Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2024 om 10:02 In reactie op: Astra Model H, bekend probleem met claxon niet werkend e.d. #18555362
als dit het bekende CIM probleem is, dan werkt hij niet met de verlichting van de auto aan
schoonmaken van de contacten is dan genoeg. Vervangen is 9 van de 10 keer niet nodig.
klusje is op zich prima zelf te doen:
Hoi Andre,
meld je anders even aan op het twintop forum.
we hebben een tigra specialist in Velp ook.
stel dat er een grendel stuk is, dan kan ik je niet helpen want ik heb nog geen onderdelen ;) Kerel in velp wel!
Andre,
sorry, ik zit niet veel op dit forum….. heb je al iemand gevonden die je kan helpen?
De meeste hulp krijg je voor dit soort problemen via het twintop forum, daar kun je ook het makkelijkste in contact komen met iemand die dit kan fixen.
als je in de buurt van hoogerheide woont kan ik alvast even kijken wat het issue is, als er geen onderdelen nodig zijn kan ik het wellicht oplossen (kan zijn dat een grendel is losgeschoten, dat gebeurt wel eens namelijk)
Hoi Sander, weet niet of het al opgelost is?
Ben je al eens op het twintop forum geweest?Het is zeker op te lossen, uitlezen is stap 1.
Neem aan dat de kofferbak wel open gaat gewoon?
als de kofferbak wel open gaat, maar het dak niet (en je hebt dan dus die tonen) dan kan het zijn dat hij het netje niet ziet, of er is draadbreuk in 1 van de hoedenplank flaps.
meestal als er ergens anders draadbreuk is dan gaat de kofferbak niet open omdat hij dan niet kan zien of de dak zijn cyclus open, of dicht helemaal heeft afgemaakt.
Voor het netje: doe het netje dicht en in de houder, schuif het echter zo ver mogelijk naar LINKS. Als hij er dan uit schiet, moet je de rechter houder op de kop van de stang van het netje even los schroeven (zit een kleine TORX schroef IN aan de kopse kant), wat uitschuiven en weer vast zetten.
Ben ook even benieuwd of dan dus de buitentemp klopt.
Als je er echt niet uit komt, neem even contact op. Als je naar hoogerheide wil en kan komen, mag dat met mij.
Dat mag via PB hier, of je mag je aanmelden op ons mooie twintop forum natuurlijk :)ik zie dat dit forum geen handtekeningen meer weergeeft, maar er is een website/forum voor opel cabrio rijders. http://www.twintop.nl
ECU van de att zit hoger, en ook droger. Meestal overleeft die vocht wel. Zit niet plat op de vloer, maar zit tegen de “zijkant” zeg maar, aan de bijrijderskant achter het bekledingspaneel.
De computer van een tigra is anders, die kun je niet gebruiken. Zomaar uitwisselen heeft ook niet altijd zin.je moet de auto eerst uitlezen, dan verder kijken. Ik denk niet dat het de ECU is, er zijn een hoop andere dingen die fout kunnen gaan.
ik begrijp dat de kofferbak wel gewoon open gaat?
Geeft de boordcomputer netjes de buitentemp aan op het display? (ja, dit kan het dak tegenhouden).
ik heb via ons forum/club 2 plekken waar je terecht kan, Velp en Hoogerheide (laatste ben ikzelf).
Velp heeft het wel druk dus kan weken soms maanden duren voor je bij hem terecht kan.
Ter info: wij helpen PUUR uit hobby naast onze drukke fulltime baan die niets met auto’s te maken heeft ;)ik heb een prive bericht gestuurd, systeem werkt niet goed lijkt het hier op het forum, beantwoorden op prive berichten lukt ook niet….
je hebt mijn nr nu, stuur maar een appje.
komt helemaal goed!
je zal de rubbers moeten behandelen.
eerst schoonmaken, en dan behandelen.
gebruik aub geen sticks met hard product wat je er op moet smeren aub…
ga naar de doe hetzelff zaak, en haal siliconenspray, let op…. hij moet veilig zijn voor rubbers.
Ga dan naar de auto, zet het dak een stukje open (half zeg maar, dat het voorste paneel net boven het 2e staat).
Dek je lak af met een doek, en spuit de siliconenspray op de rubbers. Laat dit even inwerken.
Veeg / poets dit dan af met een GROFFE handdoek. Doe dit evt 2 keer.
Spuit daarna het rubber goed in met de siliconenspray (let op, dek je lak af, evt spray op je lak goed afpoetsen!) en laat dat zitten.doe dit voor ALLE rubbers… ook waar je raam in valt, en ook het rubber wat vast zit aan het raampje bij de achterbank zeg maar.
Ook het rubber naast je achterraam, de cstijlen vallen daar over, dus ook daar kun je alleen bij als je het dak half open hebt.voor meer info of hulp, meld je aan op het forum voor de dakloze opel-rijders: http://www.twintop.nl
het slot moet NIET vervangen worden….. dat is niet stuk.
het slot doet niets omdat de dak ECU het niet toelaat (de cyclus is immers niet afgemaakt!)
bedrading vervangen, welke gaan ze vervangen dan? Die van het slot? Of welke??
Ik weet even niet watvoor schroef er in zit, je kunt de andere er ook gewoon uit draaien en even kijken wat het is (torx kop iig), maar zoals gezegd hoef je je daar nu niet druk om te maken…. eerst alles weer werkend krijgen.
