Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2014 om 23:32 #18206746
Ik was bezig mijn vader over te halen weer opel te gaan rijden
denk dat hij beter bij kia kan blijven :jerry29 mei 2014 om 08:04 #18206747Ik heb ook een aantal vreemde zaken gehad de afgelopen 2 maanden
– met grote regelmaat wordt de bluetooth verbinding afgebroken (iphone 5s)
– opnemen telefoon via bluetoth gaat meestal gepaard met een hele harde kraak (overstuude geluid van de andere kant)
– al 2 keer zwart scherm navigatie na starten. Afzetten en opnieuw starten helpt dan niet. Na een half uur start hij dan weer als een telefoongesprek ongewenst weer wordt afgebroken (is dat het voordel dat elk nadeel heeft Johan? ;) )
– met grote regelmaat dot de cruisecontrol het niet. Om na een tijdje ineesn te weer te werken. Ik dacht een patroon te hebben herkend, maar dat is helaas niet het geval
-TMC werkt alleen voor de zenders die je hebt laten scannen….. maar…. als je in limburg hebt gescand is ie niet zo slim om in friesland dan een sterkere zender te zoeken. Gevolg.. ruk radio geluid en geen TMC :thumbdown
-het is me ook nog altijd niet gelukt om te zoeken naar een Poi bij mijn bestemming.. oh ja één keer wel… maar dat is omdat we gewoon maar 1 serieus vliegveld hebben :agent Maar stel dat ik wil eten in Rotterdam, dan heb ik werkelijk geen idee hoe ik dan via de POI’s bij het begn van de trip een restaurant moet kiezenVolgende week maar eens naar de dealer om dit te bespreken. Is niet meer acceptabel. Als het klopt van de appstore, dan hebben we ook een iutdaging. Dat is serieus één van de argumenten geweest om voor Intellilink te kiezen en om over te stappen op de apple Iphone (Bel comfort van de Nokia Lumias is zo veel beter!). Volgens de verkoper zou support eerst op apple zijn, dan android en mogelijk in zijn geheel niet windows Phone…
29 mei 2014 om 08:34 #18206748Zie mijn onderwerp over de Opel App store.
29 mei 2014 om 14:30 #18206749@Dennis99 wrote:
Gevonden op het internet een stukje over General motors waar Opel onder valt, volgens mij gaat die App shop er nooit komen voor de huidige Insignia. Vreemd eigenlijk
dat je iets koopt en eigenlijk nooit helemaal compleet geleverd krijgt.“The company also said that the existing or cars bought in 2014 won’t be getting the AppShop support or can’t be upgraded in future too. But GM’s Buick, GMC and Cadillac brands also likely to get the similar technology soon.”
Ik heb trouwens nog steeds fouten in het systeem ook na de update, heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in dat dit nog ooit lekker gaat werken.
Het zou mij toch sterk lijken als het er niet gaat komen voor onze 2014 auto’s. In de Amerikaanse modellen werkt hetzelfde systeem gewoon met app store.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
29 mei 2014 om 15:59 #18206750Tsja, wat moet ik er van zeggen, inmiddel heb ik wat met het systeem gewerkt en navigeren gaat inmiddels best goed, in nl dan. Radio zenders opnieuw afstemmen is lastig, er worden er slechts twee gevonden, ik zal wel iets verkeerd doen, maar handig werkt dat niet.
Qua app store, ik vermoed dat er een security probleem is met de hardware. Daar is de laatste tijd veel over te doen geweest. Een in autos veel gebruikte chip is zo lek als een mandje, sluit je die vervogens aan op het internet, dan zijn de problemen niet te overzien. Maar goed, iets wat je afspreekt moet je ook doen, of de gebruikers compenseren.
3 juni 2014 om 11:42 #18206751In het vervolg op ons intellilink drama, een vraag:
Hoe krijg ik een huisnummer in de navigatie zodat tie me ook gewoon voor de deur brengt zoals de meest simpele TomTom ook gewoon doet, alles geprobeerd:
Met de hand het hele adres invoeren, huisnummer ervoor, huisnummer erachter, niets werkt
Met de stemherkenning: absoluut drama.iemand enig idee ?
