Manta b1 SR 1981

Forumindex Forums Modellen Manta Manta b1 SR 1981

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • #18137172

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @ghanz wrote:

    er zit verschil tussen beide sturen.. de kadett heeft een schuine ring tussen stuur en de adapter
    bij manta is deze ring recht.

    onderling uitwisselen van deze sturen past wel…. zoals er immers heel veel past.
    maar het hoort niet zo… en stuurt gewoon bijzonder.

    gewoon een not done ..

    viewtopic.php?f=14&t=155107

    Bedankt vr de info. Had dit topic ook al gevonden, mr geen sluitend antwoord op mijn vraag daar.
    DUS… :wtf
    Stuurstang kadett zit scheef. Om dat op te lossen hebben ze scheve vulring geplaatst. Dan staat het stuur van de kadett recht in neutrale positie vd kadett. Echter met mijn beperkt technisch inzicht denk ik dan: dat stuur moet toch gaan zwalpen wanneer je eraan draait?

    Manta rechte positie stuurstang en recht stuur : geen probleem.

    Kenners die mij dit kunnen uitleggen?

    Thx mvg

    #18137173

    commo 67
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 381
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 December 2013

    zowel bij manta/ascona, A of B, kadett, enz.. staat het stuur haaks op de stuurstang
    of je nu een origineel stuur hebt of niet

    #18137174

    pierrekrik
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 180
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 November 2010

    Het is zoals ghanz het uitlegt. Bijgevolg slingert het een beetje tijdens het draaien, maar dit is bijna niet merkbaar.

    #18137175

    pierrekrik
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 180
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 November 2010

    Dan zat er in je kadett een manta stuurtje zo te zien?[/quote]
    Nee, er zat een grijs stuur in zoals alle rallye- en GTE-uitvoeringen er één hadden.
    Die 1.6s heeft het trouwens niet lang getrokken. Hij is in een wolk witte rook opgegaan. Daarna een 1.9 (drijfstanglager naar de haaien tijdens donuts) en uiteindelijk een 2.0 geworden. Was men eerste eigen wagen.

    #18137176

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    stuurstang in kadett zit inderdaad iets onder een hoek gemonteerd.

    daar in tegen zit een stuurstang van een manta niet onder een hoek gemonteerd.

    om het sturen als recht te ervaren zit er voor kadett een schuine vulring achter het stuur,
    en bij een manta een gewoon rechte vulplaat.

    de vertanding in het stuur, en van de stuurstang zijn van eerder genoemde modellen gelijk.
    je kunt ze dus uitwisselen. en een ieder zal zelf ervaren of het stuur uit kadett gewenst is in een manta.
    de een slingert graag met zijn stuur.. de ander weer niet.

    succes

    #18137177

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006




    Zo weer wat gedaan. Srstuur gemonteerd, kofferbakverlichting toegevoegd.
    En wat ontbrekende dopjes. En ook een group n einddemper erop!

    #18137178

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    t blijven mooie velgjes onder een mooie wagen ! top man

    #18137179

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Bedankt ghanz!

    Nieuw,vraagje:

    Hoe zit het met motorruimteverlichting? Het houdertje heb ik al op zijn plaats vr de lamp. Maar waar zit,de stroom klaar en waar komt het schakelaartje en hoe ziet dit er uit?

    Alvast dank! :agent

    #18137180

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    ik twijfel of er uberhaupt wel een schakelaartje tussen zat.. brande deze niet gewoon mee met de stadsverlichting ?

    hangt er geen aansluiting nabij de ruitenvloeistof reservoir ? 2 draads ?

    #18137181

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Ja denk idd dat daar een losse stekker zit!

    #18137182

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @ghanz wrote:

    ik twijfel of er uberhaupt wel een schakelaartje tussen zat.. brande deze niet gewoon mee met de stadsverlichting ?

    hangt er geen aansluiting nabij de ruitenvloeistof reservoir ? 2 draads ?

