Opel Vectra B2 SDN aankoop advies/tips gevraagd

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Vectra B2 SDN aankoop advies/tips gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274562
    AstraG711
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2015

      Beste forumleden,

      Allereerst mijn excuses als ik een potentieel veel gestelde vraag opnieuw stel, ik kon namelijk via de zoekfunctie de gewenste antwoorden niet vinden.. :/

      Nou ik ben me dus al een tijdje ietwat aan het oriënteren op een Opel Vectra B SDN Facelift model, 1.6 16V of 1.8 16V en het liefst in Pearl, Business ed. of Onyx uitvoering.
      Inmiddels heb ik een aantal Vectra’s op het oog waarvan één echt bijzonder netjes: x16xel, van éérste eigenaar, 136dkm met nap, bj. 2001 en “naar zeggen” dealer onderhouden.. Klinkt tot zover allemaal wel goed lijkt me..
      Maarr waar moet ik nou precies op letten bij zo’n Vectra B??
      Ik ben me wél bewust van de “rammelende” achterwielophanging en defecte lagers, roest aan de onderzijde en onder langs de deuren, problemen met de EGR/hoog olieverbruik en het defecte instrumentenpaneel.. But that’s all I know ( of het zijn gewoon steengoede auto’s :D )

      Zijn er verder nog bijzondere aandachtspunten buiten het reguliere om waar ik tijdens een proefrit extra goed op moet letten??
      En is de techniek (dus ook mankementen) over ’t algemeen hetzelfde als in de Astra G?
      Ik heb gek genoeg ook mensen gehoord die zeggen dat ik beter mijn Astra G kan behouden omdat die zgn veel degelijker is dan de Vectra B maar ik kan me niet voorstellen dat dat werkelijk zo is..

      Ik hoop dat iemand met verstand van de Vec. of iemand die er zelf een bezit mij kan informeren of tips kan geven zodat de kans op een miskoop tenminste iets kleiner wordt.. :hmmz
      Alvast bedankt! :wors

      #18304700
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Persoonlijk zou ik als je de keuze hebt gaan voor de:
        Diamond,
        Diamond-Sport
        Sport-ed2
        CDX.
        Elegance.

        Gaan.

        Die hebben wat meer features.

        De pearl is een vrij basis uitgevoerd model.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18304701
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Ik rijdt zelf al 12 jaar Vectra-B.
          En ja ik kan alles zelf doen aan de auto, wat al een hoop scheelt.

          De Vectra scheelt op het onderstel achter na technisch vrijwel niks met de Astra-G.

          Zelfde Electra, Zelfde voorwielophanging (technisch gezien).

          De betrouwbaardere motoren zijn dan wel de 2.0-16V en de V6en.

          Alhoewel ik ook olieverbruikvrije X18XE1’s & Z18XE’s heb gehad hier met bijna 300.000op de teller.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18304702
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            als eerste carterontluchting uitboren en gasklep schoon maken.
            maar dat kun je bijna standaard bij elke 4cil benzine doen ;)
            De z18xe heeft op de vectra b ook geen EGR klep, dus dat is ook alleen maar een voordeel

            persoonlijk zou ik voor de 1.8 gaan.
            iets meer vermogen en iets meer pk’s waardoor je wat soepeler mee kan tov de 1.6

            #18304703
            AstraG711
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2015

              Bedankt voor alle reactie’s!

              Ik ben vandaag bij een Vectra x16xel wezen kijken, op de foto’s zag ‘ie er prachtig uit maar in real toch een tegenvaller. Niet alleen de auto maar vooral de verkoper vertrouwde ik van geen kant: Die man wist zgn niks, niet of de waterpomp bij de dist. was vervangen, niet of er problemen met olieverbruik waren, niet waar de auto onderhouden was en hij ergerde zich duidelijk enorm aan m’n vragen ect. ect.
              Bovendien zag ik de randen rond de bovenkant van de deuren, langs de kofferklep en de motorkap al iets “bobbelen” en rond het gasklephuis zag alles er wel héél nat en smerig uit evenals de koelvloeistof die wel héél erg sterk vervuild was..
              Hij reed overigens wél fijn maarr ja voor hoe lang… :???:

              Overigens vond ik ‘m niet super traag voor een x16xel maar idd, ik voel het verlangen naar iets meer vermogen van de 1.8 toch kriebelen :jerry
              Wat is het verschil in verbruik van de 1.8 t.o.v. de 1.6?? In theorie lijkt het nihil maar in de praktijk hoor ik ook wel eens mensen die fors meer verbruiken al begrijp ik dat dat ook afhankelijk is van je rechter voet..

              En ik heb nooit geweten dat de z18xe in de Vectra B geen EGR klep heeft! Dat zou idd een groot voordeel zijn..
              Gasklephuis reinigen doe ik eigenlijk altijd meteen standaard bij een “nieuwe” auto, evenals nieuwe bougies, olie, filters ect. dus dat komt wel goed.. ;)

              #18304704
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                verschil merk je bij snelweg rijden
                de 1.8 loopt rustiger bij 120km/h en gaat vlotter door bij bv inhalen.
                bij de WR bak tenminste.
                verschil is 2800rpm tov 3300rpm

                zelf rijden wij met 2 z18xe’s
                1 in een corsa en 1 in een vectra b
                en op de vectra zit ècht geen EGR klep :D

                corsa is leuk om in de stad mee te spelen en korte afstanden
                maar met bijna 4000rpm @120km/h niet echt geschikt voor lange afstanden
                en ja de vectra rijdt heerlijk 2800/3000 of meer :angel op de cruise control
                ik rij er zelf al 130.000km mee en verbruikt wel iets of wat olie, maar niet schrikbarend.
                1 ltr per 7500km ofzo.

                #18304705
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Heb zelf een vectra b 2 station onyx gehad
                  Met z18xe

                  Net wat al gepost is
                  En wat je zelf.terecht al opmerkte
                  De achterwiel ophanging is n puntje wat echt aandacht verdiend

                  Verder heb ik er een erg fijne auto aan gehad
                  Op g3 had die ik meende een kleine 4 ton gedraaid…..

                  Dat was ook de reden van verkoop
                  En de achterklep werd slecht maar of dat bij n sedan ook zo is??

                  #18304706
                  Peter.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2010

                    Hoe moet een verkoper weten of de waterpomp vervangen is en of ‘ie olie verbruikt? Een verkoper rijdt geen 10.000 km met een auto om te kijken of ‘ie dan misschien wel één litertje olie nodig heeft. En als de distributieriem niet bij hen is vervangen dan kun je ook moeilijk ruiken of de waterpomp mee vervangen is.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.