Assen is idd wel een heel eind weg :( We hebben ook iemand in Velp, dat is misschien al wat beter aan te rijden wellicht? (alleen zit die kerel nu al eind november te plannen)
Die schroef is niet erg, is alleen maar een afdek kapje.
De kabel die door je dak naar voren loopt naar de voorste grendels is zeer waarschijnlijk kapot.
Maar eerst moet je hem uitlezen.
En let op: foutmeldingen uitlezen heeft ook niet altijd zin, er zijn namelijk genoeg problemen waarbij geen fout gegenereerd wordt, maar het is wel te zien aan de status van alle signalen wat er mist (dus uitlezen met opcom, measuring blocks in de dak ecu)1 tip: ga aub NIET naar een garage…. die weten echt niet wat ze doen. Ze gaan je 100% zeker een offerte geven voor duizenden euro’s (de opel dealer zeker weten) met onderaan kleine lettertjes: na het uitvoeren van deze werkzaamheden kan er nog geen garantie gegeven worden op de werking van het dak.
Geloof me, ik heb ze al meerdere keren voorbij zien komen variërend van 500 tot 4000 euro (ex btw)…. in alle gevallen reden ze na een paar uur weer bij me weg met een werkend dak, voor een fractie van die kosten.
Voor veel tips en hulp kun je ook kijken op de site in mijn handtekening ;)
Of stuur even een privé berichthet design is mooi (net als de huidige astra) maar de ruimte…. de techniek…. dat loopt wel effe achter hoor.
Zeker voor de sports tourer EV straks, die kofferbak is gewoon niet heel groot (en een stuk kleiner t.o.v de huidige st)
Range is ook maar zo-zo voor dit formaat auto (st zal wel minder range hebben zelfs).
snelladen kun je in huidige begrippen al bijna geen snelladen meer noemen
het is gewoon jammer dat veel automerken nu pas beginnen met ontwikkelen en ook nog eens allemaal het wiel opnieuw uit willen vinden.
In het artikel staat het goed, hij is duurder dan de concurrentie en loopt ook op specs gewoon gelijk achter.
maakt de accu wel goed contact?
Alle accu klemmen goed vast?
Accu nog goed??Het is bekend dat als die niet goed contact maken, of een fractie van een seconde los komen 1 of meerdere ruiten dit geven (en nee, hoeft niet bij alle ruiten te zijn in dat geval).
Bij bij de Cascada net zo
Het raam reageert dus ook niet op de handmatige bediening?
heb je al gekeken of de bedrading naar de motor OK is.
Kan natuurlijk de motor zijn ook
Bij mij ben je welkom voor uitlezen en reparatie
Hoogerheide.
Meer info op onze website: http://www.twintop.nl
Ga wel maandag op vakantie voor 2 weken. Weet niet waar je vandaan komt?
Kabel doorgemeten: dat zegt helaas niet. Dat doet een dealer ook, en dan nog is er daar vaak een (of meerdere) kabel(s) stuk/beschadigd.
Heb ze voor de zekerheid maar even gemaild, maar ze hebben geen enkele radio die past, ze hebben niet eens het juiste harnas plug and play voor deze auto.
Aangezien Rob er mee bezig is geweest, gok ik dat het hydraulisch was ;)
Voor zover ik kan vinden is de 2020 editie de laatste.
er staat dan op 2020 – 2021.
Volgens mij gaat er ook geen update meer komen helaas.
CIM module hoeft helemaal niet kapot te zijn, dat is hij eigenlijk ook nooit (is mijn ervaring). Er wordt alleen heel snel geroepen: VERVANGEN!!
je moet hem open maken, en schoon maken.
Dit heb ik al bij vele astra H (twintop) gedaan en daarna komt het zelden terug.
Het is vocht / aanslag wat ontstaat op de contacten. In het meest extreme geval de contacten vervangen door draadjes, dat werkt ook.hoe je schoonmaakt:
18 juli 2023 om 11:21 In reactie op: [Astra H] Weer terug bij de Astra.. maar wel met een storing #18540606Je kunt gewoon de CIM open maken en de contacten schoonmaken, dan helpt het ook gewoon.
Mocht het terug komen kun je ook bepaalde contacten voorzien van draadjes ipv de aanwezige contacten, dan blijft het ook weg.Al meerdere keren gedaan bij astra H (twintops) met dezelfde issues.
Hoe je dit doet:
Die hebben niets voor opel
Op zich is de CIM module schoonmaken niet heel moeilijk, en niet super veel werk hoor…
werkt beter dan dat klemmetje, want als er vocht/aanslag zit, wordt dat alleen maar erger.
Natasja is in contact met mij :) gaat goedkomen!
Bijzonder, bij ons doet hij het prima, ook gloednieuwe telefoons (cascada van 2013).
wel hebben we gehad dat je tijdens het koppelen, de popup mist van de rechten (die verdwijnt heel snel?) dan zegt hij dat ook.
Even naar de gekoppelde apparaten in je BT lijst, en dan via de instellingen alle rechten toekennen hielp in dat geval.
Is het ondertussen gelukt?
Zou toch gewoon moeten werken namelijk….Top!
ik kom niet zo vaak meer op dit forum…. soms scan ik de topics voor twintop gerelateerde problemen….voor de anderen (ter info) het opnieuw inleren van de ramen werkt alleen als het raam zijn instelling kwijt is. Anders pakt hij de nieuwe “eindpunten” niet…
Dit doe je dus door de accu even los te koppelen en na ongeveer 10 minuutjes weer aan te koppelen. Daarna de “inleerprocedure” doen zoals hierboven beschreven. -
AuteurBerichten