Storingen

Forumindex Forums Modellen Astra Storingen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372776
    Serethas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 February 2020

      Goedemiddag,

      Ik ben nieuw hier dus zal me even (heel) kort voorstellen. Mijn naam is Colin en heb sinds een maand een mooie Opel Astra H uit 2004 gekocht met 161.000 km op de teller. M’n eerste Opel.

      sinds een week gaan er storingslampjes branden op het dashboard, doet de achter ruitenwisser het niet en af en toe houd de claxon ermee op. Ik heb twee linker handen dus heb geen flauw idee wat ik hiermee kan doen zonder al te veel kosten te maken.

      De storingslampjes die branden is het oranje motormanagement lampje en een rode voor de airbags. Het motormanagement lampje komt (volgens de garage waar ik hem kocht) door de verkeerde brandstof. Ik moet schijnbaar E5 tanken en dan het beste Shell V-Power. Aldus de garage.

      Het lampje voor de airbag reageert, hoe raar het ook is, op de hendel van de ruitenwisser achter. Als ik de wisser aanzet gaat het lampje uit. Ook stopt mijn cruisecontrol ermee als ik de wisser aanzet.

      Is hier een reden voor en kan ik dit gemakkelijk oplossen zodat alles weer normaal draait?

      #18372777
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        motorstoring beginnen met uitlezen, de rest is vermoedelijk een defecte CIM module die achter het stuur zit

        #18372790
        AstraG711
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2015

          Werkt het claxon wel als de dimlichten uit/aan zijn?
          Ook dat met de ruitenwissers klinkt idd als een probleem met de CIM module.
          Voor de eerste serie Astra H was er geloof ik een update voor de CIM module bij de dealer..
          Weet het fijne er niet precies van, maar wellicht kun je je auto even laten controleren op de juiste software en anders even laten updaten.
          Grote kans dat dát een deel van die storingen al oplost.
          De rest van de storingen zal je waarschijnlijk toch gaan laten uitlezen dus kan je dat meteen combineren met een eventuele software update  :toppie:

          #18372799
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            de bewering van de garage dat het motorstoringslampje gaat branden als je geen E5 tanks is absolute kolder, ik tank al 4 jaar E10 en geen motorstoringslampje te zien, ik hoop dta je de wagen met garantie gekocht hebt, de andere storingen wijzen op problemen met de cim module

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.