Vectra Airco geen spanning

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra Airco geen spanning

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18391677
    DavyWanders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 August 2019

      Hoi allen,

      Ik loop tegen een probleem met m’n airco aan. Het gaat om een Vectra uit 2002-2005. De airco doet het niet en als ik de spanning op onderstaande connector meet, vind ik daar geen voltage.

      msuxlirva0amc3vc8xqnlt77oh6y1uin

      Als ik het goed begrijp, zou ik toch gewoon 12V DC moeten meten als ik de probes op die contactjes leg? Ik heb het relais al vervangen en ben alle zekeringen die er (volgens mij) mee te maken hebben, nagelopen. Ik heb wel eens gehoord dat de magneetkoppeling niet aan kan slaan als de druk in het systeem te laag is, maar weet niet zeker hoe dit werkt en of dit wel zo is. Iemand ervaring met dit probleem en een idee waar ik het zou kunnen zoeken?

      #18391713
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        [quote quote=18391677] Ik heb wel eens gehoord dat de magneetkoppeling niet aan kan slaan als de druk in het systeem te laag is, maar weet niet zeker hoe dit werkt en of dit wel zo is.[/quote]

        Yep. Uitlezen en zie hoveel druk AC systeem heeft.

        #18391714
        DavyWanders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 August 2019

          Bedankt voor de snelle reactie! Ik weet alleen niet hoe ik dit kan uitlezen. Valt dat elektronisch te doen of moet ik dan gewoon even een druksensor op ’t aircosysteem aansluiten? En welke druk hoort daar op te staan?

          #18392600
          Amnesis_NLD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 February 2020

            kijk ook in de boord computer dat ECO stand NIET in het scherm staat!! dan blijft de pomp ook uit en krijg je ook geen voltage op die stekker dit heb ik namelijk zelf aan de hand gehad dacht ook geen druk maar na airco apparaat eraan te laten hangen kwamen we tot de conclusie dat er gewoon volle druk opstond en aan moest staan na even wat zoekwerk in de gebruikshandleiding van de vectra staat de eco stand voor winter modus de airco uit te zetten om brandstof te besparen een kut modus als je een aftermarket radio inbouwt!:P

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.