Extra opties inbouwen Rekord E2

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Extra opties inbouwen Rekord E2

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238297
    Aronimo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2012

      Mensen,

      In mijn Rekord zit maar 1 schakelaar in de middenconsole (achterruitverwarming) van de 5 ‘schakelaarplekjes’ en daar wil ik wat aan doen :) mistlichten voor en achter wil ik sowieso monteren, dus dan heb ik er drie van de 5 mogelijke. Ik weet dat 1 van de overige 2 schakelaars stoelverwarming is, weet iemand wat de 5e ook alweer was? Overigens, stoelverwarming lijkt me lastig aangezien je een stoel moet hebben met de verwarmingsdelen erin gebouwd, en die moet toevallig weer overeenkomen met mijn bekleding en die kans lijkt me niet erg groot.
      En een vraag over het mistachterlicht, weet iemand of de bedrading er al ligt? En als er mensen zijn die schakelaars hebben liggen die ik nog niet heb hoor ik het graag!

      Groet,
      Aron

      #17885455
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        verwarmingsmatten inbouwen in je oude stoelen stelt niet veel voor. Heb dit bij de station ook gedaan.

        De 5de positie was voor de station voor de achter ruitenwisser. Bij de sedan kun je deze gebruiken om de linkse stoel en de rechtse stoel apart te schakelen (2 schakelaars dus voor stoelverwarming)

        Bedrading voor mistachterlicht is bij mijn weten voor gewerkt, weet alleen niet of de zekering kast daar ook op voorbereid is.

        #17885454
        Aronimo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2012

          OK! Zou je kunnen vertellen hoe dat precies werkt en waar je die matten vandaan haalt?

          #17885453
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            heb de matten uit de stoelen van een omega a gehaald.

            Verder heb ik voor de stoelen een apart circuit zelf gemaakt, zodanig geschakeld dat de verwarming enkel werkte als de dynamo liep (zelfde als de achterruit verwarming).

            De signaal draad van de dynamo heb ik achterop het dash afgetapt naar de schakelaar van de stoel verwarming toe.
            Deze liet vervolgens 2 relais omschakelen (voor elke stoel 1) die daarna rechtstreeks stroom (afgezekerd) naar de stoelen lieten lopen (vanuit geschakelde +).
            Stoelen werden dus alleen warm als de motor liep (om te voorkomen dat ze de accu leeg zouden trekken)

            #17885452
            Manta 24V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2004

              Ik heb nog verschikkende nieuwe schakelaars liggen.

              Mistlamp voor
              Mistlamp achter

              Enkel voor de E2

              #17885451
              Stender
              Moderator
                Lid sinds:
                5 April 2009

                Hoe heb je die Omega matten in je stoelen gekregen? Klinkt wel interessant.

                #17885450
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  ging vrij makkelijk.

                  van onder de krammen los halen, zodat je de bekleding los krijgt van het schuim, dan kun je de matten zo verwijderen.

                  Wel eerst de 2 helften van mekaar scheiden uiteraard.
                  Inbouw gaat dan in omgekeerde volgorde, en ipv krammen kun je stevige tie-raps gebruiken.

                  #17885449
                  Aronimo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 April 2012

                    @ Manta 24v; wat wil je hebben voor die schakelaars?

                    #17885447
                    hans-rekord-e
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      misschien handig ? schakelaars voor de stoelverwarming + mistlamp http://link.marktplaats.nl/604872955″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17885457
                      Arjen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Let op: dit zijn schakelaars van een E1!! ;)

                        #17885456
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          E1 of E2. denk dat je tegenwoordig al blij mag zijn als je dergelijke schakelaars tegen komt, ze zijn vrij zeldzaam (heb er zelf lang naar moeten zoeken)

                          #17885448
                          Aronimo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 April 2012

                            Nog iemand die voormistlampen heeft liggen? Op MP staan 2 oude Opel-mistlampen, maar als ik het zo bekijk passen die niet op een E2 zonder een halve bus kit te gebruiken

                            #17885458
                            deziggy
                              Lid sinds:
                              3 January 2006

                              heb je de schakelaar voor de antenne al of die van de verstelbare ruitenwisserinterval ?

                              #17885459
                              Aronimo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 April 2012

                                Nee, nog niet! Vooral die verstelbare ruitenwisserinterval klinkt bijzonder interessant :) wist niet eens dat die bestonden. Die voor de antenne is zeker voor een elektrisch uitschuifbare?

                                #17885460
                                deziggy
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2006

                                  de foto is van een australische holden commodore, maar daar zijn die schakelaartjes ook fel gezochte items.

                                  http://www.ebay.com.au/itm/Commodore-Holden-VB-VC-VH-VK-Wiper-Switch-Dwell-Assy-/160907385308?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2576d3d9dc” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.