Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2014 om 10:33 #18206721
Behalve de APPS werkt het systeem zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Touchscreen werkt goed, favorieten zijn eenvoudig in te programmeren en laten zich via de touchpad op het scherm opveren (3 vingers tegelijkertijd naar boven swipen op de touchpad, je kunt in totaal 60 favorieten instellen. Ik heb mijn thuisadres als nr. 1 geprogrammeerd zodat deze gemakkelijk te bereiken is. Het is niet heel erg snel, maar het functioneert gelukkig wel.
Instellingen radio en media werken ook goed.
Via het stuur is ook van alles op het bestuurdersscherm op te roepen. Het enige wat mij daarin stoort is dat bij de telefooncontacten je voor elk contact moet klikken op het stuur. Zoek je contact die op de 186ste plaats staat in je telefoonboek, moet je ook zoveel x drukken. Dat werkt dus wel goed op het grote centrale IL scherm.
Navigatie via SPRAAK werkt ook prima, mits je de huisnummers niet als een getal maar afzondelijk uitspreekt, dus geen 10 maar 1, 0.
Friese plaatsen staan ook op die manier in het systeem: Damwoude is DAMWOLD als je het op zij Fries uitspreekt en dat moet want anders herkent IL het niet en zegt ze steeds SORRY, wat ze op zo’n verveelde manier uitspreekt dat ze het niet echt meent…
Maar als je dus weet hoe je met het systeem moet omgaan en het werkt op de goede manier zoals bij mij dan is het prima mee om te gaan,13 mei 2014 om 11:50 #18206722Na software update heb ik:
Software versie 23474783
Gracenote 23443783
Kaart 23196614Verschil met oude software versie is dat het systeem sneller is, TMC werkt nu goed, FM zender lijsten maakt hij nu ook aan i.p.v. alleen DAB+.
en verder wat kleine opties in het menu die er bij zijn gekomen.13 mei 2014 om 17:52 #18206723Vandaag ook de update gehad.
Merk weinig tot nauwlijks verschil. Zijn wel enkele dingen die beter lijken te werken
maar in mijn ogen is er in het echt weinig verschil.
Na de update was er geen iphone meer te koppelen waar ze bij de dealer de hele middag mee bezig zijn geweest.
Na vele telefoontjes met opel Nederland wat natuurlijk niet uithaalde want die koekerts daar weten dus helemaal niks van heel
dat intellilink system en na bellen met vele opeldealers is het na ruim 4 uur toch gelukt om mijn iphone weer werkend te krijgen
enkel dat ik er op stond dat deze moest werken voor ik daar naar buiten ging.
Opel had de moed al opgegeven en vertelde dat het helaas niet anders was en dat ik er maar mee moest
leven dat mijn iphone niet meer werkte samen met het intellilink systeem.
Dat is ook ik denk het niet.
Langs mij stonden nog 2 insignia’s voor een update bij de ene was het hele intellilink system door de update gesneuveld.
Moet nu een heel nieuw system in.
Werkt allemaal super :fy1
Opel en de dealer zelf gaven nu toch ook toe dat het allemaal niet werkt met heel dat intellilink systeem.
Ook de bekende apps zullen er verlopig niet komen.
Op zijn vroegst medio 2015 en misschien wel 2016.
Fijn rijd je dadelijk in een auto van 2 jaar oud voor alles is een keer werkt van heel dat k.t systeem.Al met al is er weing verbetering te merken na de update.
-Nog steeds geen apps
-Nog steeds geen sms functie
-Nog steeds geen flitscamera’s
-muziek nog steeds niet fatsoenlijk in gesorteerde mappen ,leest geen mappen alleen maar alle nummers alfabetisch onder elkaar
-muisbediening nog steeds bagger!!Met de muisbediening moet je gewoon mee kijken wat je aan het doen bent omdat de muis niet vloeiend gaat maar als het ware kliksgewijs. Dan moet je zo goed opletten want 9 van de 10 keer klik je het verkeerde aan waardoor je weer terug moet en zo veel te lang bezig bent om te komen waar je moet zijn.
En in deze tijd ben je niet met auto rijden bezig maar enkel met het systeem omdat je deze niet blindelings op gevoel kunt bedienen.14 mei 2014 om 13:31 #18206724Eén belangrijke tip: koop nooit meer een Insignia of Opel!!
Ik ben blij dat ik er af ben en ben zeer gelukkig met mijn BMW 3-serie (een échte Duitse auto)14 mei 2014 om 14:05 #18206725GM-Tuningparts, flitscamera’s zitten er toch echt gewoon in, gewoon aanvinken als POI en ik krijg alle camera’s te zien verder worden mappen niet ondersteund en vlgs mij gaat dit ook niet gebeuren. Maak gewoon albums aan en je muziek staat niet meer door elkaar, is echt super simpel te doen :)
14 mei 2014 om 14:28 #18206726@Patrick71 wrote:
Eén belangrijke tip: koop nooit meer een Insignia of Opel!!
