Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 872)
  • Auteur
    Oscar Suijk
    Deelnemer

Nou dealer weet ook niks….had het over een eventuele verificatiecode per email? maar over het tekenen van een formulier heeft ie nog nooit gehoord.

Airwave
      Deelnemer

Contact gehad met Opel NL. Het klopt. De software moet door de dealer geverifieerd worden. Dus dat de auto contact maakt maar er niet doorheen komt klopt.

@Oscar
        , heb jij zelf de firmware geupdate met eventuele peugeot firmware of heb je nog de originele opel firmware?

29 januari gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de bestuurdersdeur voor de 3e keer weer goed ophangen…

Oscar Suijk
        Deelnemer

Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

Airwave
          Deelnemer

[quote quote=18371630]Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.[/quote]

Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet.

Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.

Oscar Suijk
            Deelnemer

[quote quote=18371634]

Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.[/quote]

kastje…muur….

Airwave
              Deelnemer

[quote quote=18371635]

Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.

kastje…muur….[/quote]

Ja helaas wel. Heel irritant ook. In principe zit ik nog binnen de 9 dagen die in de mail staat voor de activatie, hoop nog maar dat het opeens werkt :praying02:

Jan Driebeen
                Deelnemer

Ik heb begin december, toen ik voor de gratis wintercheck bij mijn Opel dealer was,  mijn GLX laten verifiëren. Ik zag hiervoor nl. op Mijn Opel een melding dat dit nog moest gebeuren voordat ik mijn onderhoudshistorie kon inzien. Zal daarom bij mij het activeren van OpelConnect meteen gewerkt hebben? Heb trouwens tot nu toe geen bevestigingsmail van Opel ontvangen…

Mark van Veluw
                  Deelnemer

[quote quote=18371628]29 januari gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de bestuurdersdeur voor de 3e keer weer goed ophangen…[/quote]

Zit jij toevallig ook bij de dealer in Amersfoort?

Zij hebben daar ook mijn deur 3x “bijgesteld”. Stelletje amateurs. Veel meer dan een flinke ruk geven ze er niet aan volgens mij.
                    <p style=”text-align: left;”>Auto ging 3 maanden geleden 1x naar het schadebedrijf waar ze het ook even voor mij gedaan hebben, tot nu toe  perfect!</p>
                    Dealer in Amersfoort laat ik mede daarom maar links liggen in het vervolg.

mfkne
                    Deelnemer

[quote quote=18371621]

Volgens de Connect website: OpelConnect is sinds mei/juni 2019 beschikbaar voor de Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro Life en Zafira Life. Daarnaast is OpelConnect beschikbaar voor alle nieuwe en toekomstige modellen, zoals de nieuwe Corsa. OpelConnect is alleen beschikbaar in nieuwe auto’s die hiermee af-fabriek zijn uitgerust en kan niet achteraf worden ingebouwd. Wellicht dat toch het systeem in je auto dan te ‘oud’ is? Maar misschien een belletje naar Opel NL wagen?[/quote]

Ik heb iig het “Connected Services” menu en kan ook mijn iPhone koppelen. Wellicht ligt her eraan dat het om een leaseauto gaat?

MamR67598
                      Deelnemer

Dit forum is 16 pagina’s lang en met een beetje scrollen ben ik hem nog niet tegen gekomen, dus wellicht is het al behandeld maar toch even de vraag:

Ik heb op 13 januari 2020 mijn Grandland X Ultimate opgehaald. Het verbaasde me echter dat ik direct moest updaten. Vandaag is Firmware 21-08-24-12_NAC-r1 gelukt, maar de kaarten 16.0.0 lukte niet. Het systeem herkende de update en na het het starten leek hij te werken. Tot hij na 30 seconden een foutmelding gaf en stopte. Toen ik naar mijn huidige versie keek zag ik dat ik 11.0.0 (!) heb. Beetje raar dat een nieuw geleverde auto zo op achter loopt… Anyway: de tip aan het begin van deze topic was om alle updates één voor één uit te voeren dus heb ik via een beetje googelen 12.0.0 t/m 15.0.0 ook gedownload. Als ik echter 12.0.0 probeer te installeren krijg ik exact hetzelfde. Het updaten lijkt te beginnen tot er na 30 seconden een foutmelding komt. Ik heb het stilstaand geprobeerd dus daar kan het niet aan liggen…

Iemand nog een goed idee? Anders ga ik maar weer even terug naar de dealer…

Mokkaatje
                        Deelnemer

Welke melding krijg je dan?

Jan Driebeen
                          Deelnemer

Hallo Marcel, welkom bij het forum. Veel plezier met je nieuwe GLX. Wat het updaten betreft, probeer eens een andere usb stick misschien is dat de oplossing?

