Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

14 berichten aan het bekijken - 851 tot 864 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18543158
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      Heb volgens mij de laatste versie gedownload via de opel update weet niet hoelang je het systeem up to date kan houden via opel of er nog een beperking opzit van drie jaar of kun je dit onbeperkt uitvoeren in de toekomstnavi

      #18547583
      Gerrit Brinkman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 September 2023

        Ik heb sinds kort een grandland plugin en wil de firmware en kaarten updaten, de firwsre ging goed, maar bij de kaart gast het volgens mij mis.

        Ik hen de software gedownload op een usb gezet en deze wordt ook herkend door het systeem en de update begint  na enkele seconden krijg ik de vraag welke landen ik wil installeren en standaar staat alles aan dus ik druk.op het vinkje en se updat loopt verder.

        Alleen ik zie geen voortgang de rode balk blijft heen en weer gaan, dit duurt nu al 2 uur.

        Gister had ik dit dus ook en trok de usb eruit en er zijn geen kaartgegevens meer.

        Moet ik meer geduld hebben dan 2 uur of is er wat met het systeem aan de hand

         

         

        #18547809
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          De melding dat er gevraagd wordt van welke landen de kaartupdate geïnstalleerd moet worden herken ik niet. Ik heb de firmware alsmede het kaartmaterieel in totaal zo’n 10 keer ge-update en dat ging altijd vlekkeloos.

          Je hebt wel de motor draaiende gehad toen je begon en je hebt de motor ook continue laten draaien?

          Verdere mogelijke oorzaken / vragen : maak je nog gebruik van de gratis updates die tot en met het 5e levensjaar van de auto gedownload en geïnstalleerd mogen worden?

          #18547823
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Het vragen welke landen je wil installeren heb je alleen in de facelift grandland, nieuwe corsa, combo, mokka vivaro

            #18547918
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Dat was mij tot op heden onbekend. Wel handig om te weten. Waarom Opel dat gedaan heeft is mij een raadsel, anders dan dat het bestand misschien kleiner wordt als men een selectie van Europese landen selecteert en dat scheelt wel weer installatietijd.

              De reden dat ik schreef dat ik +/- 10 keer zonder problemen kon updaten komt dan ook dat ik de GLX versie 2017 had (in november 2017 nieuw geleverd gekregen)

              #18547953
              GrandRamp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 May 2023

                Gewoon een echte auto kopen met OTA functie, heerlijk die melding ‘s morgens van je systeem is geupdate zonder enige eigen handelen na vooraf akkoord.

                #18547957
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  proficiat,  wat een leerrijke bijdrage…. grandramp….

                  #18548345
                  hipcio99
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2023

                    Mijn probleem is dat na een telefoonverbinding via BT de radio zichzelf ongeveer 30% lager zet (hoewel dit niet zichtbaar is op de schaal). Pas na een reset keert het terug naar het normale niveau. Misschien is iemand dit wel eens tegengekomen.

                    #18548419
                    Stappel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 December 2020

                      R26 is uit, voor wie de intene kaarten nog gebruikt.

                      #18549050
                      BigBadBanana
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 March 2020

                        ik vind het eigenlijk schandalig om voor de life optie zoveel geld te vragen. dat je een losse navigatie systeem koopt, dit voor levenslang is. nu heb ik een motor navigatie (garmin zumo xt2), en deze gebruik ik ook in de wagen. zolang het toestel werkt, gratis updates en life diensten. daarvoor had ik tomtom met de zelfde functie. je zit wel met een losse navigatie, maar neem ik er met veel liefde bij. voor de korte ritten met de wagen, neem ik de standaard navigatie van de wagen zonder de life diensten.

                         

                        #18549051
                        Quadrijder2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2015

                          Wat een gezeur over de navigatie.

                          Nooit geen problemen mee gehad in heel Europa niet. Ik wacht nu op mijn 3de grandland. Dan kan ik weer 3 jaar zonder update. Nu heb ik een voorloop auto een tuscon. Wat een drama is dat zeg die navigatie.

                           

                           

                           

                           

                          #18549160
                          Jodokus
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 January 2020

                            Ik vind het ook bezopen dat je er voor moet betalen na 3 jaar. Doe het nu maar met google maps en android auto werkt ook heel goed.

                            #18549660
                            RonaldGLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 August 2019

                              Ik heb TomTom live traffic met veiligheidswaarschuwingen. Deze week is hij ineens gestopt met verbinding maken. De service is gewoon actief in mijn profiel maar de internetdiensten geeft hij als niet beschikbaar aan.

                              Alle instellingen gecontroleerd en alles staat goed. Zowel de navigatie als telefoon waar niets veranderd was.

                              Iemand anders ook dit probleem?

                              #18549663
                              Johangrandlandx
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 April 2023

                                J’ai le même problème, tous les mois et ça dure quelques jours et puis ça revient. mystère…

                              14 berichten aan het bekijken - 851 tot 864 (van in totaal 864)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.