Ik ben blij dat ik er af ben en ben zeer gelukkig met mijn BMW 3-serie (een échte Duitse auto)Zo ken ik ook iemand die zo over zijn bmw denkt….
Je kan gewoon pech hebben.
Ik moet echt zeggen dat ik heel blij ben met mijn insignia.
Heerlijke auto en ja ik heb ook intellink…14 mei 2014 om 15:17 #18206727@Dennis99 wrote:
GM-Tuningparts, flitscamera’s zitten er toch echt gewoon in, gewoon aanvinken als POI en ik krijg alle camera’s te zien verder worden mappen niet ondersteund en vlgs mij gaat dit ook niet gebeuren. Maak gewoon albums aan en je muziek staat niet meer door elkaar, is echt super simpel te doen :)
Hoi
dat klopt de flitscamera’s zitten erin enkel het werkt niet.
ook al vink je ze aan er gebeurd verder niks!!muziek staat in albums maar toch werkt het niet zo overzichtelijk als bij de dvd 900
als ik een album heb en daar staan 500 nummers in begint hij bij de dvd900 netjes op 1
bij intellilink gooit hij alle 500 nummers door elkaar.ook met muziek afspelen via Bluetooth (zonder het usb kabeltje) is een ramp.
muziek is niet via de knoppen op het stuur of op het scherm te bedienen.
enkel via de tel. dus dan heb je nog altijd de tel in je hand.14 mei 2014 om 15:33 #18206728Als ik de flitscamera’s aangevinkt heb krijg ik een icoon van een camera te zien op het navigatiescherm, hij geeft dit ongeveer 200 meter van te voren aan, hij geeft helaas geen waarschuwingstoon of zo. Ik heb gemerkt dat je video & muziek het beste op een SD kaart kunt zetten, vreemd dat hij bij mij wel de juiste volgorde geeft misschien komt dat er 1. & 2. voor de tracknaam staat. Zal vanavond is kijken.
14 mei 2014 om 17:44 #18206729Man, man, hoe is het mogelijk om een dergelijke mooie auto, en dan doel ik op de Opel Insignia keer op keer zo slecht in elkaar te zetten? Inmiddels is dit de vierde (!!!) Insignia in 2 jaar, gewoon omdat men er klaarblijkelijk niet in slaagt om een auto van een dikke 35.000 euro fatsoenlijk in elkaar te zetten. Als ik moet beginnen om alles op te sommen ga ik een avond van jullie vrije tijd vergen, daarom hierbij een korte opsomming van alles wat ik al meegemaakt heb:
2 auto’s met regeneratieproblemen betreffende het roetfilter, een absoluut niet werkende automatische airco, een bestuurdersstoel waar je lichamelijk ongelukkig van werd, een in de garage gemonteerde trekhaak die elektrisch niet aangesloten kon worden anders snapte de boordcomputer het niet meer, een stuurhuis dat vervangen is en vervolgens leidde tot een auto die amper fatsoenlijk te besturen was. Dit waren de 3 hatchbacks. Gelukkig heeft Leaseplan me elke keer weer geholpen en zijn deze 3 auto’s terug gegaan. Helaas, helaas, moest ik echter wel weer genoegen nemen met een (SL)Opel… Men wilde alsnog een nieuwe (vierde) kans. Dit keer ivm de 20% bijtelling gekozen voor de stationcar. En nu krijg ik het gezeik weer met de Intellilink. Ik lees dat er mensen zijn die tevreden zijn: of dit zijn echt uitzonderingen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit mogelijk is. Ik heb in ieder geval nog nooit zo’n primitief ingebouwd systeem meegemaakt. Probeer maar eens iets intuïtiefs te doen, en je zult merken dat je zelfs voor een alternatieve route (bij een wegafsluiting) de auto aan de kant moet zetten en de gebruiksaanwijzing erbij moet pakken. Dan heb ik het nog over de fase dat alles het nog goed deed. Inmiddels ben ik een stuk verder en loopt het systeem telkens vast, verbreekt om de haverklap de Bluetooth verbinding, valt de audio uit die pas weer aangezet kan worden nadat de auto een kwartiertje uit is geweest, enzovoort.En dan het Intelli-gedeelte: probeer eens een adres in Frankrijk in te voeren. Dan moet je eerst het huisnummer, dan de straat, de gemeente èn het land invoeren. Voicecontrol werkt alleen voor NL, een adres met huisnummer bijvoorbeeld inspreken kan niet, het systeem herkent geen 2-cijferige getallen, ofwel 29 moet je inspreken als 2 en dan 9. Wat een ramp! Als het goed is wordt begin volgende week een update bij mij geïnstalleerd (is bevestigd door Hekkert in Weert, als dat tot een oplossing leidt van de problemen, gaan ze eerst testen).
Nee, dit is echt de allerlaatste Opel in mijn leven. Vier auto’s die rammelen van de fouten is teveel van het goede.Is er echt niks goeds aan de auto? Wel zeker, hij is zeer stil, veel comfortabeler dan de vorige auto’s (de hatchbacks), een veel beteren tandwielverhouding, ondanks de 20 pk minder dan eerst veel plezieriger te rijden (nu 140 ipv 160 pk), fijne adaptieve xenon bochtverlichting, kortom (in de business uitvoering met comfortpack) een zeer luxe auto tegen een betaalbare prijs. Maar dat maakt de nieuwe ergernis niet goed. Helaas!!!
