Astra G Z18XE Inhouden bij koude motor + storing P0170

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Z18XE Inhouden bij koude motor + storing P0170

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367299
    AstraG711
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2015

      Beste leden,

      Mijn Astra G met Z18XE motor heeft sinds afgelopen Dinsdag een motorstoringslampje branden,
      Na uitlezen geeft hij foutcode “P0170 Fuel Trim Bank 1” aan.

      ik heb via de zoekfunctie gezocht naar mogelijke oplossingen maar geen een probleem komt echt overeen met dat wat ik heb.

      De auto houd ’s morgens de eerste paar meter iets in tijdens gasgeven, soms alsof er even minder vermogen is, dan voel je even een “hikje” en trekt die weer goed door. Bij warme motor lijkt het nauwelijks tot niet aanwezig te zijn, hij voelt dan ook gewoon vlot aan en trekt goed door, alleen bij stationair een dot gasgeven klinkt het soms alsof de motor zich dan even “verslikt”

      In ruststand loopt hij wel mooi rustig rond de 795 tpm.

      Omdat veel mensen aangeven dat dit probleem van de luchtmassameter kan komen heb ik net via mijn obd scanner gekeken wat de waardes zijn van de luchtmassameter tijdens vol accelereren, dus doortrekken tot 6500 tpm

      hij komt dan niet veel verder dan 63 (g/s)

      Ik dacht zelf dat voor de Z18XE motor de waardes dan rond de 100 (g/s) moesten liggen?  :unsure:

      Stationair draaiend met warme motor schommelt deze waarde tussen de 2.17 en 2.33 (g/s)

      De Opel Dealer bij mij om de hoek heeft er naar gekeken en zegt het niet te weten..

      Hopelijk kan iemand mij aan de hand van deze informatie verder helpen alvorens ik allemaal onderdelen ga vervangen die wellicht niet eens vervangen hoeven te worden  :praying02:

      Nog even wat extra info over de auto mocht het handig zijn:

      Astra G Coupé, bj. 2005, kilometerstand 130000, Z18XE, Handgeschakelde tranmissie.

       

       

      #18367300
      AstraG711
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2015

        *

        #18367307
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Ga is rijden met de stekker van de lmm los.

          #18367320
          AstraG711
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2015

            @Opeltje17 Thnx! Zal het morgen met koude motor meteen eens proberen en kijken of het inhouden dan weg is.

            Ik laat het dan ff weten :good:

            #18367336
            AstraG711
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2015

              vandaag even gereden met de stekker van de lmm los, had wel het gevoel dat de auto minder inhield met koude motor en reactie op snel gas geven en loslaten was heel iets rustiger.. Merkte verder kwa prestaties niet veel verschil.. Kan ik uit dat kleine verschil dan alsnog concluderen dat het de lmm is ondanks deze geen foutmeldingen geeft?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.