Monza krijgt geen benzine

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Monza krijgt geen benzine

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258979
    steef63
      Lid sinds:
      12 April 2011

      Mijn Monza GSE is er vandaag mee gestopt, krijgt geen benzine. :cry
      Hij deed vorige week ook al raar bij de APK, toen ik hem van de brug af wilde rijden startte hij ook al niet meer, maar na een behandelingetje met startpilot sloeg hij aan en bleef toch lopen. Thuisgekomen startte hij weer gewoon en ik heb er sindsdien niet meer mee gereden… tot vandaag dan…..
      Vandaag starte hij gewoon, maar net na het wegrijden stopte hij ermee.

      Uiteraard heb ik e.e.a. gecheckt en hij geeft geen benzine, tijdens starten de spanning op de pomp gemeten en het blijkt dat de pomp geen spanning krijgt
      Het meest voor de hand liggende is wat mij betreft het reails van de benzinepomp, (dat relais links voor tegen het schutbord aan geklemd) je voelt hem wel klikken tijden het starten… maar niet echt van harte…. Wat denken jullie??

      En hoe kan ik het relais eventueel doorverbinden, welke contacten in het stekkerblokje moet ik met welke doorverbinden om te checken of het relais het inderdaad af laat weten??

      Het type is:
      Siemens 5WK 2 202
      90 158 189
      Kraftstoffpumpenrelais
      PA6 12V
      Contacten: 87, 1, 87b, 15, 50, 30 en 31

      Ik hoor graag jullie gedachten hierover

      #18156850
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        zekering nog wel goed?

        #18156851
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

          Als je een Motronic systeem hebt kun je deze site gebruiken:
          http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmAzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Nu werd Motronic volgens mij niet in een Monza GSE gebruikt.

          #18156852
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Verbind je relais maar eens door:
            Stekker deraf
            15 is geschakelde plus af contactslot
            30 is constant plus
            31 massa als het goed heb.

            Dikke draad is een draad naar je pomp ff met een paperclip overbruggen van 30 naar een andere dikke draad,en je pomp moet lopen.

            Relais willen wel eens de geest geven en ik dacht dat Siemens een relais is voor een Motronic systeem,is je monza toevallig een import uit duitsland?

            #18156853
            dennisopelfan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 March 2012

              @GSE wrote:

              Verbind je relais maar eens door:
              Stekker deraf
              15 is geschakelde plus af contactslot
              30 is constant plus
              31 massa als het goed heb.

              Dikke draad is een draad naar je pomp ff met een paperclip overbruggen van 30 naar een andere dikke draad,en je pomp moet lopen.

              Relais willen wel eens de geest geven en ik dacht dat Siemens een relais is voor een Motronic systeem,is je monza toevallig een import uit duitsland?

              31 is je massa ja! :thumb

              en dit is de beste manier om het te testen ja.

              #18156854
              steef63
                Lid sinds:
                12 April 2011

                Ja freestyler, zekering einspritzanlage is nog heel.
                Aparte zekering voor de pomp zit er niet (kan hem iig niet vinden).

                Ja Ben, mijn Monza is idd ooit aus Deutschland Importiert

                Thanx kywieman, wat daar staat lijkt heel erg op mijn probleem
                Ben en Dennis, ook jullie bedankt vor de info, ik ga effe wat proberen, :thumb
                Ik laat het jullie weten

                Btw: wat is precies een Motronic systeem???? Ik dacht altijd dat ik een LE-Jetronic had…??

                #18156855
                kywieman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2009

                  Bij Motronic wordt de onstekking door het inkectie management geregeld. Deze heeft een bdp sensor en een tandrad aan de krukaspoelie. En natuurlijk een labda sonde die LE niet heeft.

                  #18156856
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    L en LE doen niks als de injectie besturen de ontsteking is apart bij motronic word de vonk en brandstof door 1 computer geregeld met als voordeel iets zuiniger.

                    Siemens relais zitten meestal op Motronic dacht ik,verder vroeg ik of ie uit de is geimporteert omdat het in duitsland goedkoper is om nieuwere motor met bv een kat in een oudere auto stukke goedkoper is in de belasting,en vaak ook zuiniger en op papier lopen de nieuwere motoren op euro 95 ipv 98 (met loodvervanger).

