problematiek bij de grandland wagens

Forumindex Forums Modellen Grandland X problematiek bij de grandland wagens

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 264)
  • Auteur
    Berichten
  • #18539810
    GrandRamp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 May 2023

      Jopsa kennen ze geen TBS in België ?

      #18539814
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019

        In Nederland blijkbaar genoeg zulke gevallen….

        #18539821
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019
          #18539866
          wzmn39
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 July 2018

            Jopsa , bekijk dit artikel eens en zie waar uw volvo staat.crop_2023-07-11_Antwerpen_-_11-07-2023_8

            #18539867
            GrandRamp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 May 2023

              Zal als ik jouw was je zelf vrijwillig laten opnemen, je dreigt echt naar de status te gaan van niet meer te redden.

              ook ik vindt de GrandRamp erg slecht, de Franse genen hebben de echte Opels doen overlijden. Er zijn mensen die dit een goede auto vinden, prima, mensen zonder ambitie heb je altijd.
              koop gewoon iets anders zonder de Franse genen, of ga voortaan op de fiets of zo,

               

              #18539880
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                @ wzmn….   Volvo ?????  Wie wat waar ,???  Je hebt waanvoorstellingen… Heb ik een volvo dan ?


                @grandramp
                ….  mijn fiets doet het stukken beter inderdaad….  Elektrische gekocht (gazelle, gezellige Hollandse bike….)  topgerief dat…  Speciaal gekocht (2 stuks zelfs voor mij en mijn echtgenote) zodat we met het grandramp gevaarte minder de weg op moeten.  Soms heb je natuurlijk wel de wagen noodgedwongen nodig.

                Nu fiets ik gezwind en vol vertrouwen veilig naar het werk  Die gaat niet in stuurslot ,  heeft geen dode hoek en wiswassers en… en… die niet correct werken en een gevaar voor mezelf, mijn gezin en andere weggebruikers vormen.  Maakten de Hollanders maar even degelijke wagens als hun fietsen….  misschien enkelen hier onder jullie in de toekomst ?  Sommigen weten er toch alles over.

                 

                wat betreft de opname, voorzichtig met stellen van diagnoses.  Misschien is er een bedje vrij voor u.

                Wie verbiedt om op een forum mensen te informeren (en te blijven informeren wanneer anderen  hardleers blijven janken dat de problemen van mijn wagen uit de lucht gegrepen zijn ) wat de problemen zijn met deze wagens en  blijkbaar niet alleen die van mij.   Zolang deze kenners dit in het belachelijke trekken ga ik blijven informeren naar potentiële kopers toe.

                Nogmaals : het huiswerk wordt gemaakt voor anderen hier (dat was wat Quandor me verweet indertijd…  ik moest mijn huiswerk maar gemaakt hebben en opzoekingen gedaan hebben ..??..  Voila, met 1 klik hebben de zoekenden hier een bloemlezing.

                Nogmaals, JAAAA er zijn goeie Grandland X wagens…..  Mag ik er dan voor mijn geld ook zo eentje ??  Dank u.

                 

                Grandramp,  geef me uw mailadres, dan mail ik naar u de ongelooflijke video’s door….

                 

                Een tip voor u en de rest : lees dit topic niet en start er eentje zelf .  Dat is een oplossing !

                Laatste lange rit wederom problemen met lane assist, wiswassers, start-stop, achteruitrijcamera, parkeersensoren, zetelkoeling.

                Heel tevreden over de airco (die in het verleden wel weigerde te werken), het verbruik (7,2), de zithouding en zetelinstelling (waar Quandor blijkbaar “een jaar” naar moest zoeken om deze ingesteld te krijgen.

                 

                Grandramp, wees voorzichtig met diagnoses.  Je zit blijkbaar niet in de medische wereld.  Je lijkt in hetzelfde bedje ziek als uw vrienden hier.