PetervdN
                            Deelnemer

Hi Marcel, jouw verhaal komt me bekend voor.

Zowel de firmware als de navigatie-software op 1 USB-stick zetten en updaten werkt niet. Alleen de firmware update wordt herkend en deze update is bij mij gelukt (duurt ca 30 minuten, stilstaande auto, motor aan laten). Dus heb ik van dezelfde stick de firmware software eraf gehaald en weer dezelfde USB-stick gebruikt. TIP: tussen de voorstoelen aan de achterkant zit bij de Ultimate ook een USB-ingang, die heb ik gebruikt en dat werkt ook. De navigatie software wordt dan wel herkend, maar heb wel enkele malen de USB-stick eruit en erin gedaan. De navigatie software werd gestart maar halverwege kreeg ik de melding dat de update werd gestopt omdat de navigatie nog actief was (dat was niet , dus waarom deze melding kwam is me nog steeds een raadsel).

De volgende dag de auto gestart en naar mijn werk gereden. De USB-stick werd weer herkend en de navigatie software werd ge-update. Na ca 50 minuten was deze klaar, kon ik de navigatie weer gebruiken en had de laatste versie er op staan.

Trial and error en vooral doorgaan. :wacko:

Groeten, Peter

RonaldGLX
                              Deelnemer

Waar halen jullie de firmware update op. Krijg op myopel alleen de update voor de navigatie.  De myopel app waar ik soms afbeeldingen van zie langs komen werkt niet bij mij.

pkrielen
                                Deelnemer

Ronald, updates kun je van de Peugeot.be site halen. Opel VIN wordt hier gewoon herkend.

Staan in dit topic diverse verwijzingen in als het goed is. Heb ik reeds 3x gebruikt en steeds succes gehad. Draai nu ook laatste firmware, kaart en heb Opel connect met Tom Tom live traffic en android auto werkend.

MamR67598
                                  Deelnemer

[quote quote=18371663]Welke melding krijg je dan?[/quote]

IMG_0993

MamR67598
                                    Deelnemer

[quote quote=18371673]Hallo Marcel, welkom bij het forum. Veel plezier met je nieuwe GLX. Wat het updaten betreft, probeer eens een andere usb stick misschien is dat de oplossing?[/quote]

Hey Jan,

Bedankt! En tot nu toe heb ik er veel plezier van. Ik kom van een Renault Kadjar en die moest ook met USB ge-update worden. Het downloaden thuis duurde steeds een eeuwigheid (4GB, waar een uur over gedaan werd….) dankzij hun trage server. Daarna ook geklooi in de auto wat lang duurde. En dan ook nog eens kaarten die driekwart jaar achter liepen op de officiële tomtom kaarten. Dus tot nu toe valt dit nog wel mee. ;-)

Ik had alleen oude stickies liggen dus heb speciaal voor ruim €50 een 64GB USB 3.1 stick van SanDisk aangeschaft… daar kan het denk ik niet aan liggen…. En de update van de firmware was wel gelukt. Het gaat alleen mis met de kaarten.

Weet iemand of er inmiddels van bijvoorbeeld kaart 11 direct naar 16 ge-update kan worden of moet ik inderdaad, mocht het me lukken, 5 keer bijna een uur updaten? In tegenstelling tot velen van jullie staat ie niet op mn oprit (die zijn er niet echt in het centrum van A’dam) maar in een garage op 10 minuten fietsen. Bovendien doe ik niet regelmatig ritten van een uur dus moet ik hem speciaal even naar buiten rijden om er vervolgens met draaiende motor in te blijven zitten….

Heeft iemand ervaring met het updaten bij de dealer? Gaat dat sneller? of ben ik hem dan ook 5 uur kwijt?

MamR67598
                                      Deelnemer

[quote quote=18371675]Hi Marcel, jouw verhaal komt me bekend voor. Zowel de firmware als de navigatie-software op 1 USB-stick zetten en updaten werkt niet. Alleen de firmware update wordt herlend en deze update is bij mij gelukt (duurt ca 30 minuten, stilstaande auto, motor aan laten). Dus heb ik van dezelfde stick de firmware software eraf gehaald en weer dezelfde USB-stick gebruikt (TIP: tussen de voorstoelen aan de achterkant zit bij de Ultimate ook een USB-ingang, die heb ik gebruikt en dat werkt ook). De navigatie software wordt dan wel herkend, maar wel enkele malen de USB-stick eruit en erin gedaan. De navigatie software werd gestart maar halverwege kreeg ik de melding dat de update werd gestopt omdat de navigatie nog actief was (dat was niet , dus waarom deze melding kwam is me nog steeds een raadsel). De volgende dag de auto gestart en naar mijn werk gereden. De USB-stick werd weer herkend en de navigatie software werd ge-update. Na ca 50 minuten was deze klaar, kon ik de navigatie weer gebruiken en had de laatste versie er op staan. Trial and error en vooral doorgaan. :wacko: Groeten, Peter[/quote]