    Klopt perfect hans! Vandaag wat kabelklemmetjes halen en alles bevestigen

    #18137183

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Tadaa!!

    #18137184

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Toen was er licht!!

    Leuke mods allemaal

    #18137185

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @voederbiet wrote:

    Toen was er licht!!

    Leuke mods allemaal

    Die kleine dingetjes maken de hobby leuk!

    #18137186

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Nieuwe vraag: Vraag ivm 1300s ohc blok manta.

    Heb al tijdje vermoeden dat de thermostaat van mijn manta stuk is. (Tempmeter komt niet uit het blauwe, benz meter werkt wel) Heb even met infraroodthermometer gemeten en ik lees volgende waardes na een ritje van 10 km.

    Retourdarm 36 van radiator onder naar motor.
    Aanvoer van motor naar radiator 65
    Rechtsboven radiator 65
    Kleppendeksel 53 tot 70
    Bij bougies 150
    Uitlaatcollector 200
    Koelvloeistof onder dopje 60.

    Welke waardes moet ik normaal hebben?
    Bvd.

    Tom

    #18137187

    motormuis012
    • Topics 4
    • Reacties 107
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 October 2012

    in de bovenste slang en radiator een graad of 85 /90

    #18137188

    teamwaldseinjonge
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 72
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2012

    Motorruimte lampje zit als het goed is een kwikschakelaar tussen anders zou het lampje constant bbranden maar die zijn erg zeldzaam.

    #18137189

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @teamwaldseinjonge wrote:

    Motorruimte lampje zit als het goed is een kwikschakelaar tussen anders zou het lampje constant bbranden maar die zijn erg zeldzaam.

    En wat is een kwikschakelaar ?? Toffe info!

    #18137190

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    oef die kwik schakelaar.. das pas ouwe techniek…

    kwik schakelaar maakt alleen contact als de motorkap in de geopende stand staat,

    door het zakken van het kwik ( vloeistof) zou het contact maken, om zo te schakelen.
    motorkap weer dicht.. en het vloeistof zakt weer.

    wat betreft je motor temperatuur.. leuk die waardes.. maar vind ze persoonlijkn niet interesant..

    je meter komt niet uit de hoek..
    blaast de kachel uberhaupt hete lucht ?

    gewoon vervangen die thermostaat… is een inverstering van een 10tje.. wat je voor 100 aan ongemak scheelt

    succes

    #18137191

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Nee kachel warmt amper op!! Denk dat ik dan best de distributie en waterpomp meepak. Thermostaat zit van deze motor achter de waterpomp toch? Dank

    #18137192

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Nee kachel warmt amper op!! Denk dat ik dan best de distributie en waterpomp meepak. Thermostaat zit van deze motor achter de waterpomp toch? Dank

    #18137193

    voederbiet
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 1753
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Volgens mij zit deze iets hoger, achter de snaar net onder het nokkenas tandwiel.
    daar loopt het watermondje waar je bovenste radiateur slang op zit en daar achter zit je thermostaat.

    #18137194

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Fuchsswanz!

    #18137195

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006









    Gespot geweest door autoliefhebbersgroep op facebook terwijl ik ant werken was. Leuk deze foto’s op facebook tegen te komen. Bron: Fb group “de ieperse autospotters”

    #18137196

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Heb alvast een nieuwe thermostaat gehaald omdat de wagen nooit warm werd. Dit zou een relatief eenvoudig reparatie zijn bij de 1300s.?

    Iemand ervaring met die motoren in een achtertrekker?

    Late had ik graag ook distributieriem en waterpomp vervangen. Denvraagbaak stelt hiervoor 2 tools vr. Een spanningsmeter cr de riem en een tool om de waterpomp te verdraaien. Ik veronderstel dat deze werktuigen niet meer te vinden zijn. Hoe ga je dan best te werk?

    Trouwens als de distributieriem knalt hoorde ik zegeen dat er geen motorschade kan zijn bij 1300 motoren, klopt dit?

    Alvast dank.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 202)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.