Manta b1 SR 1981

Forumindex Forums Modellen Manta Manta b1 SR 1981

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 202)
  • Auteur
    Berichten
  • #18137147

    jethro
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2061
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 February 2008

    Carterontluchting op de luchtfilter aansluiten, en weg is die vervelende lucht. :thumb

    #18137148

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @jethro wrote:

    Carterontluchting op de luchtfilter aansluiten, en weg is die vervelende lucht. :thumb

    ok bedankt
    dat zal ik een dezer dagen eens knutselen met een slangtule want is niet voorzien op mijn k&n.

    #18137149

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Ipv in het luchtfilter drukken een slang naar beneden richten. Dan kan de carterventilatie vrij stromen..
    Die troep wil je juist niet je motor weer in hebben.
    Ik had hem in de chassisbalk gedrukt bij mijn oude bak. Smeert gelijk de balk iets van binnen tegen het roesten :jerry

    #18137150

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Heb een lang stuk slang tot aan de achteras geplaatst.
    Geur weg!
    Zou lengte vd slang vr problemen kunnen zorgen? Lijkt evenveel te dampen zo…

    Thx!

    #18137151

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Heb je niet last van een hoge carterdruk? Mijn slang was max 20çm en rook nooit wat daarvan.

    #18137152

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Bedoel je sinds ik die lange slang plaatste?

    Voordien kwam dat slangetje bovenaan bij luchtfilter uit. Nu dus onder de wagen.

    #18137153

    Fearless
    Participant
    • Topics 134
    • Reacties 9323
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 January 2005

    Nee gewoon altijd al…Omdat je het echt over dampen hebt.

    #18137154

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @fearless wrote:

    Nee gewoon altijd al…Omdat je het echt over dampen hebt.

    Ja blokje heeft wel zijn beste tyd had denk ik. 1300s en meer dan 180000 op de teller zonder grote werken ah blok…
    Niet genoeg kennis helaas dampt zo lichtjes wel…

    Mvg

    #18137155

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
    Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…

    #18137156

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @h-400 wrote:

    Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
    Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…

    Hey h-400. Helaas zelden in de buurt laat staan met de manta :). Indien toch, spring ik zeker nog es binnen :). Jij ook steeds welkom in het verre westvleteren!
    Toen ik de auto aanschafte zei de garagist direct “je haalt de 200000 nooit”
    1300 zouden ook niet de beste blokjes zijn? Intussen toch al 85000 km achter de kiezen nu op 186000 vermoedelijk toch…

    #18137157

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Ik heb zo’n 1300tje gehad in een Kadettje, heb er één keer een joint-culasse moeten vervangen
    en toen ik de distributieriem wisselde heb ik ook de waterpomp moeten vervangen omdat ik die na
    30 jaar er uit had moeten rammen.
    Dus op gans die leeftijd valt dat goed mee!
    Westvleteren; hebben jullie niet van dat lekker water (dat langs de brouwerij is gepasseerd)?

    #18137158

    pierrekrik
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 180
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 November 2010

    1300 motors zijn gekend voor het hard worden van de klepsteeldichtingen. Ze gaan barsten en laten olie door in de verbrandingsruimte.
    Misschien kan je eens overwegen om ze te wisselen.

    #18137159

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Heb hier al jaren een volledige dichtingset liggen. Zou mss inderdaad es tyd worden. Zou er zelf graag wat van opsteken dus mss es tyd vr wat bijles :).

    https://goo.gl/photos/u1hY4BoM1XfWbE1S7 foto van deze week, nu de stalling in

    #18137160

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.

    Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo’n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.

    Dank

    #18137161

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @cruez wrote:

    Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.

    Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo’n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.

    Dank

    Extra vraag vr de sr stuurkenners,
    Past een srstuur van kadett? Ik las dat er andere hoek,ofzo opzit? Wat moet ik hieronder verstaan?

    #18137162

    motormuis012
    • Topics 4
    • Reacties 107
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 October 2012

    past gewoon alleen als je er boven op kijkt is hij scheef

    #18137163

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @motormuis012 wrote:

    past gewoon alleen als je er boven op kijkt is hij scheef

    Dus je ene arm moet verder reiken richting dash dan je andere dan?,, :hmmz

    #18137164

    motormuis012
    • Topics 4
    • Reacties 107
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 October 2012

    klopt maar dat is minimaal valt niet op tijdens het rijden

    #18137165

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    ik kan me er aan irriteren.. kadett stuur in een manta.. stuurt gewoon naar

    #18137166

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @ghanz wrote:

    ik kan me er aan irriteren.. kadett stuur in een manta.. stuurt gewoon naar

    Hey ghanz. Is er manier om van een gemonteerd stuur te zien welkeen het is? Het betreffende stuur zit nu op een c kadett maar de eigenaar zegt dat het evengoed van een manta kan geweest zijn…

    #18137167

    jc
    • Topics 2
    • Reacties 20
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 September 2006

    Al eerder een topic over geweest:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=155107

    Dus, zit het stuur recht in de Kadett, dan zittie scheef in de Ascona/Manta.

    #18137168

    commo 67
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 381
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 December 2013

    ik snap em echt nie jongens!
    volgens mij is het enige verschil tussen kadett C en ascona/manta, dat bij de kadett C de stuurstang scheef staat
    het stuur staat toch altijd recht op de stuurstang dacht ik? :hmmz

    #18137169

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    er zit verschil tussen beide sturen.. de kadett heeft een schuine ring tussen stuur en de adapter
    bij manta is deze ring recht.

    onderling uitwisselen van deze sturen past wel…. zoals er immers heel veel past.
    maar het hoort niet zo… en stuurt gewoon bijzonder.

    gewoon een not done ..

    viewtopic.php?f=14&t=155107

    #18137170

    pierrekrik
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 180
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 November 2010

    Is inderdaad juist. Ik heb als eerste wagen een wit-gele kadett c 1.6s rallye gehad en heb nu een ascona B 2.4.
    In men kadett was men linkerarm ,tijdens het rijden, meer gestrekt dan men rechter. Dit gaf dan weer wel meer ruimte bij het in- en uitstappen.
    Bij men ascona is er geen verschil tussen beide armen.

    #18137171

    cruez
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 674
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 July 2006

    @pierrekrik wrote:

    Is inderdaad juist. Ik heb als eerste wagen een wit-gele kadett c 1.6s rallye gehad en heb nu een ascona B 2.4.
    In men kadett was men linkerarm ,tijdens het rijden, meer gestrekt dan men rechter. Dit gaf dan weer wel meer ruimte bij het in- en uitstappen.
    Bij men ascona is er geen verschil tussen beide armen.

    Dan zat er in je kadett een manta stuurtje zo te zien?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 202)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.