Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353972
    Roland Bergsmidt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 December 2017

      [quote quote=18353935]:mail: Het is versie 21.06.47.34_NAC-r0 ik zie al waarom het niet lukt :mail: je hebt ‘licence’ geschreven i.p.v. ‘license’[/quote]

       

      Super scherp! Dat was inderdaad mijn probleempje! De update is geslaagd!

      Mijn volgende auto wordt er een met spellingscontrole!

      Nu alleen nog de gevarenzones installeren! Is dat jou al gelukt?

      Groetjes

      Roland

      #18353976
      Wesly
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 November 2017

        Nee, gevarenzones is een online dienst van TomTom en deze kan alleen ingesteld worden door de dealer. Wat ik van het Peugeot forum heb begrepen komt dan in het navi display waar nu ‘TMC’ staat ‘TomTom’ te staan. Je kan vervolgens een abonnement nemen voor TomTom traffic en voor de gevarenzones. Toch heb ik ook het idee dat het met een file op een USB moet kunnen.

         

        hier wat info van TomTom http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5543/~/flitslocaties-bijwerken-op-je-navigatiesysteem

        #18353999
        Roland Bergsmidt
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 December 2017

          [quote quote=18353970]Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!): ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten. Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)[/quote]…….duurt het bandje van de garage met het keuze menu al minimaal 5 minuten voor je überhaupt een afspraak 6 weken verder kan maken.

           

          #18354015
          JoPeet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 February 2018

            Hallo ,

            Kan het zijn dat kaartupdate tijdens installeren in auto vastloopt omdat data verschillen ?

            SWL 21/03/2018

            Updateinfo 21/12/2017

            151E7BC2-836D-4936-BFB2-23F5D71E17BC

            #18354026
            Wesly
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 November 2017

              [quote quote=18353999]

              Even los van alle inspanningen die mensen hier gedaan hebben om anderen te helpen met updaten (complimenten daarvoor!): ook ik heb het kaartmateriaal geupdate naar de versie van november. Gruwelijk feit is dat het geloof ik wel een half uur duurde (motor laten draaien en niet rijden met de auto) alvorens de voortgangsbalk eindelijk de 100% bereikte. Ik denk dat het handiger is om gewoon te wachten tot de kleine of grotere jaarbeurt en het aan de dealer over te laten. Hoeveel straten zou je ‘missen’ als je 365 dagen niet update………? (Tel dat op bij het ongelofelijke wachten dat je moet en de keuze is imho al vrij snel gemaakt, of………….?)

              …….duurt het bandje van de garage met het keuze menu al minimaal 5 minuten voor je überhaupt een afspraak 6 weken verder kan maken.[/quote]

              …….en dat je de afslag Almere mist omdat deze in je nieuwe auto er nog niet in staat terwijl de situatie al twee jaar anders is

              #18354027
              Wesly
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 November 2017

                [quote quote=18354015]Hallo , Kan het zijn dat kaartupdate tijdens installeren in auto vastloopt omdat data verschillen ? SWL 21/03/2018 Updateinfo 21/12/2017 151E7BC2-836D-4936-BFB2-23F5D71E17BC[/quote]

                updateinfo hoeft er niet bij te staan

                #18354032
                JoPeet
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 February 2018

                  @Wesly : Thnx

                  #18354210
                  fan1966
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 December 2016

                    Ik heb op een Duits forum gelezen dat de navigatie updates voor de grandland x gratis worden, in Duitsland is het al mogelijk om dit via my Opel te doen

                    hieronder het bewijs

                     

                    5E66150D-B8A5-4C58-B7E0-F9AE58495FFECE2B866D-7A3C-4034-83A1-AE1A2FFBC7C226ED0252-64DF-42E2-9D1D-CF2ABAA0EB13

                    #18354517
                    fan1966
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 December 2016

                      Het is mij gelukt om via myopel account (via myopel.de ) de navigatiekaarten te downloaden. Het betreft de versie van het vierde kwartaal 2017