Groet,
3 juni 2014 om 12:30 #18206752dat verschilt per land. In de handleiding staat de volgorde.
In Nederland gewoon straat , nr en stad. werkt bij mij prima.3 juni 2014 om 14:57 #18206753@Essox wrote:
In het vervolg op ons intellilink drama, een vraag:
Hoe krijg ik een huisnummer in de navigatie zodat tie me ook gewoon voor de deur brengt zoals de meest simpele TomTom ook gewoon doet, alles geprobeerd:
Met de hand het hele adres invoeren, huisnummer ervoor, huisnummer erachter, niets werkt
Met de stemherkenning: absoluut drama.iemand enig idee ?
Groet,
Bij het inspreken steeds even wachten op de piep, daarna roep je “navigatie” vervolgens “adres” daarna speek je het adres in met huisnummer en woonplaats. Dat werkt bij mij goed, in Nl dan wel te verstaan. Huisnummer “15” wel inspreken als “één vijf”.
succes
6 juni 2014 om 23:42 #18206754Sinds ongeveer een week een nwe Insignia 140 cdti sports tourer. Fraaie auto om te zien, lkkr om te rijden al voel je wel het gewicht van ruim 1700 kg. Echter, had nooooooit verwacht binnen deze week diverse fora in nld en duitsl. te moeten raadplegen voor:
* licht navi display dimt vrij snel bij inrijden tunnel, maar waarom duurt het veeeeeels te lang om weer feller te worden bij het uitrijden hiervan?
* laat op kaart wel POI zien, tankstation flitser en dergelijk, echter geen geluidssignaal hierbij.
* En wilde mijn merk Texaco niet genoeg geld betalen om gewoon een logo op het scherm te laten zien……Onnodig gsm pakken om op i’net te kijken waar en welk tankstation het betreft.
* Zeeeer slechte radio ontvangst, kraken en af en toe ruizen.
* RDS AF, alternatieve frequentie zoeken automatisch werkt niet.
* bij optie Reg aan ontvangt radio slechts 2 zenders en dan dus enkel de sterkste. Dus maar op uit gezet…….
* Navi verwerkt geen TMC verkeersinformatie, niet op de auto stand, en niet na een half uur ongeveer een handmatige TMC zender geselecteerd. Volgns Radio nog nooit zo weinig file gezien, echter praktijk is anders. Op A1 naast Mediapark kwam ineens wat binnen, maar was onvolledig….. Stond allang in de file namelijk en dit was geen uitzondering….
* Radio ontvangt na lange tijd pas RDS PTY, om zo op genre te kunnen zoeken. Wat vreemd is dat alle meegezonden radio zenderinformatie die continu wisselt wel door display wordt getoond…
* Navigatie melding tijdens bellen is aan of uit, echter geen keuze of automatisch een gedempte versie…
* Tijdens bellen onderbreekt radio opeens het signaal naar de gsm Iphone4s, waardoor het niet verantwoord is zakelijk handsfree te bellen, aangezien dit zonder signaal of andere melding gebeurt.
* Bij stuurbediening wisseling van cd nr, gaat ie spontaan naar radio, zucht….
* Stem van Navi Truus zegt wel eens links, terwijl display een duidelijke pijl eerst naar rechts wijst…
* Algehele audio kwaliteit vindt ik slecht. ik mis iets in het geluid, en helemaal bij bekende muziek. Blijkt dat via duitse fora gevonden de radio het lage geluid eruit filterd. Reden……? Of zeer slechte speakers, of om zo ongewenste interieurtrilling en geluiden te maskeren. Ik vind dit nergens op slaan, en vind het zelfs vermoeiend om zo muziek te beluisteren.VAG concern of zelfs Psa heeft dit beter voor elkaar, zelfs bij mindere modellen met een standaard radio instalatie.
Heb ik dan een verkeerde keus gemaakt, om niet voor Passat te gaan of qua ruimte en interieur een aangeklede Octavia8 juni 2014 om 07:47 #18206755Jammer dat het zo tegenvalt. Tmc is natuurlijk een achterhaald systeem. Als bestuurders niet naar de tmc centrale bellen dat er een file staat en er ligt geen lus, dan is er ook geen file. Wat files betreft is live traffic van TT superieur.