                Misschien is er voor u nog een bedje vrij.   Met mij alles ok.  Mijn wagen daarentegen verdient opname maar na hem al maanden kwijt te zijn bij de dealer gaven de wagendokter het op.  Niks meer te doen aan zijn gezondheid blijkbaar.  We wachten gewoon zijn einde af dus.  Jammer dat hier geen gezondheidszorg voor bestaat….  Ohja, je gaat deze opmerking weer gek vinden…  Maar ik pas me aan aan het publiek.

                 

                Ohja,  koop GEWOON EEN ANDERE AUTO, dat stel jij voor.  :wacko: :wacko: :wacko:      Ahja, gewoon nog even 40000 tal euro ophoesten, los uit de buidel effe betalen…..  Kan me niet voorstellen dat jullie zomaar een autootje zouden aankopen met jullie reputatie.  Die van mij mag zelfs niet verkocht worden momenteel.

                 

                #18539885
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  Wat betreft topmerken……..  Inderdaad, OPEL is dat zeker niet meer.

                  Op aanraden van Quandor (waarvoor dank) lees ik het internet erop na wanneer ik een leuke wagen zie.

                  Problemen met VOLVO, VW, MAZDA……… enz.  Overal waarschijnlijk.   Maar toch blijkbaar ook wel goedwerkende ertussen.  Dus, betalen is een degelijk werkende wagen halen.  Zoniet, herstellen en blijven herstellen tot deze werkt.  Anders moet de dealer en importeur durven toegeven dat er geen herstel mogelijk is en inruilen…

                  Best dat het er in de medische wereld zo niet aan toe gaat anders zouden er nogal wat rechtszaken gestart worden en mensen nodeloos overlijden.

                  #18539895
                  Floki
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2022

                    @Schipper1,


                    @Corsaliefhebber
                    ,


                    @Anoniem


                    @Grandramp

                    @ WZMN39

                    o.a. jullie hebben in dit topic gereageerd.

                    Wees svp terughoudend alvorens te reageren op de zoveelste onzin / negatieve posting van @Jopsa.

                    Door te reageren verleid je hem tot het schrijven van een altijd weer negativiteit uitstralende roman (zie bijv hierboven)

                    Wel moet ik héél eerlijk toegeven dat ik mij de afgelopen 2 jaren kostelijk heb vermaakt met de reacties van @Jopsa. Eén van de grote voordelen van dit forumlid is dat ‘ie veelal met een héél lang verhaal terugreageert waarbij de reacties inhoudelijk redelijke waanzin betreffen. Zie bijvoorbeeld dat laatste 10 tot 30 berichten in dit topic.

                    Zou hij nu echt zo’n plaat voor zijn kop hebben dat íe niet doorheeft dat een inmiddels fors deel van de forumbezoekers hem niet meer ‘pruimpt’?

                    Daarnaast wil ‘ie in elke topic het laatste woord hebben. Ik durf er een fles bronwater op in te zetten dat ook nu weer hij binnen no-time met de een of andere waanzinnige negatieve reactie komt. Druk uw stopwatch maar vast in………….

                     

                    #18539904
                    Schipper1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2023

                      Tuurlijk lezen we mee :bye: .

                      Maar ach, het is zelfs zo erg dat hij op z’n vakantie er elke dag mee bezig.

                      #18539912
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        Dank u.

                        Je won bronwater gierige pin.

                        #18539915
                        jopsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 May 2019

                          Schipper : Jij hebt zelfs tyd tijdens uw werkweek om te reageren   uw job kan niet veel voorstellen….

                          #18539916
                          Floki
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 March 2022

                            Het duurde zo’n 125 minuten (of zo….) en natúúrlijk weer vergezeld van een negatieve reactie.

                            Het voelt zóóóóóóó leuk om gelijk te hebben.