                      Je hoeft alleen op de link te drukken (zie foto) en het downloaden begint

                      2018-04-02-PHOTO-00000053

                      #18354587
                      GrandlandX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 February 2018

                        @fan1966,

                        Na het downloaden in je mobiel, hoe groot is het bestand? Want ik heb niet zoveel GB in mijn mobiel.
                        En hoe moet je dan vanuit je mobiel installeren? Graag wat meer instructie aub.  :unsure:   :wacko:

                        Mvg

                        #18354588
                        GrandlandX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 February 2018

                          Hoi Allen,

                          Had Opel nederland gebeld. En ze zeiden dat ik hier moet raadplegen voor updates kaarten ….. Oude kaarten dus en dan nog 149 euro voor vragen!  :-(   :negative:

                          http://www.navigation.com/home/nl_NL/OpelEMEA/EUR?utm_medium=oemreferral&ManufacturerName=Opel&NewLocaleID=&utm_campaign=Navteq-Partnership&utm_source=Opel_NL_Website

                          #18354589
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Behalve dat de link NIET voor de Grandland X is bestemd. Die kaarten download je gratis.

                            #18354597
                            fan1966
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 December 2016

                               

                              Bijgevoegd is het proces om uw navigatiekaart bij te werken

                              Proces om te downloaden

                              Houd er rekening mee dat het bestand tussen 8-16 GB groot is en een uitstekende internetverbinding vereist. Bovendien moet een USB-station met FAT 32 / MBR-indeling beschikbaar zijn met een capaciteit van 16 GB of meer

                              Proces voor kaartinstallatie
                              Let op het volgende:
                              Laat de motor draaien tijdens de installatie van de kaart
                              Verwijder de USB-schijf niet voordat de installatie is voltooid
                              Plaats het USB-gegevensmedium in de USB-sleuf in uw voertuig
                              Crossland X-klanten gebruikt u alstublieft de USB-sleuf met het telefoonpictogram
                              Klanten van Grandland X gebruiken de USB-sleuf in de middenconsole
                              Selecteer de navigatiefunctie
                              Selecteer ‘Ja’ om de kaartinstallatie te starten
                              Ga naar kaartinstallatie en selecteer ‘installeren’
                              Selecteer ‘Ja’ om de nieuwe kaart te installeren
                              Selecteer ‘Ja’ om de installatie van de kaart te voltooien
                              Nadat de installatie van de kaart is voltooid, start het systeem opnieuw op

                              Begin met downloaden

                              Download de kaarten vanaf hier http://download.myopel.com/nac2-map-update

                              * Houders van een Crossland X of Grandland X ontvangen vijfmaal per kwartaal een gratis kaartupdate. Doorslaggevend is het begin van de voertuiggarantie.

                               

                               

                               

                              #18354685
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                Heb de stoute schoenen voor de grap maar eens aangetrokken en beide updates, zowel de kaartupdate alsmede de firmware update (die van maart 2018), op een 32 gig usb 3 stick gezet. Updaten verliep uitstekend, (zonder dus van usb stick te hoeven wisselen) Hoe dat er dan uitziet? In de map SWL komen beide updates te staan, je weet wel, die mapjes met de lange numerieke naam.

                                ALLEEN :

                                gelet op de tijdsduur van de beide updates (35 minuten per stuk!!!!!) staat je auto dus met draaiende motor 70 minuten te updaten en da’s toch écht niet van deze tijd. Ik vermoed dat Opel en Peugeot zeer zwaar hebben bezuinigd op het in het systeem zittende processortje, want zelfs op een laptopje van 9 jaar geleden, verloopt een update met een respectievelijke grootte van 8 en 2,6 gig (kaartmateriaal 8 en de firmware 2,5 gig) van een programma sneller dan 2×35 minuten.