Die bas vind ik een vreemd verhaal. Ik ben audio liefhebber en mijn standaard set is van prima geluidskwaliteit. Ik zou ermee teruggaan, er is duidelijk iets niet in orde. Apparatuur waar je meer dan duizend euro voor uitgeeft, daarvan mag je verwachten dat die correct functioneert.
9 juni 2014 om 07:56 #18206756snap dat tmc beter kan. Nederland heeft tov het buitenland echter een fraaie infrastructuur. Bij andere merken die ik mocht berijden, binnen 3 minuten een volledige lijst met files op de display, en werkt het goed. Nog beter als er eens een app komt met online informatie, dan gaat het helemaal top! Flitsmeister geeft alles precies goed aan qua lengte file etc.
mbt geluid, lijkt idd op een mooie hifi, echter om een toongebied onder 100 hz standaard weg te filteren, waarom….
9 juni 2014 om 09:55 #18206757AnoniemLid sinds:
1 January 1970Over tmc heb ik geen klagen. Vectra c1 met dvd 90
tmc kan heel goed werken12 juni 2014 om 18:43 #18206758Een tip voor iPhone gebruikers die voor navigatie het adresboek uit de iphone willen gebruiken.
Het is mogelijk om naar een adres uit je iPhone te navigeren. Standaard werkt het niet correct, dat wil zeggen als je je iPhone hebt gekoppeld en kiest om naar een adres te navigeren, dan zie je alle gegevens op je scherm, echter hij doet het niet.
De oplossing is simpel: het blijkt dat als je de postcode weghaalt uit je iPhone, dan werkt het wel. Het straatnummer moet in het adresveld staan. Haal eerst de postcode weg en daarna je telefoon koppelen aan het systeem.
17 juni 2014 om 10:31 #18206759Idem hier over de geluidskwaliteit van de standaard hifi.
Ik vind t ondermaats. Mijn vorige wagen was een Passat en daarvoor een Renault Megane.
Beiden stukken beter dan deze.
Bij lage volumes lijkt het of hij teveel bas geeft, bij hogere volumes is het dan weer omgekeerd.
Volgens mij zijn de luidsprekers van rotkwaliteit.17 juni 2014 om 15:40 #18206760@Siggy82 wrote:
Bij lage volumes lijkt het of hij teveel bas geeft, bij hogere volumes is het dan weer omgekeerd.
Volgens mij zijn de luidsprekers van rotkwaliteit.Op zich hoort dit wel zo in een auto. Bij lage volumes wat meer bas om het lage motorgeluid te compenseren. Bij hoge volumes wat minder, anders tril je de auto uit. Als je echt vette bassen wilt, dan heb je een andere installatie nodig. Ik vind het voor een standaar setje prima klinken.
18 juni 2014 om 07:34 #18206761Iemand al succes gehad met het verbinden van een Android telefoon via USB om muziek te spelen?
Gaat prima met mijn blackberry, maar daar staat niks op, die is van het werk.
Ik heb een HTC One en als ik die aansluit laadt hij wel op, maar dmv. de media knop kan ik dan enkel aux en bluetooth selecteren.UPDATE: ik heb USB debugging ingeschakeld en nu vind hij de telefoon wel. MAAR muziek spelen lukt niet…
Als ik naar artiesten ga, krijg ik een map UNKNOWN met daarin titels als . – 11 ._in_800_meters, etcLijkt erop dat hij in debat folder met systeemgeluiden aan het kijken is. Hetzelfde verhaal in de menu’s liedjes en albums
21 juni 2014 om 20:22 #18206762Rijd nu enkele maanden met de insignia b+. Onbegrijpelijk die negatieve reacties over intellilink en volledig onterecht.
Systeem werkt simpel. Zit logisch in elkaar en werkt perfect in mijn geval.Er staan veel ongenuanceerde opmerkingen die wellicht meer zeggen over de gebruiker dan over het systeem. Dat is goed, eenvoudig en probleemloos.
