Vectra c 2005

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c 2005

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372798
    Amnesis_NLD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2020

      Hallo iedereen,
      omdat ik nieuw ben op het forum stel ik me maar eerst eens even voor
      ik ben rowan 28 jaar en kom uit zuid-limburg ik ben werkzaam als Detailer/Monteur
      bezit vanaf t begin van mn rijbewijs al opel en sinds kort de Vectra c uit 2005 1,8 16v 178k op de klok
      deze auto is kompleet bone-stock behalve de radio die heb ik er direct uitgehaalt en vervangen voor een kenwood
      mijn vraag aan jullie is is het mogelijk om op deze auto een enkele uitlaat om te bouwen naar een dubbele netzoals de gts heeft door deze uitlaat aanteschaffen en een andere bumperspoiler of hebbe jullie hier slechte ervaringen mee?
      daarbij sinds de aanschaf valde mij op dat alle verwarmings uitgangen perfect werken behalve deze in het midden van t dashboard naast t scherm van de boordcomputer (beide zijden)
      en heeft iemand toevallig nog een mooie set vectra c OPC wielen liggen ? ik kan ze nerges uithalen :help:

      Met vriendelijke Groet,
      Rowan

      #18372808
      Huiting88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2015

        Hey Rowan welkom op het forum

         

        Leuk dat je ook een vecttra rijdt , ik heb ook de 1.8 maar dan de GTS uitvoering

        Wat jij wil met je uitlaad ben ik toevallig nu mee bezig

        Kheb een extra demper gekocht en 2 dikke ovale sierstukken en gaan we volgende week zaterdag monteren , bij mijn auto zit er al wel extra ruimte voor een 2e demper en die uitsparing voor de sierstuk maak ik zelf

         

        Dus alleen wat laswerk en dan is het klaar

        #18372823
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Ja, het kan. Als je alles fabrieksorigineel wil doen met de uitlaat, dan heb je de Y-spiltsing buis nodig, een extra einddemper met sierstuk en het inzetstuk voor de achterbumper.

          Eventueel kan je je bestaande inzetstuk verbouwen door een extra uitsparing er in te zagen, maar ik vind dat persoonlijk niet mooi. De rechter kant is dan nogsteeds anders dan links ivm doorlopende lijnen.

          Als je een trekhaak hebt, is dat ook de enige oplossing. Aftermarket duplex uitlaten werken allemaal met een buis die paralel loopt met de achterbumper, en dat past niet met een trekhaak.
          Heb je geen trekhaak, kijk dan eens bij Ulter Sport. Die hebben mooie, origineel ogende duplex uitlaten.

          OPC wielen… Sja, ik heb pas nog een setje gescoord. Op Facebook is een Opel Koop&verkoop hoekje, daar kom je nog wel eens iets tegen. Anders marktplaats e.d. in de gaten houden. Ze komen relatief weinig voorbij. De Astra en Corsa OPC wielen zie je veel vaker.

          #18372850
          Amnesis_NLD
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 February 2020

            thanks voor de tips nu nog even wachten tot mn lokale sloop me belt dat ereen binnekomt met 2 einddempertjes en dan meteen de bumperspoiler en deronder zetten en lekker doorsparen voor andere set wielen :) nee ik heb geen trekhaak niet nodig gelukkig ken de auto van mn werkgever gebruiken mocht het nodig zijn dus voor de looks geen trekhaak

            mbt de wielen ik heb geen social media zijn betere dingen waar ik mn tijd aan kan spenderen :) dus wordt ouderwets slopen bellen en marktplaats in de gaten houden^^

            de achterklep spoiler(vleugel) van de gts hatchback is deze te monteren op een sedan? niet op t raam maar op de klep zelf

            #18372855
            Huiting88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 March 2015

              Heeft een sedan ook die bunperspoiler met die strepen dan? Net zoals de gts?

               

               

              Ik had ook gekeken naar een mooi opvulstukje maar ik kon niks vinden

               

              #18373127
              Huiting88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 March 2015

                Kijk maar Rowan in mijn topic “Goeiendag Allen”

                Daar zie je het resultaat van mijn dubbele uitlaat

                ik kan eventueel nog een fototje maken van hoe het er onder de auto uitziet :)
                Ik heb het laten lassen door een monteur die ik ken

                Fijn weekend

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.