Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Werkt het claxon wel als de dimlichten uit/aan zijn?
Ook dat met de ruitenwissers klinkt idd als een probleem met de CIM module.
Voor de eerste serie Astra H was er geloof ik een update voor de CIM module bij de dealer..
Weet het fijne er niet precies van, maar wellicht kun je je auto even laten controleren op de juiste software en anders even laten updaten.
Grote kans dat dát een deel van die storingen al oplost.
De rest van de storingen zal je waarschijnlijk toch gaan laten uitlezen dus kan je dat meteen combineren met een eventuele software update :toppie:JoeyU, Zoals hierboven al vermeld,
Bij P1550 eerst ff gasklephuis reinigen, baat het niet dan schaadt het niet.
Wat betreft je vraag over de melding “Remlicht Controle”,
dit is normaal en gaat weg zodra je de rem intrapt, zo controleert ‘ie of je remlichten correct werken :toppie:6 juli 2019 om 18:17 In reactie op: Astra G Z18XE Inhouden bij koude motor + storing P0170 #18367336vandaag even gereden met de stekker van de lmm los, had wel het gevoel dat de auto minder inhield met koude motor en reactie op snel gas geven en loslaten was heel iets rustiger.. Merkte verder kwa prestaties niet veel verschil.. Kan ik uit dat kleine verschil dan alsnog concluderen dat het de lmm is ondanks deze geen foutmeldingen geeft?
6 juli 2019 om 00:22 In reactie op: Astra G Z18XE Inhouden bij koude motor + storing P0170 #18367320@Opeltje17 Thnx! Zal het morgen met koude motor meteen eens proberen en kijken of het inhouden dan weg is.
Ik laat het dan ff weten
5 juli 2019 om 17:42 In reactie op: Astra G Z18XE Inhouden bij koude motor + storing P0170 #18367300*
@Opeltje17
Bedankt voor je reactie!
Ik lees wel vaker dingen over de carterventilatie dus misschien wel een heel goed idee om dat te laten doen, kan dat gewoon worden gedaan zonder dat de auto weer opnieuw geprogrammeerd moet worden? (misschien een domme vraag maar heb er weinig verstand van)
Wat trouwens wel opvalt, nadat de dealer het stationaire toerental heeft verhoogt loopt hij stationair beter maar reageert nu minder prettig bij het optrekken vanuit stilstand. Dat gaat als volgt : ik wacht voor een stoplicht, hij draait netjes 900tpm, stoplicht gaat op groen, ik laat de rem los waardoor hij terugzakt naar 700tpm en geef dan gas om te gaan rijden maar door die “terugval” in toeren pakt hij niet vloeiend op en ga er nu meestal met een schok vandoor..
Hier had ik eerder toen hij stationair 700tpm liep geen last van omdat de “terugval’ van stationair naar kruipen minder was..
Is dit normaal?weer even een feedback zodat misschien anderen er ook nog wat aan hebben,
De auto heeft 2 dagen bij de Opel dealer gestaan voor diverse tests en metingen en het probleem is momenteel voor 50% opgelost.Ze hebben het gasklephuis gedemonteerd en aan de binnenzijde gereinigd, volgens de monteur zat er verontreiniging wat je vanaf de buitenkant niet kon zien.
Daarna is de auto opnieuw geprogrammeerd waardoor het stationaire toerental ipv iets rond de 700tpm nu op 900tpm staat, hierdoor is de onregelmatige loop en het trillen sterk verminderd.Ook start hij nu weer gewoon, ‘s morgens worden de toeren nog steeds niet verhoogd maar hij blijft wel draaien.
Als het probleem met niet starten en afslaan weer terug komt kan het volgens de dealer enkel nog de EGR zijn, dit leek me sterk omdat deze ooit al is vervangen maar volgens de monteur maakt dat niet uit?
Ik kan in ieder geval weer rijden :)
Even een update..
Sinds gisteren start de auto ook slecht, vooral ‘s morgens vroeg of ‘s avonds.
Wanneer ik dan gas geef lijkt het alsof hij op 3 cilinders loopt en slaat dan meteen af.
Er brand nog steeds geen motorstoringslampje, deze is overigens nog wel gewoon aanwezig want ik zie hem branden wanneer de auto op contact staat.