21 juni 2014 om 20:27 #18206763Uh ja , en dat schijf jij als nieuweling even na 9 pagina’s met niks anders dan klachten….??
Hahaha
21 juni 2014 om 20:46 #18206764Yep. Zoveel geneuzel doet het systeem tekort. Heb veel andere auto’s gereden maar zelden zo gebruiksvriendelijk.
22 juni 2014 om 09:35 #18206765@Insignia2014 wrote:
Yep. Zoveel geneuzel doet het systeem tekort. Heb veel andere auto’s gereden maar zelden zo gebruiksvriendelijk.
Na 9 pagina’s klachten dit? Klinkt ongeloofwaardig, toevallig een oude overleden oom die Adam O. heet?
23 juni 2014 om 08:17 #18206766@2000 wrote:
@Insignia2014 wrote:
Yep. Zoveel geneuzel doet het systeem tekort. Heb veel andere auto’s gereden maar zelden zo gebruiksvriendelijk.
Na 9 pagina’s klachten dit? Klinkt ongeloofwaardig, toevallig een oude overleden oom die Adam O. heet?
het kan nu toch wel zijn dat insignia2014 naar zijn mening goed met het systeem overweg kan. de ene heeft daar wat meer feeling voor dan de andere zekers. en uit alles wat je hier leest kan je alleen maar bijleren en eventueel een oplossing zoeken.
23 juni 2014 om 08:52 #18206767Heb hede morgen nog iemand van opel Nederland gesproken en monteurs die afgelopen week op de laatste nieuwe cursus zijn geweest
voor het intellilink systeem maar verlopig ziet het er nog niet goed uit!
Er zat een 3e update aan te komen maar deze hebben ze verlopig uitgesteld. Divm deze 3e update ook nog vol fouten zit en er nog steeds
geen oplossingen zijn voor vele oude problemen.
In Amerika werken wel veel van deze dingen en ook de app store maar daar hebben ze schijnbaar meer geld te besteden
en andere goedkopere toelevranciers.
Het kwam (opmakend uit het gesprek) er op neer dat opel dit intellilink systeem op de markt heeft gebracht zonder dit goed te testen omdat ze
niet achter konden blijven op andere merken die het laatste jaar ook zo’n systeem op de markt hebben gebracht met al deze gadgets.
En dan onder het motto van we zien naderhand wel als we die auto’s lekker al alle verkocht hebben hoe we dit gaan oplossen
met al die problemen maar dan hebben we die insignia’s in ieder geval verkocht.25 juni 2014 om 07:59 #18206768Ik heb volgende week een afspraak gepland voor de laatste update.
Ben eens benieuwd en zal het versienummer meedelen.
Mijn wagen is gefabriceerd einde mei.27 juni 2014 om 08:45 #18206769Ik heb deze week een expert gecontacteerd om alle probleem officieel vast te stellen; dan dossier aan de adocaat overmaken en mijn dealer in gebreke stellen.
Ik ben benieuwd of dit zal helpen in een passende oplossing/compensatie te bekomen..
Ik hou jullie hier in ieder geval van op de hoogte !27 juni 2014 om 09:06 #18206770Welke problemen heb je ?
Na de laatste update werkt het allemaal aardig moet ik zeggen, wat ik wel vind is dat de auto nog steeds niet compleet is afgeleverd. Ik vind het raar dat bijna een jaar na introductie die apps er nog steeds niet zijn, dat was toch een optie die flink gepromoot werd door Opel. En er zijn nog meer voorbeelden van zaken die wel in de brochure staan maar niet zijn geleverd zoals de BOSE optie, die hebben nog steeds geen mogelijkheid om de geluidsinstellingen in de software te wijzigen. Als ik het achteraf had geweten had ik toch voor een andere auto en kleur gekozen mede door het hele infotainment gebeuren, en die kleur (Mahogany), als een vlieg er op poept zit er al een kras op. De auto zit binnen 4 maanden al helemaal onder de krassen. De Insignia die ik hiervoor had zag er na 4 jaar nog bijna nieuw uit, dus ik zou niet weten waar dit aan ligt ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.