Hi Peter,

Ik had het al op 2 verschillende stickjes gezet. En bij de firmware klaagde ie ook al één keer en lukte het de 2e keer wel. Met de kaarten heb ik het nog niet voor elkaar. Inmiddels die stick er al zo’n 5 keer ingestopt met steeds hetzelfde resultaat. Vrij snel die foutmelding. Ik zal de achterste USB ook eens proberen. Grappig, want volgens de boekjes zou je per se de USB voorin moeten gebruiken….

Overigens is dit hoe de software op mn stick staat. Ziet iemand iets raars?

Schermafbeelding 2020-01-17 om 20.36.22

Opelfan456
                                        Deelnemer

Ronald, ik heb op dit moment ook alleen de update van de navigatie gezien in myopel. Deze gedownload en erop kunnen zetten. Nu zie ik myopel app dat er geen updates meer zijn voor mijn auto. Dus blijkbaar is ook bekend bij Opel dat ik nu de laatste versie van de kaart heb.  Vanavond ook nog even gekeken op peugeot.be site (https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten/updates-van-uw-navigatiesysteem-downloaden.html) en mijn VIN (chassisnummer) nummer ingevuld en er stond een regel van geen updates. Toch kom ik onderaan de pagina iets van een update downloaden maar kon niks zien over versie. Toch maar gedownload en was een firmware update. Deze erop gezet (duurde 30 min) maar lijkt erop dat ik nog steeds dezelfde versie heb. Volgens mij zag ik bij pkrielen  bij systeemversie -r1 staan op het eind.

IMG_20200117_203729

Zie onderstaand met wat ik bedoel met de regel dat er geen updates zouden zijn. Bij pkrielen zag ik een stukje je eerder in deze thread dat bij hem kaart en firmware update werd genoemd. Dus ik denk dat het gewoon even duurt voordat de update beschikbaar komt voor mijn auto.

Noname

MamR67598
                                          Deelnemer

[quote quote=18371701]Ronald, ik heb op dit moment ook alleen de update van de navigatie gezien in myopel. Deze gedownload en erop kunnen zetten. Nu zie ik myopel app dat er geen updates meer zijn voor mijn auto. Dus blijkbaar is ook bekend bij Opel dat ik nu de laatste versie van de kaart heb. Vanavond ook nog even gekeken op peugeot.be site (https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten/updates-van-uw-navigatiesysteem-downloaden.html) en mijn VIN (chassisnummer) nummer ingevuld en er stond een regel van geen updates. Toch kom ik onderaan de pagina iets van een update downloaden maar kon niks zien over versie. Toch maar gedownload en was een firmware update. Deze erop gezet (duurde 30 min) maar lijkt erop dat ik nog steeds dezelfde versie heb. Volgens mij zag ik bij pkrielen bij systeemversie -r1 staan op het eind. IMG_20200117_203729 Zie onderstaand met wat ik bedoel met de regel dat er geen updates zouden zijn. Bij pkrielen zag ik een stukje je eerder in deze thread dat bij hem kaart en firmware update werd genoemd. Dus ik denk dat het gewoon even duurt voordat de update beschikbaar komt voor mijn auto. Noname[/quote]

Dank je wel!

De link werkt echter niet. Je had de pagina gekopieerd die je krijgt na het invullen van je VIN. Het laatste stukje moet er even af….

Dit  is em:

https://www.peugeot.be/nl/services-en-accessoires/geconnecteerde-services/update-van-gps-kaarten.html

Jan Driebeen
                                            Deelnemer

Marcel, ik heb onlangs kaartversie 10 in een keer naar versie 16 ge-update. Ging in een keer goed, duurde circa 50 minuten. Ik heb de kaart nooit ge-update omdat ik Waze via CarPlay gebruik maar vind het nu wel interessant omdat Opel Connect een live verblinding maakt met TomTom traffic.

