Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251577
    Aronimo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2012

      Mensen,

      Wie weet of het mogelijk is om stuurbekrachtiging in een Rekord te bouwen met de 2.0e motor? En wat daar allemaal voor nodig is?

      Grts,
      Aron

      #18058631
      Arjen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ja dat is mogelijk. Ik heb hier een complete set liggen. Mag je hebben voor € 200,- :thumb

        #18058632
        Aronimo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2012

          Hm, OK. Dank voor je vlotte reactie, maar moet even kijken of dat in de begroting past :hmmz
          Is dat veel werk trouwens? Heb weleens gehoord dat zo’n beetje de hele voorwielophanging er onder weg moet?

          #18058633
          Arjen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Nee hoor. radiateur eruit is misschien wel makkelijk. Zelf heb ik niets verwijderd toen ik het heb gedaan..

            #18058634
            GS2.6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 March 2011

              Die sets staan wel eens te koop voor 100,- Ik heb op het moment geen meer helaas.

              Zorg maar dat je alles erbij hebt, ook dat koppelstuk aan de stuurkolom, leidingen, de ring bij de oliefilter etc.

              De E heeft dit origineel gehad, dus misschien kijken bij sloopauto’s.

              #18058635
              Arjen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik heb ze ook wel eens voor €95,- gezien :shock:

                #18058636
                opelforever
                  Lid sinds:
                  22 November 2008

                  ring bij de oliefilter ????

                  heb ik nog nooit gezien

                  #18058637
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
                    Poulie met extra groef overnemen
                    Pomp met steuntje en slangen overnemen
                    Leidingen overnemen
                    Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)

                    De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.

                    Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.

                    #18058638
                    bettus accu
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2009

                      @GSE wrote:

                      Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
                      Poulie met extra groef overnemen
                      Pomp met steuntje en slangen overnemen
                      Leidingen overnemen
                      Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)

                      De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.

                      Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.

                      ja de lengte is idd anders. de originele kolom kan je ook pakken. hier moet je alleen 9cm vanaf slijpen.

                      en klaar is kees. :thumbup

                      #18058639
                      Aronimo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 April 2012

                        @bettus accu wrote:

                        @GSE wrote:

                        Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
                        Poulie met extra groef overnemen
                        Pomp met steuntje en slangen overnemen
                        Leidingen overnemen
                        Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)

                        De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.

                        Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.

                        ja de lengte is idd anders. de originele kolom kan je ook pakken. hier moet je alleen 9cm vanaf slijpen.

                        en klaar is kees. :thumbup

                        Wat voor drijfriem (lengte enzo) moet je hebben voor de stuurpomp? En de olie, is het soort dat in het handboekje staat nog te krijgen of kan er een ander soort in? Heb een setje opgehaald vanochtend, morgen inbouwen :)

                        #18058640
                        Aronimo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 April 2012

                          En dus de stuurhuizen wisselen en 9 cm van de ‘oude’ stuurpen afslijpen? Op opel4ever zag ik trouwens ook nog verschillende spoorstangen voor auto’s met en zonder stuurbekrachtiging, hoe zit dat dan?

                          #18058641
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Óf iets meer werk en een elektrische van een corsa nemen.

                            #18058642
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Een stuurhuis van een Mercedes W210 past ook met wat aanpassingen.

                              Het asje wat je nodig hebt als verbinding tussen pomp en stuurkolom kun je ook van een Mercedes nemen van een R nog iets W251 dacht ik dat het was moet je met een dremel iets uitfrezen maar is goed te doen.

                              Dan heb je alleen 2 slangen nodig 1 laat je maken bij een tractordealer in de buurt de andere is gewoon drukloze retour en dan gewoon pomp van CIH met stuurbekrachtiging nemen met poulie en V-snaar.

                              Hoop voor je dat je wat vermogen hebt een trage motor merk je het heel goed dat je powersteering power zuipt.

                              Ik heb het toen bij een E rekord derop gezet jaren terug maar zou het nu niet meer doen,haalt niet veel uit,als dat het meer zuipt en vermogen kost.

                              #18058643
                              Aronimo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 April 2012

                                Bedankt voor de reacties! Alleen zie ik het niet zitten om systemen uit een Corsa of Benz over te nemen, moet ik daar eerst weer achteraan enzo. Ik heb het spul voor een Rekord zo liggen en ga er zo mee bezig. Het enige wat ik nog moet weten is of ik nog een andere spoorstang moet hebben, wat voor drijfriem ik moet hebben en welke olie ik erin moet mikken. En als iemand een paar foto’s van zijn servospul zou kunnen posten zou ik dat ook heel fijn vinden, kan ik even checken of ik niet bijvoorbeeld de pomp op de kop heb gemonteerd :mrgreen:

                                #18058644
                                Freestyler
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 January 2006

                                  Als je een systeem van een rekord hebt, heb je ene pomp met een vuldop op. V-snaar is een kwestie van ff meten, die kun ej dan met de pomp op spanning brengen (kunnen ze bij de automaterialen zo nakijken, is gelijk aan die van senator/monza)

                                  Olie is gewoon ATF-D2 olie die je moet nemen.

                                  Wanneer je het stuurhuis wisselt, denk ik dat je de hulp pitmann arm ook komt te wisselen (mogelijk verschil in lengte) en het beste dan gaan voor een middelste stuurstang voor stuurbekrachtiging (is iets gebogen, ipv recht bij geen stuur bekrachtiging)

                                  #18058645
                                  Aronimo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 April 2012

                                    Kijk aan, dat is de info die ik nodig had, bedankt! Wat de spoorstang betreft; de pitman arm van het servo-stuurhuis dus gewoon mee-overnemen en dan de huidige rechte spoorstang vervangen voor deze:

                                    Klopt dat?

                                    #18058646
                                    Aronimo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 April 2012

                                      Zijn de bevestigingspunten niet gewoon hetzelfde? Hier nog een foto van een rechte voor niet-servo’s:

                                      Ik zie in de bevestigingspunten amper verschil, als de pitman bij servo langer is dan zou daar toch een verschil in moeten zitten? Misschien zie ik het gewoon verkeerd maar het lijkt hetzelfde. Gek :hmmz

                                      #18058647
                                      Freestyler
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 January 2006

                                        bevestigingspunten zijn het zelfde, maar denk idd dat de pitman arm op de servo en de hulppitman arm ietsje langer zijn.

                                        #18058648
                                        Aronimo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 April 2012

                                          @Freestyler wrote:

                                          bevestigingspunten zijn het zelfde, maar denk idd dat de pitman arm op de servo en de hulppitman arm ietsje langer zijn.

                                          Die is inderdaad iets langer. Maar als de bevestigingspunten hetzelfde zijn, wat voor zin heeft het dan om de spoorstang te wisselen? Hij moet dan ook gewoon op de oude, rechte passen

                                          #18058649
                                          Freestyler
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 January 2006

                                            omdat de pitmann armen links en rechts langer zijn, zal de stuurstang dus iets verder richting de motor komen. En vermoed dat de rechte dan het carter gaat raken. Vandaar de andere vorm.

                                            Gok ik zo even.

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.