Astra g 2002 springt soms in “limb modus”

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g 2002 springt soms in “limb modus”

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372707
    JoeyU
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2020

      Beste Opel fanaten,

      Sinds recent ben ik in het trotste bezit van een Opel Astra G 2002 met volgens mij een X16Se 1.6 motor. Auto verkeerd in puike staat en heeft maar liefst 63dkm gelopen. Na een week in het bezit te zijn begint hij wat kuren te vertonen. Het gele motorlampje (Auto met sleutel) is toen gaan branden. Ik terug naar de garage waar ik hem gekocht hebt, zij hem uitlezen. Uit me hoofd een melding over de EGR klep en de krukassensor. Klep schoongemaakt, nieuwe krukassensor done. 5 minuten rijden, zelfde lampje. Veel gerotzooi later de conclusie getrokken dat het mogelijk aan de E10 benzine kan liggen.

      Hoppa twee potjes reinigingspul erin en E5 getankt. Probleem leek verholpen, tot 500km later weer hetzelfde lampje ging branden. Heel internet afgestruind over verhalen over de ECU tot EGR en vele die elkaar tegenspreken. Zelf even langs de Opel dealer gereden maar die konden hem alleen uitlezen als het lampje brandt. Kreng gaat natuurlijk alleen branden als je naar je werk moet en niet een vrije middag hebt maar goed. Vandaag eindelijk de tijd gehad om hem uit te laten lezen bij het Motorhuis in Gouda met de volgende foutcodes:

      P:1550(a)  noodloopprogramma-prestatie beperkt door gasklepregeling

      P:1620(b) circuit 2, referentiespanning 5(volt vlgm)

      p:0335(0) toerental van motor geeft geen signaal.

      Ik ben ten einde raad en wou dat ik voor ik een duur traject van diagnoseren ecu vervangen etc hier nog een poging wagen en of er een Opel fanaat is die de oplossing kent.

      Edit: buiten het storingslampje vertoont de auto ook kuren met de thermostaat meter op het dashboard. Deze blijft in de hoek staan als je aan het rijden bent, draai je stationair dan loopt die netjes op naar 90 graden. Ga je weer rijden dan gaat die plat in de hoek. Temperatuursensor is vervangen maar dat mocht niet baten. Vermoeden is dus de thermostaat, maar deze zit bij deze motor lekker verstopt bij de riem.

      Als laatste (ik weet niet of dit hoort of normaal is) als je de auto start geeft hij op het dashboard (boven de radio) remlicht controle (werkt gewoon naar behoren). Is dat normaal of ook misschien een storing.

      ik vermeld bovenstaande problemen omdat ik vermoed dat er mogelijk een correlatie is tussen de thermostaat en het storingslampje.

      #18372709
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        P1550 Gesklep vervuild / Reinigen

        P1620 Zijn je bougies al ooit vervangen / Brandstoffilter?

        p0335 Krijg je altijd als je m uitleest zonder dat de motor loopt.

         

        Thermostaat is een bekend probleem, daardoor blijft je meter links staan als je rijd.

        Verder moet bij deze motoren E10 geen enkel probleem zijn.

        #18372726
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          [quote quote=18372707]P:1620(b) circuit 2, referentiespanning 5(volt vlgm)[/quote]

          Imitatie MAP sensor of andere imitatie onderdelen?

          Welke uitlees apparaat?

          P0335 is dat in de motor ECU of koelfan ECU?

          #18372756
          JoeyU
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2020

            Volgens mij een imitatie sensor, gewoon via een auto bedrijf kenteken checken en een onderdeel dat past.

            Tech 2

            Geen idee. Ik denk motor ECU?

            Gister bij nog een Opel dealer geweest en met een oude Opel monteur gesproken. De dealer zegt dat ze echt moeten diagnosticeren om het uit te sluiten (logisch het is een bedrijf) maar bij beide komt het erop neer dat ze vermoeden dat het de ECU is. De hoofdcode waarbij die in de Limb modus springt veroorzaakt de andere twee codes. Vervolgstap is om hem via de garage naar ACtronics op te sturen en zij kunnen uitlezen of er een defect in de ECU zit. Zo nee kost het niks/vrij weinig, zo ja dan reviseren ze hem.

            Thermostaat is ook stuk maar zou geen effect moeten hebben op de codes. Auto loopt daardoor waarschijnlijk ook niet zuinig.

            #18372773
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Niet naar ACtronics laten sturen, dan is die zeker stuk daarna zelfs als zij m repareren, zijn prutsers.

              #18372775
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                JoeyU, kom je langs naar mijn plaats, Capelle a/d IJssel? Ik kan uitlezen en meeten.

                #18372789
                AstraG711
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2015

                  JoeyU, Zoals hierboven al vermeld,
                  Bij P1550 eerst ff gasklephuis reinigen, baat het niet dan schaadt het niet.
                  Wat betreft je vraag over de melding “Remlicht Controle”,
                  dit is normaal en gaat weg zodra je de rem intrapt, zo controleert ‘ie of je remlichten correct werken  :toppie:

                  #18372817
                  JoeyU
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2020

                    Bedankt voor jullie snelle reacties, excuses dat ik niet altijd snel reageer.


                    @haasje17
                    Ken je slechte ervaringen met Actronics? Wij hadden nu even in gedachten om nog met een wat lokalere ECU specialist te praten.


                    @liviu2004
                    bedankt voor het aanbod. Ik ga er even over nadenken. Het probleem is dat het lampje moet gaan branden voordat we hem kunnen uitlezen. De laatste week gaat die niet meer aan. (Niks veranderd)


                    @astraG711
                    Meerdere hier spreken over de gasklep. Ik ga hier ook nog even wat aandacht aanbesteden voordat het uitgesloten wordt tot een ECU probleem. Bedankt.

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.