken.
              Dit zal eerder leiden tot een goede oplossing dan de discussie hier.

              Met vriendelijke groet, Tom

              Tom, gebruik aub de entertoets na een zin
              dit leest heel erg :swear op een computerscherm

              #18068216
              Oenatje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                geen last van

                #18068217
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik zou zeggen:lees het dan niet. Het was mij niet eens opgevallen.
                  Het offtopic gel#l vind ik veeeeeeeeeel irritanter
                  -offtopic

                  #18068218
                  syl-astra
                    Lid sinds:
                    3 October 2007

                    @trashmetal wrote:

                    ik vind het behoorlijk irritant
                    nu heeft deze man wel punten en hoofdletters gebruikt
                    maar er zijn er bij die plaatsen een hele lap tekst
                    zonder punt en hoofdlettergebruik
                    ik neem niet eens meer de moeite dat soort berichten te lezen

                    en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt….

                    hahah je gebruikt zelf ook geen punten en hoofdletters
                    Dus wat lul je nu voor onzin , of is dat puur om het aantal post van je op te krikken. .

                    #18068219
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      ontopic graag!

                      #18068220
                      Rickyyy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2012

                        Ik werk zelf bij een garagebedrijf (motorfietsen) en wij hebben al meerdere malen de Bovag laten inschakelen door de klant. Hierdoor krijg je geen ja/nee verhalen en geen verhalen op een forum zoals hier. Niemand gaat er beter van worden.

                        De Bovag kijkt onafhankelijk, dus niet in belang van dealer of eigenaar voertuig, wie er gelijk heeft.
                        Wij zijn er tot op heden altijd perfect uitgekomen!

                        Wel moet het garagebedrijf aangesloten zijn bij de Bovag, dat kom ik nou net niet tegen op de website. Wellicht is hij dit wel…

                        Wat kost het je? Financieel helemaal niets, je schrijft een nette brief met jou mening en uitleg naar de Bovag. De Bovag neemt contact op met de garagehouder en vraagt hem/haar ook om een uitleg. Hieruit gaat deze persoon van de Bovag een uitspraak doen.

                        #18068221
                        turbotom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 July 2004

                          Excuses trashmetal,

                          Dit had ik niet door toen ik het verhaal aan het uitleggen was en weet ook niet of het met het schermformaat te maken had.

                          Groeten Tom

                          #18068223
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Laatste waarschuwing voor trashmetal! Anders gaan we tijdelijk bannen :vertag

                            We treden inderdaad steeds harder op tegen offtopic omdat het ook steeds vaker voorkomt. Dit is momenteel ook een heet hangijzer en een ernstige frustratie bij veel leden en moderators.
                            Om het forum ECHT overzichtelijk te houden is het noodzakelijk om mensen die waarschuwingen negeren en offtopic blijven gaan tijdelijk te bannen.

                            Daarnaast kunnen en mogen alle mods overal modereren, maar heeft elk forumdeel wel een moderator als aanspreekpunt.

                            #18068014
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              @Senatorman wrote:

                              Laatste waarschuwing voor trashmetal! Anders gaan we tijdelijk bannen :vertag

                              We treden inderdaad steeds harder op tegen offtopic omdat het ook steeds vaker voorkomt. Dit is momenteel ook een heet hangijzer en een ernstige frustratie bij veel leden en moderators.
                              Om het forum ECHT overzichtelijk te houden is het noodzakelijk om mensen die waarschuwingen negeren en offtopic blijven gaan tijdelijk te bannen.

                              Daarnaast kunnen en mogen alle mods overal modereren, maar heeft elk forumdeel wel een moderator als aanspreekpunt.

                              Het forum wordt steeds gezelliger :cry

                              Ach ik kwam hier toch al bijna nooit meer :vertag

                              Succes met het bestrijden van -offtopic Gaat je niet lukken, dat neemt de gezelligheid weg.

                              #18068222
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                @ Freek Corsa, zie pm voor uitleg.
                                Graag ontopic weer.

                                #18068224
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Dit is een probleem dat niet voor MAG komen, zeker niet als er veel aandacht besteed zou zijn aan de montage van de motor..
                                  Dan zou je moeten controleren op spelingen van bijvoorbeeld de spie tov het krukasriemwiel voor de D-riem..
                                  als deze bijvoorbeeld te veel is, kan dit gebeuren.
                                  Als er geen nieuwe bout met Juiste! loctite word gebruikt kan dit gebeuren
                                  Als de bout op onjuist Moment werd aangedraait kan dit gebeuren
                                  Als er een Fabrikagefout in de nieuwe bout zit kan dit gebeuren.

                                  normaal gebeurt dit niet, al haal je 500pk uit deze motor nog niet!!!

                                  Willem

                                  #18068225
                                  16VCalibra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2008

                                    Morgen alweer precies een jaar geleden dat ie overleed :cry :cry :cry

                                    #18068226
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Aan de ene kant wil ik echt niet alles weer oprakelen, maar ben toch erg benieuwd hoe dit uiteindelijk is afgelopen?

                                      #18068227
                                      16VCalibra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2008

                                        Ik hou je nog even in spanning als je het niet erg vind ;)?!

                                        #18068228
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Het is dus nog even afwachten. Ik zal gewoon eerlijk de uitslag posten, of ik win of verlies.

                                          Groetjes Ram

                                          #18068229
                                          theunm
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            sterkte

                                            dat andere ” een bedrijf als “zeer kleinschalig” wordt betiteld met “slechts enkele duizenden euro’s omzet” (ombouw was 11 zoveel al..). is min of meer standaard gezwam van een advocaat.

                                            wat hij waarschijnlijk probeert aan te geven is dat hij er geen 3 van in de week doet maar daar schiet jij niet veel mee op
                                            en dat quote’s van het forum niet worden meegenomen is dat m’n niet weet wie er achter een naam schuilgaat

                                            #18068230
                                            16VCalibra
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2008

                                              Nou het loopt anders dan verwacht. Ff afwachten

                                              #18068231
                                              bd.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 July 2009

                                                @theunm wrote:

                                                sterkte

                                                dat andere ” een bedrijf als “zeer kleinschalig” wordt betiteld met “slechts enkele duizenden euro’s omzet” (ombouw was 11 zoveel al..). is min of meer standaard gezwam van een advocaat.

                                                die informatie kan je toch gewoon opvragen via de kvk ?

                                                #18068232
                                                eddepet007
                                                  Lid sinds:
                                                  11 February 2005

                                                  Waarschijnlijk wel
                                                  Ben iig ook benieuwd

                                                23 berichten aan het bekijken - 201 tot 223 (van in totaal 223)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.