                                Moraal van dit verhaal? Als je niet wekelijks jezelf ‘zoek’ rijdt omdat je kaartmateriaal niet update is, dan raad ik je af om je systeem per kwartaal of zo zelf te updaten. Het wordt dan een paar keer per jaar ‘zelfkwellen’. Dus lekker aan de dealer overlaten als je autootje daar voor het jaarlijks onderhoud is. (Tenzij je jezelf natuurlijk verveelt en weinig anders te doen hebt dan 70 minuten met draaiende motor te gaan wachten……………)

                                 

                                 

                                 

                                 

                                 

                                 

                                #18354687
                                Roland Bergsmidt
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 December 2017

                                  Duurt inderdaad best lang, echter heb ik de update al rijdende gedaan (woon/werkverkeer) en dat werkt perfect!

                                  #18354688
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Oké, maar Opel beveelt aan om niet te rijden tijdens de update. Dit om om-te-vallen-bytjes, waardoor het systeem later gaat buggen, te voorkomen.

                                    #18354704
                                    fan1966
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 December 2016

                                      [quote quote=18354685]Heb de stoute schoenen voor de grap maar eens aangetrokken en beide updates, zowel de kaartupdate alsmede de firmware update (die van maart 2018), op een 32 gig usb 3 stick gezet. Updaten verliep uitstekend, (zonder dus van usb stick te hoeven wisselen) Hoe dat er dan uitziet? In de map SWL komen beide updates te staan, je weet wel, die mapjes met de lange numerieke naam. ALLEEN : gelet op de tijdsduur van de beide updates (35 minuten per stuk!!!!!) staat je auto dus met draaiende motor 70 minuten te updaten en da’s toch écht niet van deze tijd. Ik vermoed dat Opel en Peugeot zeer zwaar hebben bezuinigd op het in het systeem zittende processortje, want zelfs op een laptopje van 9 jaar geleden, verloopt een update met een respectievelijke grootte van 8 en 2,6 gig (kaartmateriaal 8 en de firmware 2,5 gig) van een programma sneller dan 2×35 minuten. Moraal van dit verhaal? Als je niet wekelijks jezelf ‘zoek’ rijdt omdat je kaartmateriaal niet update is, dan raad ik je af om je systeem per kwartaal of zo zelf te updaten. Het wordt dan een paar keer per jaar ‘zelfkwellen’. Dus lekker aan de dealer overlaten als je autootje daar voor het jaarlijks onderhoud is. (Tenzij je jezelf natuurlijk verveelt en weinig anders te doen hebt dan 70 minuten met draaiende motor te gaan wachten……………)[/quote]

                                       

                                      Heb je de kaarten van de Opel site gehaald of van Peugeot

                                      #18354708
                                      quandor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2017

                                        Peugeot België / Nederland.

                                        Opel Nederland biedt de kaarten nog niet aan, waarover ik toevallig vanochtend een ’ticket’ aan heb laten maken. Ik krijg over een dag of drie antwoord van de klantenservice van Opel Nederland. Ik ben met name een beetje op mijn ‘strepen gaan staan’, omdat ik één van de allereerste Grandland X rijders in Nederland was. (afleverdatum 3e week november) en we nu, 5 maanden na dato, nog steeds niet bij Opel Nederland kunnen gaan downloaden. Kijk, dat je bij een splinternieuw model als fabrikant de 1e twee maanden nog niet alles op en top voor elkaar hebt op je website oké, dat kan misschien, maar we zijn nu bijna een half jaar na de eerste leveringen van de Grandland X aan de klanten hier in Nederland en dan vind ik het toch echt te gortig worden dat je bij je eigen importeur niet de vereiste bestanden kunt downloaden.

