Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
niet meten = zweten
meten = weten
haal je wiel even eraf en meet t zelf even op autodoc klantenservice kan je daarna heel goed helpen, dit hebben ze bij mij ook gedaan bij mij waren er geen matching artikel nummers die waren ze vergeten toe te voegen aan de site.
gelukkig meteen de goede onderdelen gekregen.
sinds kort ridex op de achteras(schijven en blok) ik ben zeer tevreden over de kwaliteit nu ong 4k gereden met ze en 2 noodstoppen gehad werken nog goed en zijn niet gewarpt! scheelt een hoop geldklinkt als een massa probleem mischien s even de polen op de dynamo en accu controleren zowieso ff uitlezen als er uberhaupt foutcodes zijn
geen paniek, voorkomend probleem instrumenten paneel uitbouwen en via garage naar Actronics laten opsturen
https://www.actronics.nl/instrumentenpanelen/instrument-cluster-opel-vectra-c-2002-2008
greetz
enige wat je nu niet kan bedienen is de climate control settings deze zijn aleen via de radio unit van opel te bedienen dit heb ik zelf ervaren met de eco stand in en uit te zetten… zeer vervelend!
kijk ook in de boord computer dat ECO stand NIET in het scherm staat!! dan blijft de pomp ook uit en krijg je ook geen voltage op die stekker dit heb ik namelijk zelf aan de hand gehad dacht ook geen druk maar na airco apparaat eraan te laten hangen kwamen we tot de conclusie dat er gewoon volle druk opstond en aan moest staan na even wat zoekwerk in de gebruikshandleiding van de vectra staat de eco stand voor winter modus de airco uit te zetten om brandstof te besparen een kut modus als je een aftermarket radio inbouwt!:P
dus facelift model zoek je? ik heb nog pre-facelift orgineel met chroom liggen voor je als t pre-facelift moet zijn , zelf laatst een op de onderdelenlijn kunnen vinden(embleem loos)
greetz
oh nog vergete te zeggen de a en b stijlen zitten meestal onderin achter het dashboard geschoven en boven aan met metalen klips erin geklikt (die weer op zijn beurt word gelockt door het ”airbag” kapje dus eerst bovenin lostrekken en dan naar boven toe trekken zelfde geld voor t gedeelte bij de riem!
als je dit niet doet heb je kan dat er stukken plastic afbreken
Hey hans,
het glaasje kan je voorzichtig eruit klikken met een kleine platte schroevendraaier (of een plastic pasje of iets in de richting)
het zelfde geld voor de klips die de A en B stijlen aan de binnezijde vasthouden deze kan je gewoon zonder problemen eruit halen zolang je niet gaat prikken met schroevendraaiers langs de randen van de kappen (daar zitte kabels achter) die klips trek je t makkelijkst eruit met een haakje (zelfde geld ook voor de hangbeugels voor je vast te houden)
groetjes en suc6 ,
rowandie zit er nu ook in deze wordt weergegeven in de display headunit die in het dashboard zit maar om het menu te krijgen moet de cd 70 aangesloten zijn puur voo communicatie meer niet
je hebt niet vervangen wat de foutcode aangeeft ook een diesel heeft een soort gasklep huis deze zit voor de inlaatspruitstuk hier zit een electronisch gedeelte in met een sensor en die is defect deze gaan meestal in samenspraak met nokkenas en krukas positie sensor kapot omdat deze over dezelfde databus lopen haal je deze eerst eens los en maak hem eens goed schoon deze zit altijd bij een diesel al helemaal vol met roet en olie als die t daarna nog steeds doet vervangen met nieuw en de onderdelen van BOSCH via automaterialen zaak is precies t zelfde als orgineel komt allemaal van t zelfde magazijn … ik weet er een paar hier in limburg die ook vaker via dealers bestellen
thanks voor de tips nu nog even wachten tot mn lokale sloop me belt dat ereen binnekomt met 2 einddempertjes en dan meteen de bumperspoiler en deronder zetten en lekker doorsparen voor andere set wielen :) nee ik heb geen trekhaak niet nodig gelukkig ken de auto van mn werkgever gebruiken mocht het nodig zijn dus voor de looks geen trekhaak
mbt de wielen ik heb geen social media zijn betere dingen waar ik mn tijd aan kan spenderen :) dus wordt ouderwets slopen bellen en marktplaats in de gaten houden^^
de achterklep spoiler(vleugel) van de gts hatchback is deze te monteren op een sedan? niet op t raam maar op de klep zelf
iemand die de workshop manual nog heeft van de 2005 1.8 16klepper sedan?:D wordt heel erg oprijs gesteld :D
is het een 1.6 16klepper? heb voor deze auto ook een astra g gehad had precies t zelfde even kijke naar de bougies en t gasklephuis de stappenmotor demonteren en schoonmaken deze zit achter het blok met de grote zwarte pijp ff eruitpakken is niet spannend goed schoonmaken en de stappenmotor zit op het gasklep huis gemonteerdmet 2 boutjes even lospakken beetje remmereinger en doorblazen met compressor(busje is ook genoeg) en met wat geluk loopt ie weer als n zonnetje
diesel idem dito maar dan de gloeibougies even goed nakijken dat ze niet verkoold zijn
dat kan echt van alles zijn je ken t beste even de auto laten uitlezen op foutcodes die zullen er zeker weten instaan als der lampjes aanspringen
Als de ventilator aleen nog op stand 4-5 aangaat dan is je kachel weerstand kapot en niet de knopjes.
Ik vermoed dat je de stekker niet goed erin hebt geklikt vaak hebben deze een ”lever” deze moet je draaiend erin klikkenkosten niet veel bij brezan, fource of sloop
-
AuteurBerichten