HELP met stuurbekrachtiging probleem.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum HELP met stuurbekrachtiging probleem.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18405250
    moaaz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2021

      :help:

      Dag,

      Ik heb een Vectra c 1.8  2004 met de volgende probleem.

      Als ik aan het rijde ben gaat de ESP lamp aan en daarna gaat de accu lamp en stuurbekrachtiging branden en wordt het stuur heel zwaar en daarnaast valt de dashboard tellers helemaal uit, ik zet de auto uit, proberen te starten zet ik hem op contact en hoor ik de benzine pomp niet draaien en dan starten gebeurt helemaal niks ik hoor allen maar een tik van relais na 5 minuten start ie gewoon prima , even rijden en dan herhaalt de probleem zich.

      Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

      Alvast bedankt

      #18405332
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Uitlezen!!!

        En de foutcodes hier melden.

        #18407004
        Amnesis_NLD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2020

          klinkt als een massa probleem mischien s even de polen op de dynamo en accu controleren zowieso ff uitlezen als er uberhaupt foutcodes zijn

          #18407147
          Huiting88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2015

            Hoe is dit mogelijk , ik heb dit weekend hetzelfde probleem met de 1.8 uit 2004

            Ik ben naar de garage gereden en die heeft de accu doorgemeten en hij levert teveel stroom

            Aldus de spanningsregelaar in de dynamo is “kapot”

            Ik ga morgen weer naar hem toe en gaan we kijken wat er vervangen gaat worden en eventueel een nieuwe accu

            Hoop niet dat mijn overige electronika naar de knoppen is

            #18407151
            22voeter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 November 2018

              Als ik het goed heb krijgt de stuurbekrachtiging altijd rechtstreeks voeding van de dynamo, soms via een eigen wikkeling. Het komt vaker voor, heb dat probleem ook gehad met mijn Zafira A 1.8

              Of je de spanningsregelaar los kan vervangen weet ik niet, bij mij heb ik de hele dynamo gewisseld voor een gereviseerd exemplaar.

              #18407183
              moaaz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2021

                Dank voor jullie reacties.

                Ik was bij garage geweest en hij zegt dat de ecu kapot is dus hij heeft het vervangen maar de probleem is nog niet opgelost,

                Daarnaa zei ie dat dynamo kapot is , dynamo  vervangen helpt niet.

                Ik word echt bijna gek van. :cry:

                Ik heb op google gezocht en men zegt dat de printplaat achter de stuurkolom kan stuk gaan en zo een problemen veroorzaken, kan dat klopen?

                 

                Alvast bedant,

                #18407229
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  uitvallen van zoveel systemen kan NOOIT door de motor ECU komen. Wat inderdaad wel zou kunnen is een defecte CIM module (Stuurkolom ecu).
                  Maar ik verwacht eerder een slechte massa of defecte dynamo en accu.

                  #18407295
                  moaaz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2021

                    Ik ga wel de accu en dynamo nog een keer testen en alle massa punte even controleren.

                    CIM module kan het wel gereviseerd worden en als niet, wat kost zo een ding en waar kan ik hem daarna programeren?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.