                                        #18354709
                                        fan1966
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 December 2016

                                          [quote quote=18354708]Peugeot België / Nederland. Opel Nederland biedt de kaarten nog niet aan.[/quote] ben benieuwd wanneer ze dit gaan aanbieden. Omdat Opel Duitsland ze ook al wel aanbied

                                          #18354710
                                          quandor
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 November 2017

                                            De link heeft Wesley aan het begin van dit topic reeds geplaatst, deze dus :

                                            http://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html

                                             

                                            #18354711
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              [quote quote=18354687]Duurt inderdaad best lang, echter heb ik de update al rijdende gedaan (woon/werkverkeer) en dat werkt perfect![/quote]

                                              Stukje uit de handleiding bij de kaartupdate :

                                              Let op: Tijdens de volledige updateprocedure moet de motor blijven draaien Tijdens de updateprocedure is het af te raden om met de wagen te rijden Schakel de “Stop & Start” functie uit om te vermijden dat de motor afslaat, vooral wanneer niet wordt gereden Verwijder nooit de USB stick vooraleer de volledige updateprocedure is afgewerkt

                                              #18354712
                                              Roland Bergsmidt
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 December 2017

                                                Schakel de “Stop & Start” functie uit om te vermijden dat de motor afslaat, vooral wanneer niet wordt gereden.

                                                Zoals je kunt lezen loop je meer risico als de auto stilstaat!

                                                #18354713
                                                quandor
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2017

                                                  Niet echt, want zoals je in dat gekopieerde stukje uit de handleiding kunt lezen (en wat je zelf hierboven quote), staat daar ook nadrukkelijk iets over het deactiveren van het Start-Stop systeem. (Da’s slechts 1 druk op het knopje, zodat het oranje lampje gaat branden) Als je de adviezen van de fabrikant opvolgt (geldt imho voor de gehele handleiding van auto’s) dan loop je sowieso altijd het minste risico. Dat er soms onzinnige dingen in handleidingen staan zoals wekelijks de olie controleren etc. etc. oké, maar op sommige terreinen mag ik toch graag de adviezen van de fabrikant volgen, ze schrijven ze veelal niet voor Jan met de korte achternaam, toch?

                                                  #18354714
                                                  fan1966
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 December 2016

                                                    [quote quote=18354708]Peugeot België / Nederland. Opel Nederland biedt de kaarten nog niet aan, waarover ik toevallig vanochtend een ‘ticket’ aan heb laten maken. Ik krijg over een dag of drie antwoord van de klantenservice van Opel Nederland. Ik ben met name een beetje op mijn ‘strepen gaan staan’, omdat ik één van de allereerste Grandland X rijders in Nederland was. (afleverdatum 3e week november) en we nu, 5 maanden na dato, nog steeds niet bij Opel Nederland kunnen gaan downloaden. Kijk, dat je bij een splinternieuw model als fabrikant de 1e twee maanden nog niet alles op en top voor elkaar hebt op je website oké, dat kan misschien, maar we zijn nu bijna een half jaar na de eerste leveringen van de Grandland X aan de klanten her in Nederland en dan vind ik het toch echt te gortig worden dat je bij je eigen importeur niet de vereiste bestanden kunt downloaden.[/quote]

                                                     

                                                    Ben benieuwd naar hun reactie.

                                                    #18354715
                                                    quandor
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 November 2017

                                                      Ik vrees met grote vrees voor een redelijk onbenullig antwoord.

                                                      Ik weet niet of je alle topics in het forum van de Grandland X een beetje hebt gevolgd, maar er is door mij ergens wat gepost over het niet mogelijk kunnen zijn van het rechtstreeks invoeren van GPS coördinaten in het Navigatie-systeem. Zowel de dealer alsmede Opel Nederland gaven eerst aan dat dit niet zou kunnen. Later ontdekten wij, de Grandland X rijders zélf, dat het wél kan, maar toen had ik van Opel Nederland al een onzinnig mailtje gehad. Ik zal eens kijken of het 2e mailtje van ze, aan mij gestuurd nadat ik HEN erop gewezen had dat het wel kon, nog heb, dan post ik dat zodadelijk.

                                                      Update : helaas ik heb dat mailtje niet meer.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.