                    #18156857
                    steef63
                      Lid sinds:
                      12 April 2011

                      Helaas vanochtend niets kunnen doen door de regen en vanavond avonddienst.
                      Morgenavond maar even kijken of ik de doorlus kan maken, als het tenminste droog is

                      Ik kan de Motronic dus herkennen aan de labdasonde???

                      De mijne heeft geen andere motor Ben, hij is ook als sinds 1994 in Nederland

                      #18156858
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        nee labdasonde kan ook origineel geleverd zijn in een senator A van de laatste bouwjaren met een LU-Jetronic. tref je niet snel maar ze zijn er.

                        als het een echte GSE is is het een A2 toch? grootste kans op een LE-Jetronic, tenzij geimporteerd uit zwitserland dan ken er nog een L-jetronic op zitten.

                        Als het brandstofrelais klikt zegt niet of die ook goed werkt, meten is weten dus eerst de voedingen en massa’s meten bij het relais. is dat allemaal goed kan het relais stuk/vies zijn.

                        Zit er LPG op? dan kan het ook nog uit te hebben staan met lam leggen van het injectie gedeelte.

                        #18156859
                        steef63
                          Lid sinds:
                          12 April 2011

                          @ sw16V:
                          Bedankt voor het meedenken… :D
                          De mijne is inderdaad een echte GSE en is uiteraard een A2. Er zit geen LPG in
                          Maar hoe kan ik nu weten of ik een LE-Jetronic of een Motronic heb… ben de draad nu een beetje kwijt :???:

                          Maar… ik heb goed nieuws, na de doorlus gemaakt te hebben begon mijn pomp gelijk te draaien… starten en lopen.

                          Allemaal bedankt voor jullie adviezen !!!
                          Nog effe een vraagje, weet 1 van jullie of die relais gewoon nog te koop zijn (b.v. bij automaterialen zaak) of moet ik ervoor naar Opel 4 ever of naar Kees in Zeeland (maar dan heb je ook weer een gebruikte :???: )

                          #18156860
                          klasse1985
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 March 2009

                            L-Jetronic kan je herkennen aan de voorschakelweerstanden voor de injectors. Deze zitten links naast het blok, boven de schokdemperpoot, aan passagierskant in de motorruimte bij een l-jetronic.
                            Is het een LE-jetronic dan heeft hij de voorschakelweerstanden niet nodig. Ook zijn bij LE de injector stekker voetjes naar mijn mening … Geel?
                            Ik heb L-Jetronic op een A2 1984 3.0E uit zwitserland.
                            Bij mij stopte de brandstofpomprelais er ook mee vorige zomer op terschelling, toen een paar klappen ertegen en hij deed het weer :P. Deze heb ik toen voor 2 tientjes kunnen kopen uit engeland. Heb nog even terug gezocht maar die verkoopt ze niet meer.
                            Wel was volgens mij dit het bosch nummer: 0332514124
                            Even zoeken op google moet je wat kunnen vinden.

                            #18156861
                            steef63
                              Lid sinds:
                              12 April 2011

                              Thnx voor de Bosch- nummers Klasse, hier kan ik weer wat mee,

                              Ik informeer eerst even bij mijn automaterialen leverancier en ga anders ff google-en

                              #18156862
                              steef63
                                Lid sinds:
                                12 April 2011

                                Ben op Marktplaats bezig voor een ander relais.

                                Het laat me toch niet los, dus heb vanochtend m’n “oude” relais open gezaagd.
                                Zit een printplaatje en een spoeltje in met daaraan een schakelplaatje.
                                De contactvlakje van het plaatje en spoeltje waren ingebrand, dus heb die licht opgeschuurd , het weer gemonteerd en met tape dichtgeplakt.
                                Hij werkt weer prima, de vraag is natuurlijk wel voor hoe lang…. ik regel wel een ander relais en het doorlussnoertje houd ik ook ff bij de hand :thumb
                                Wilde het toch ff met jullie delen ;)

                                #18547578
                                Aronimo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 April 2012

                                  Hoi Steef,

                                  weet jij toevallig nog een typenummer o.i.d. van het relais dat je toen gekocht hebt? Zoek nu zelf een nieuwe voor mijn Senator, maar lijkt onvindbaar….

                                  Grts Aron

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.