                            Ik druk de (virtuele) stopwatch weer in. Wedden dat…………………? :whistle:

                            #18541413
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              Hoi allen,

                              het is ook zo’n geweldig simpel figuur. Je kan ‘m alle kanten opsturen, behalve de goede. Het is precies het tegenovergestelde van een auto.

                              oké, ik ben de laatste fles bronwater kwijt, ik heb ongelijk gehad v.w.b. de responsetijd van Jan l*l Jopsa.

                              Als Jopsa niet is geband dan zal ‘ie ongetwijfeld binnen een dag of wat reageren.;

                              #18541678
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                https://www.autoinsider.co.uk/problems/vauxhall/grandland-x

                                 

                                vast wel een topwagentje………….

                                #18541727
                                Floki
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 March 2022

                                  Vast wel…….

                                  #18542329
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019
                                    #18542346
                                    Floki
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 March 2022

                                      Het is dus niet alleen de GLX. Daarom is het zo jammer dat sommigen denken dat de GLX ‘slecht’ is. Elk merk, elk type heeft een waslijst aan onhebelijkheidjes. Desondanks scoort íe goed in de betrouwbaarheidsindex. Waarom? Tja, da’s een goede vraag want als je de meest voorkomende en algemene probleempjes leest.

                                      Kijk bijv. hier bij een auto waarvan velen denken dat íe feilloos is en ook hier op het forum hebben we een enkel die-hard fan.

                                      Zegt dit wat over álle Volvo XC40’s?

                                      Nee, natuurlijk niet. Net zoals de vele op dit forum geplaatste linkjes (wel veel herhalende dingetjes) over de GLX onhebbelijkheden.

                                       

                                      #18542356
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        Nee ik schreef al eerder dat alle merken van het PSA concern, met dezelfde 1.2T Pure Tech motor zijn uitgerust. Denk aan Peugeot, Citroën en Opel, en dan de meeste types van het merk. Auto,s worden nog steeds deels (naast de robots) door mensen gemaakt,en daar gaat wel eens iets mis.

                                        Wat de Volvo XC40 betreft, lees ik me in op het Volvo forum, en van de mogelijk gebreken, zoals in jouw link, is mij niets bekend. Ook ik heb in de afgelopen 3 jaar nul problemen, of storingen gehad. De automaat (8 traps Gear Tronic) werkt prima en geruisloos. Ook de afwerking van het exterieur, als het interieur is écht Premium, zoals Volvo wereldwijd bekend staat. Het verbruik van de 1.5 T is 1:17. Gemiddeld 1: 15,5 Dus ik ben zeer tevreden met mijn XC40. Minpunten? Ja, er is geen fysieke oliepeilstok aanwezig. Oliepeil word via de midden display gecontroleerd. Ook geeft de automaat niet aan, in welke versnelling je rijd, zoals bij de GLX. En er is ook geen temp.meter aanwezig. Al ben ik van beroepshalve gewend, de motor altijd rustig op temperatuur te rijden. Eindcijfer? Een dikke 9.

                                        #18546051
                                        jopsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 May 2019
                                          #18546058
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019
                                            #18546063
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019
                                              #18547132
                                              jopsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2019
                                                #18547141
                                                Hans GLX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2018

                                                  @Jopsa, dank voor het plaatsen. ik kan me heel goed vinden in dit review. De krakende deurpanelen, de bewegende motorkap, maakt niet een stabiele indruk. De Grandland heeft teveel Franse genen, in mijn optiek. Ik had gelukkig een GLX van eind 2017. Dat was nog een van de beste series, qua klachtenlijst. En ik had gelukkig niet dat Intelli Grip systeem. Ook was er toen nog geen Adaptief Cruise Control, wat ik nu wel heb. Ook mijn verbruik lag veel beter, dan in dit review. Ik zat gemiddeld op 1:16-1:17. En ik had nog de 6 traps automaat, die het perfect deed. ;-)

                                                  #18547735
                                                  jopsa
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 May 2019
                                                    #18547808
                                                    jopsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2019
                                                    25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 264)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.