‘Bestuurdersruit openen en daarna weer sluiten’

Forumindex Forums Modellen Astra ‘Bestuurdersruit openen en daarna weer sluiten’

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18481422
    Thijs0007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 September 2022

      Beste leden.

      Ik heb sinds kort een Opel Astra J uit het jaar 2010. Deze auto geeft een melding op zijn boordcomputer: ‘Bestuurdersruit openen en dan sluiten’.

      Hij wil hem dus kalibreren op de aanslag voor de auto-functie, dit doet hij netjes maar na een paar minuten rijden geeft hij weer de zelfde melding. Waarna ook af en toe de binnenverlichting flauw gaat branden of fel en een melding krijgt dat de bestuurdersdeur nog open staat. Heel af en toe werkt de ruitmotor ook niet meer, is niet meer open of dicht te krijgen. na contact paar keer aan en uit werkt hij weer.

       

      Ik heb de bedrading in de doorvoerrubber bekeken. Hier was niets geks aan te zien. Toch heb ik de stukken van iedere draad die door het doorvoerrubber lopen nettjes vervangen.

       

      Helaas is het zo dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Het viel me wel op dat het redelijk vochtig was aan de binnenkant van de deur (ruimte waar de raam in zakt). Zou dit een oorzaak kunnen zijn aangezien de stekkers van de kabelboom zich hier ook bevinden? Niet onbelangrijk om er nog even bij te vermelden: er zit wel een plastic folie die de ruimten tussen ruit en binnenvoering van elkaar scheiden.

       

      Is er iemand bekend met dit probleem?

      ik verneem het graag :)

      #18481715
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ruit motoren gaan nog wel eens stuk bij de J

        #18482001
        Thijs0007
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 September 2022

          Hi Nick,

          Bedankt voor je reactie!

          Maar een kapotte ruitmotor zou dan toch niet de oorzaak kunnen zijn dat de boordcomputer denkt dat de bestuurdersdeur af en toe open is (terwijl hij gewoon netjes dicht is).

          Corrigeer me als ik het fout heb

          #18534424
          shabeelka S
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2023

            Hi Thijs.
            heb je oplossing gevonden.
            sinds kort heb ik het zelfde probleem.
            Alvast bedankt

            #18545803
            Schimi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2023

              Goede dag,

              Mijn dochter heeft een Astra J uit 2011

              Deze geeft de foutmelding na contact aanzetten : Raam bestuurderskant openen en sluiten!

              Naar dit gedaan te hebben start de motor!!

              Elektrische ramen werken normaal en melding is alleen bij starten.

              Wie weet hier meer over?

               

              Alvast bedankt!

               

              #18545936
              Schimi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2023

                Beste,

                Vandaag met Astra bij Opel geweest, foutmelding stond erin op nieuw ingeleerd:
                raam elect.omlaag dan knop 5 sec. vasthouden, daarna raam dicht en daar ook 5sec. vasthouden.

                Daarna oke, storingen geleegd. Helaas belde dochter vanmiddag weer op fout melding weer terug!!

                Wie weet raad?

                #18546306
                BadBert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2008

                  maakt de accu wel goed contact?
                  Alle accu klemmen goed vast?
                  Accu nog goed??

                  Het is bekend dat als die niet goed contact maken, of een fractie van een seconde los komen 1 of meerdere ruiten dit geven (en nee, hoeft niet bij alle ruiten te zijn in dat geval).

                  Bij bij de Cascada net zo

                  #18547592
                  Thijs0007
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 September 2022

                    Accu klemmen zitten goed vast.

                    Het is nu zelfs zo, dat ik géén melding meer krijg dat de deur open gaat, én de ruitmotor doet nu helemaal niks meer. Ik krijg het vermoeden dat dit toch aan de kabelboom ligt. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan doormeten..

                    #18547594
                    Thijs0007
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 September 2022

                      Het is nu zelfs zo dat de melding van ‘bestuurdersruit openen en daarna weer sluiten’ verdwenen is, maar,, nu werkt de bestuurdersruit helemaal niet meer. Ook krijg ik geen melding meer dat de bestuurdersdeur open is, terwijl dit niet zo is. Er wordt nu enkel alleen een dichte deur waargenomen. Ookal is deze wel open.

                      Verder doen alle andere functies zoals spiegels verstellen en ruit RV, RA & LA het wel gewoon.

                       

                      Ik begin het vermoeden te krijg dat dit aan de kabelboom ligt. Maar zou niet weten hoe ik dit kan doormeten..

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.