Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Steef,
weet jij toevallig nog een typenummer o.i.d. van het relais dat je toen gekocht hebt? Zoek nu zelf een nieuwe voor mijn Senator, maar lijkt onvindbaar….
Grts Aron
Helaas niet, dat is het verkeerde type die niet de aansluitingen heeft voor het expansievat met 3 slangen
Ben inmiddels voorzien!
185/70 R14. Gewoon de standaard zegmaar
20 november 2014 om 15:51 In reactie op: Te laag stationair toerental 2.0E bij koude motor #18261591Dat zegt me niet zoveel. Kun je daar wat details bij geven? Waar zit dat ding en hoe stel je het bij?
@Freestyler wrote:
bevestigingspunten zijn het zelfde, maar denk idd dat de pitman arm op de servo en de hulppitman arm ietsje langer zijn.
Die is inderdaad iets langer. Maar als de bevestigingspunten hetzelfde zijn, wat voor zin heeft het dan om de spoorstang te wisselen? Hij moet dan ook gewoon op de oude, rechte passen
Zijn de bevestigingspunten niet gewoon hetzelfde? Hier nog een foto van een rechte voor niet-servo’s:
Ik zie in de bevestigingspunten amper verschil, als de pitman bij servo langer is dan zou daar toch een verschil in moeten zitten? Misschien zie ik het gewoon verkeerd maar het lijkt hetzelfde. Gek :hmmz
Kijk aan, dat is de info die ik nodig had, bedankt! Wat de spoorstang betreft; de pitman arm van het servo-stuurhuis dus gewoon mee-overnemen en dan de huidige rechte spoorstang vervangen voor deze:
Klopt dat?
Bedankt voor de reacties! Alleen zie ik het niet zitten om systemen uit een Corsa of Benz over te nemen, moet ik daar eerst weer achteraan enzo. Ik heb het spul voor een Rekord zo liggen en ga er zo mee bezig. Het enige wat ik nog moet weten is of ik nog een andere spoorstang moet hebben, wat voor drijfriem ik moet hebben en welke olie ik erin moet mikken. En als iemand een paar foto’s van zijn servospul zou kunnen posten zou ik dat ook heel fijn vinden, kan ik even checken of ik niet bijvoorbeeld de pomp op de kop heb gemonteerd :mrgreen:
En dus de stuurhuizen wisselen en 9 cm van de ‘oude’ stuurpen afslijpen? Op opel4ever zag ik trouwens ook nog verschillende spoorstangen voor auto’s met en zonder stuurbekrachtiging, hoe zit dat dan?
@bettus accu wrote:
@GSE wrote:
Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
Poulie met extra groef overnemen
Pomp met steuntje en slangen overnemen
Leidingen overnemen
Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.
Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.
ja de lengte is idd anders. de originele kolom kan je ook pakken. hier moet je alleen 9cm vanaf slijpen.
en klaar is kees. :thumbup
Wat voor drijfriem (lengte enzo) moet je hebben voor de stuurpomp? En de olie, is het soort dat in het handboekje staat nog te krijgen of kan er een ander soort in? Heb een setje opgehaald vanochtend, morgen inbouwen :)
Als je álles wilt weten over de technische gegevens van de oudere, grotere Opels (Rekord, Commodore, Senator, Monza, Omega, etc) dan is deze site een walhalla. Ben zelf een Rekord E2 liefhebber en hier kun je werkelijk álles lezen over deze auto’s.
http://senatorman.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ff doorklikken naar Rekord, dan E2, en lees je rijk :)Spijtig dat er geen verschil is in Rekord E1 en E2, ik vind de E2 namelijk véél mooier dan de E1. Overigens vind ik de Commodore B Coupé het allerallermooist :wub
@otdh wrote:
Ik heb er nog 3 liggen, mocht je interesse hebben
Enig idee of deze ook geschikt zijn voor een 2.0E CIH? In dat geval heb ik wel interesse! :hmmz
Ben nog altijd op zoek naar een exemplaar voor mijn Rekord…Je kunt kinderlijk eenvoudig de toerenteller van een 6-cilinder (Senator waarschijnlijk) overschroeven in een klokkenset van een Rekord (dus in de behuizing waar ook de andere klokken in zitten). Beiden zijn elektrisch aangedreven dus het is een kwestie van stekkertjes inpluggen en gassen maar. En de snelheidsmeters van de 6-cilinders gaan idd tot 240 i.p.v. 220, dus dat is weer een leuk detail
@fluks wrote:
Heb van een astra genommen omdat daar alee stekker aan zit die je in die van je rekord kan doen wel moet je de volgorde veravderen en twee stekkertjes er bij aan maken om hem aan be motor te krijgen
Heb nog nooit last gehad dat het warm werd
Kan er wel een foto van maken als je wilBedoel je dat bij jou de weerstanden niet warm worden..? :hmmz van welk type Astra dan? Misschien dat die weerstanden in Rekords enzo nog ouderwets zijn en dat een Astra nieuwere heeft die misschien beter werken?
Dat kachelprobleem met de weerstanden komt vaker voor, maar je hoeft niet te martelen om het te repareren! Open die link van GSE, daar staat hoe je voor een paar euro in een halfuurtje tijd een kabelboompje maakt die je tussen 2 stekkers moet zetten en dan doet alles het weer. Maximaal uurtje werk, kosten zijn slechts enkele euro’s. Ik heb die methode ook gebruikt voor mijn Rekord E2, een paar maanden terug. Het enige wat je dan hoeft te doen is onder de motorkap het rubber voor de ruitenwisserinstallatie wegtrekken en die (breekbare) plastic kap eraf te halen, stekker lostrekken, kabelboompje ertussen, en blazen maar.
Het probleem is dat die weerstanden heet worden als je de lagere standen gebruikt, en als het te gek wordt kappen ze ermee. Heb dit nu al 2 keer gehad, heb nu een bypassje gemaakt waardoor de weerstanden in de motorruimte zitten waar ze gekoeld worden door de ventilator en de rijwind, werkt perfect!Het bleek in mijn geval een contactprobleem te zijn in de bedrading, was binnen een minuut opgelost. Duurde alleen weken tot ik erachter kwam :s
En als dat niet het geval is? Welke bekabeling ligt er al?
Nee, nog niet! Vooral die verstelbare ruitenwisserinterval klinkt bijzonder interessant :) wist niet eens dat die bestonden. Die voor de antenne is zeker voor een elektrisch uitschuifbare?
Nog iemand die voormistlampen heeft liggen? Op MP staan 2 oude Opel-mistlampen, maar als ik het zo bekijk passen die niet op een E2 zonder een halve bus kit te gebruiken
@ Manta 24v; wat wil je hebben voor die schakelaars?
OK! Zou je kunnen vertellen hoe dat precies werkt en waar je die matten vandaan haalt?
Dat klinkt precies als mijn probleem! Is een complete startmotor noodzakelijk? Ik studeer namelijk nog en ben niet zo rijk…
Maar hoe kan het aan het contactslot liggen als ie 98% van de tijd feilloos start? Bij een slecht contact zou het probleem veel erger moeten zijn lijkt me..?
-
AuteurBerichten