Vectra ventilator alleen op voorruit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra ventilator alleen op voorruit

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372723
    DavyWanders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 August 2019

      Hoi allen,

      Ik ben tegen een vreemd probleem aan gelopen. Ik had het probleem dat de ventilator voor binnen alleen op stand 4 werkte. Ik heb toen eerst de standenknop losgehaald om te kijken of het daar aan zou liggen. Pas later kwam ik er achter dat dit een bekend probleem is en het waarschijnlijk aan de resistor pack ligt. Echter na het inspecteren van de standenknop, gaat hij ook op stand 4 niet meer aan. Ik kan de ventilator nog wel aanzetten door op de ontwasem knop voor de voorruit te drukken. Ik snap even niet zo goed waar dit door zou kunnen komen. Heeft iemand hier een idee?
      Groeten,

      D

      #18372796
      Amnesis_NLD
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 February 2020

        Als de ventilator aleen nog op stand 4-5 aangaat dan is je kachel weerstand kapot en niet de knopjes.
        Ik vermoed dat je de stekker niet goed erin hebt geklikt vaak hebben deze een ”lever” deze moet je draaiend erin klikken

        kosten niet veel bij brezan, fource of sloop

        #18373062
        DavyWanders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 August 2019

          Ik heb de weerstand vervangen, maar helaas nog steeds niks. Ik heb ook de contacten een schoongemaakt voor de kabel die op de standenknop aansluit, maar dat mocht ook niet baten. Heeft iemand een duidelijk schakelschema van dat deel? Of weet iemand wat er allemaal nog zit tussen de standenknop en de ventilator? Het lijkt toch alsof er daar iets mis is, aangezien de ventilator het wel doet met de ontwasem knop.

          #18373065
          puck87
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 June 2016

            Beste Davy

            Over wat voor vectra hebben we het eigenlijk? De c is namelijk een soort van beveiligd tegen het door branden van de weerstand daar ligt het meestal aan de ventilator.

            Gr Pieter

            #18373137
            DavyWanders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 August 2019

              Het gaat inderdaad om een Vectra c. Interessant om te horen dat die beveiligd zijn tegen doorbranden van de weerstand. Ik vraag me alleen af hoe het aan de ventilator kan liggen, als deze wel nog gewoon aan gaat met de ontwasem knop. Heb jij daar enig idee van?

              #18373142
              puck87
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 June 2016

                Nee daar heb ik zo geen logische verklaring voor.

                Ik zou het daarom eerst met de ventilator proberen deze kost ook een stuk minder dan de weerstand.

                #18373150
                dappie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2008

                  Je kun ook ff je interieur filter er uit halen en met je hand er in om te voelen hoe zwaar/ligt hij draaid voor je een nieuwe koopt

                  #18373190
                  DavyWanders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 August 2019

                    Ventilator had ik inderdaad gedraaid. Voelt voor mijn gevoel licht, maar ik heb natuurlijk helemaal geen vergelijkingsmateriaal, dus dat is lastig om te zeggen. Ik zou eigenlijk eens moeten meten of er wel spanning op komt te staan als ik de standenknop gebruik. Het is alleen niet zo makkelijk om te zien hoe die kabelboom loopt en op welke contacten ik dan zou moeten meten. Weet iemand dat misschien hier?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.