Ook hoor ik een soort resonantie wat lijkt op een soort “zagend” geluid, zie hieronder een filmpje voor het geluid :
alles was ook heel erg aan het trillen maar dat is amper te zien op de video..
Iemand een idee??Groetjes,
Sander9 juni 2016 om 22:47 In reactie op: Probleem met remmen ABS?? Vectra B2 X16XEL Prl 2000 161000km #18320732Arjontje bedankt voor je bericht! :thumbup
Ik zal vragen of m’n garage de sensoren en ABS ring wil gaan controleren..
Heb zelf ook meer het idee dat het in een of andere sensor zit, want als het om een volledig defect ABS zou gaan dan zou het euvel toch continue aanwezig moeten zijn en het ABS lampje branden of zie ik dit verkeerd?Bedankt voor je reactie Willem!
Ik zal morgen mijn garage dan eens vragen of hij de pook afstelling eens na kan kijken, want afgezien van een lampje vervangen ben ik niet handig met sleutelen…9 maart 2016 om 11:09 In reactie op: Astra G X16SZR ’99 olie lekkage /carterdruk/vacuüm?? Help?? #18311352Bedankt voor jullie snelle reacties! :D
Wat betreft de tankdop; daar heb ik al eens een gaatje in geboord maar dat hielp niet, nieuwe dop gehaald ook geen resultaat.. Ik rijdt nu dus gewoon standaard met de dop niet helemaal vast. De tank ontluchting is al doorgeblazen maar dit heeft ook niet geholpen (zie mijn eerdere post over specifiek het vacuüm probleem)De koppakking is al eens vervangen dus ik kan me haast niet voorstellen dat die wederom lek zou zijn daar ik ook geen koelvloeistof verbruik heb en ook geen sludge onder de olie vuldop..?
Ik ga meteen ff een afspraak maken voor een compressietest zodra ik meer informatie heb laat ik het weten.
@Haasje17 Bedankt voor je reactie,
Ik zal het tankontluchtingsklepje nog eens laten nakijken en morgen direct maar ff kijken naar dat rubber bij de tankdop.
Het lijkt inderdaad alsof de motor wanneer deze warm is te weinig brandstof krijgt want hij reageert dan ineens heel sloom en futloos..
Sinds vandaag is er trouwens ook de melding “INSP” op het display verschenen, dit heeft toch te maken met een servicebeurt? Dit lijkt mij echter wel een beetje snel gezien de auto 6000km terug nog een beurt heeft gehad..? Of kan het ergens anders mee te maken hebben?Bedankt voor alle reactie’s!
Ik ben vandaag bij een Vectra x16xel wezen kijken, op de foto’s zag ‘ie er prachtig uit maar in real toch een tegenvaller. Niet alleen de auto maar vooral de verkoper vertrouwde ik van geen kant: Die man wist zgn niks, niet of de waterpomp bij de dist. was vervangen, niet of er problemen met olieverbruik waren, niet waar de auto onderhouden was en hij ergerde zich duidelijk enorm aan m’n vragen ect. ect.
Bovendien zag ik de randen rond de bovenkant van de deuren, langs de kofferklep en de motorkap al iets “bobbelen” en rond het gasklephuis zag alles er wel héél nat en smerig uit evenals de koelvloeistof die wel héél erg sterk vervuild was..
Hij reed overigens wél fijn maarr ja voor hoe lang… :???:Overigens vond ik ‘m niet super traag voor een x16xel maar idd, ik voel het verlangen naar iets meer vermogen van de 1.8 toch kriebelen :jerry
Wat is het verschil in verbruik van de 1.8 t.o.v. de 1.6?? In theorie lijkt het nihil maar in de praktijk hoor ik ook wel eens mensen die fors meer verbruiken al begrijp ik dat dat ook afhankelijk is van je rechter voet..En ik heb nooit geweten dat de z18xe in de Vectra B geen EGR klep heeft! Dat zou idd een groot voordeel zijn..
Gasklephuis reinigen doe ik eigenlijk altijd meteen standaard bij een “nieuwe” auto, evenals nieuwe bougies, olie, filters ect. dus dat komt wel goed.. ;) -
AuteurBerichten