Soms niet startende Rekord E 2.0

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Soms niet startende Rekord E 2.0

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250818
    Aronimo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2012

      Mensen,
      mijn Rekord (2.0E) heeft een raar mankementje; af en toe start hij niet. Het is zo dat ie of een hele tijd wel gewoon start zonder ook maar 1 keer te weigeren, of hij start gewoon helemaal niet. Een klap op de startmotor wil dan af en toe helpen, maar ook niet altijd. Ik denk niet dat de startmotor naar de kloten is, omdat ie soms dus weken achter elkaar feilloos start.
      Wel een vervelend probleem; had het gister bij een druk tankstation en hij startte gewoon NIET, wat ik ook probeerde. Is er iemand die hier raad/tips/ervaring over kan vertellen?

      #18050373
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        ik zou denken, een defecte startmotor of een massa probleem

        #18050374
        hans-rekord-e
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2011

          Het verhaal verteld niet of de startmotor wel ronddraaid als de auto niet wil starten ,
          als deze dan ook niet ronddraaid zou ik gewoon de startmotor vervangen ,of alle aansluitingen losmaken en goed schoonmaken cq opschuren voor een goed contact , als deze wel ronddraaid dan ? ik heb een zelfde probleem gehad met de vorige motor in mijn E2 ,als ik startte en hij sloeg niet direct aan dan kon doorstartten tot ik een ons woog maar hij deed het niet , als ik dan het contact uitdeed en weer startte sloeg hij wel aan .Wat het probleem was weet ik niet .maar ik denk toch aan inderdaad ergens een slechte massa ofzo

          #18050375
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            Heb zoiets ook een keer gehad nieuw contact schakelaar (achter waar de sleutel in gaat) en toen was het over.

            #18050372
            Aronimo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2012

              Maar hoe kan het aan het contactslot liggen als ie 98% van de tijd feilloos start? Bij een slecht contact zou het probleem veel erger moeten zijn lijkt me..?

              #18050376
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Contactblokje achterop je contactslot maakt geen contact of je startmotor nadert de eeuwige jachtvelden…

                Zoek daar de fout..

                #18050377
                voederbiet
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 May 2006

                  Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn senator 95 procent van de keren goed starten, maar af en toe helemaal niks doen. Klap van de hamer en hij deed het weer.
                  Het probleem was versleten koolborstels die dan niet de massa doorgeven van rotor naar start
                  motorhuis.
                  Nieuwe starter erop en klaar. :thumb

                  #18050378
                  Aronimo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 April 2012

                    Dat klinkt precies als mijn probleem! Is een complete startmotor noodzakelijk? Ik studeer namelijk nog en ben niet zo rijk…

                    #18050379
                    rinus de boer
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      Je kan hem (laten) reviseren, of een andere nieuwe nemen (de jouwe moet je dan inleveren). Een nieuwe kost nou ook weer niet een berg aan centen. of je zoekt via de gebruikelijke kanalen (MP en fora) een andere goede gebrukte. Die voor de 2 liters zijn heel universeel gebruikt door Opel, dus niet al te moeilijk te vinden.

                      #18050371
                      Fl0pke
                        Lid sinds:
                        6 March 2009

                        Ik heb precies hetzelfde gehad haha, ik wist dat ie af en toe niet wilde draaien, maar dan hielp een tik van de hamer weer… totdat ik echt stil stond, bij een tankstation haha!

                        Heb mijn startmotor laten reviseren, koste 50 euro! Draait weer als een trein, nooit meer problemen mee gehad :)

                        #18050380
                        Aronimo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 April 2012

                          Het bleek in mijn geval een contactprobleem te zijn in de bedrading, was binnen een minuut opgelost. Duurde alleen weken tot ik erachter kwam :s

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.