MamR67598
                                              Deelnemer

[quote quote=18371708]Marcel, ik heb onlangs kaartversie 10 in een keer naar versie 16 ge-update. Ging in een keer goed, duurde circa 50 minuten. Ik heb de kaart nooit ge-update omdat ik Waze via CarPlay gebruik maar vind het nu wel interessant omdat Opel Connect een live verblinding maakt met TomTom traffic.[/quote]

Ja, ik gebruik ook Waze, maar mijn vrouw niet. Connect heb ik wel vanaf de dealer al aan staan en dat werkt prima. Het viel me wel op dat je niet tegelijkertijd een navigate app via carplay én het native navigatiesysteem kunt gebruiken. Het leek me wel handig als ik naast Waze ook nog wat aanwijzingen op mn infodisplay zou krijgen. Maar dat kan dus niet….

Overigens wordt mn iPhone (11pro) wel vrij warm als ik Waze gebruik. Herken je dat?

Ik zal toch eens proberen om 16 er in één keer op te krijgen….

Airwave
                                                Deelnemer

[quote quote=18371700]

Hi Marcel, jouw verhaal komt me bekend voor. Zowel de firmware als de navigatie-software op 1 USB-stick zetten en updaten werkt niet. Alleen de firmware update wordt herlend en deze update is bij mij gelukt (duurt ca 30 minuten, stilstaande auto, motor aan laten). Dus heb ik van dezelfde stick de firmware software eraf gehaald en weer dezelfde USB-stick gebruikt (TIP: tussen de voorstoelen aan de achterkant zit bij de Ultimate ook een USB-ingang, die heb ik gebruikt en dat werkt ook). De navigatie software wordt dan wel herkend, maar wel enkele malen de USB-stick eruit en erin gedaan. De navigatie software werd gestart maar halverwege kreeg ik de melding dat de update werd gestopt omdat de navigatie nog actief was (dat was niet , dus waarom deze melding kwam is me nog steeds een raadsel). De volgende dag de auto gestart en naar mijn werk gereden. De USB-stick werd weer herkend en de navigatie software werd ge-update. Na ca 50 minuten was deze klaar, kon ik de navigatie weer gebruiken en had de laatste versie er op staan. Trial and error en vooral doorgaan. :wacko: Groeten, Peter

Hi Peter, Ik had het al op 2 verschillende stickjes gezet. En bij de firmware klaagde ie ook al één keer en lukte het de 2e keer wel. Met de kaarten heb ik het nog niet voor elkaar. Inmiddels die stick er al zo’n 5 keer ingestopt met steeds hetzelfde resultaat. Vrij snel die foutmelding. Ik zal de achterste USB ook eens proberen. Grappig, want volgens de boekjes zou je per se de USB voorin moeten gebruiken…. Overigens is dit hoe de software op mn stick staat. Ziet iemand iets raars? Schermafbeelding 2020-01-17 om 20.36.22[/quote]

Je moet even cleanmydrive draaien en dan de usb stick cleanen. Die haalt de _DS bestanden eraf die je in Finder niet kan zien. Daar gaat je auto de mist op in ;)

[quote quote=18371642]

Airwave wrote:
                                                  29 januari gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de bestuurdersdeur voor de 3e keer weer goed ophangen…
                                                  Zit jij toevallig ook bij de dealer in Amersfoort? Zij hebben daar ook mijn deur 3x “bijgesteld”. Stelletje amateurs. Veel meer dan een flinke ruk geven er niet aan volgens mij. <p style=”text-align: left;”>Auto ging 3 maanden geleden 1x naar het schadebedrijf waar ze het ook even voor mij gedaan hebben, tot nu toe perfect!</p> Dealer in Amersfoort laat ik mede daarom maar links liggen in het vervolg.[/quote]

Dealer in Huizen in mijn geval. Hopelijk hierna klaar, alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb

Quadrijder2
                                                  Deelnemer

Ja ik weet ook niet of ik dit bij mijn nieuwe GLX ga doen.(nog 2 weken wachten)
                                                    Ik ben hier ook geen held in.
                                                    Mijn vorige GLX heeft mij overal heen gebracht met misschien een paar foutjes.
                                                    Maar die blijf je toch houden zelfs na een update denk ik.
                                                    En met gebruik van android auto en flitsmeister en mijn DAB radio of spotify.
                                                    Fluit ik over de weg. ?

Rob Van Der Voort
                                                    Deelnemer

Goedemorgen GLX-rijders, het is mij gelukt om connect cq. TomTom Traffic te installeren. Ik zie het in het navigatiesysteem rechtsonder. Nu vraag ik mij eigenlijk af: wat krijg ik de zien. Het weer? Zo ja, hoe en waar? En de benzineprijzen? Zo ja, hoe en waar? Ik heb vanochtend langs benzinepompen gereden maar zie niets over benzineprijzen. En het weer ook niet.

Wie weet hoe en waar?

Groet

:help:

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 872)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.