16 mei 2014 om 11:26 #18206730Inmiddels zo’n 4 maanden geklooi met het intellilink systeem, los van het feit dat het invoeren van adresgegevens een probleem is, maar redelijk oplosbaar is met de spraakherkenning dit werkt niet slecht, totdat je op vakantie gaat en je geen enkel adres ingevoerd krijgt via de spraakherkenning. Probeer eens een adres in Spanje in toe voeren, echt een drama. Daarnaast begint mijn klok langzaam achter te lopen.
Uiteindelijk hebben we in spanje maar een tomtom tegen de voorruit geplakt, die werkte wel.
17 mei 2014 om 18:34 #18206731Opel Nederland, nog bedankt voor het niet serieus nemen van de vele problemen.
Sinds het bestaan van Internet kom je er niet meer mee weg met “je bent de enigste”,
“dit hebben we nog nooit meegemaakt”, “je iPhone stoort op de elctronica”, ETC.Donderdag wordt hij teruggenomen en Opel komt er NEVER nooooit meer in.
Beste leden, Dit is mijn laatste bericht, het was me een waar genoegen.Groet,
19 mei 2014 om 09:32 #18206732Gevonden op het internet een stukje over General motors waar Opel onder valt, volgens mij gaat die App shop er nooit komen voor de huidige Insignia. Vreemd eigenlijk
dat je iets koopt en eigenlijk nooit helemaal compleet geleverd krijgt.“The company also said that the existing or cars bought in 2014 won’t be getting the AppShop support or can’t be upgraded in future too. But GM’s Buick, GMC and Cadillac brands also likely to get the similar technology soon.”
Ik heb trouwens nog steeds fouten in het systeem ook na de update, heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in dat dit nog ooit lekker gaat werken.
20 mei 2014 om 18:45 #18206733Als navigatiegebruiker van het eerste uur heb ik nooit al te hoge verwachtingen van een ingebouwd systeem. Je mist altijd wel iets dat wel standaard is op losse systemen.
Ik heb het afgelopen weekend even mogen ruiken aan het intellilink systeem, afgelopen vrijdag werd mijn nieuwe Insignia geleverd maar maandag kon hij direct retour wegens “afleverschade”.
Ik heb er dus even naar kunnen kijken en heb het nog niet helemaal doorgrond, maar wat me opviel:
ik zag geen aankomsttijd ETA
Ik zie geen exacte rijsnelheid door de GPS gemeten
wel flitsers maar geen piep
Je kunt niet even snel uitzoeken “hoe lang is het rijden naar Brussel” want je moet een compleet adres ingeven.
Door de diverse bedieningswijzen wordt het niet echt bedieningsvriendelijker.Wat me positief stemde was de kwaliteit van de geluidsinstallatie, die is erg goed. iPhone deed het ook direct maar USB geeft beter geluid. De kritiek die ik in dit draadje lees over het niet kunnen lezen van mappen op een usb stick, is terug te voeren op de het gebruik van mappen in Windows. Het intellilink systeem is niet gebaseerd op Windows maar op Linux. Als je zelf in Windows een mappensysteempje hebt gemaakt, kun je niet verwachten dat dat klakkeloos overal op werkt. Een tip voor mensen die dat willen verbeteren:
Download iTunes (ook voor Windows beschikbaar)
Laat itunes je muziek organiseren en vul overal het veld Genre in en album (dat kan heel snel met speciale selecties)
Sleep je muziek naar je usb en klaar is kees, je kunt nu alle beschikbare selectie doen.Daarnaast erg verrast over de rijeigenschappen, ik had de auto zo uit de folder besteld. Het is een Insignia Business+ diesel 120pk helemaal standaard met betere stoelen en waterworld bleu metallic. Hij rijdt stil en comfortabel.
20 mei 2014 om 19:22 #18206734Zie mijn eerdere comment over mijn meer dan dramatische ervaringen met inmiddels 4 (!!!) Insignia’s in de laatste 2 jaar. Vandaag heb ik in Weert (L) bij Hekkert de update gekregen voor het DomboLLink systeem (sorry, kan het echt niet intelli blijven noemen). Bij mijn vraag of men wel zo handig was geweest om de instellingen even te kopiëren kreeg ik de opmerking dat dat niet nodig was, “anders hadden ze het er wel bij gezet”. Ik dus uiteindelijk na anderhalf uur de auto in, JA HOOR!!! Alle favorieten (2 avonden werk, omdat het o, zo’n gebruiksvriendelijk systeem is naar de knoppen). Bijna alle instellingen waren dus overschreven. BEDANKT, Hekkert!!! Enfin, ik dus vol hoop in de auto gestapt, en gaan rijden. Al bij het tweede telefoongesprek geconstateerd dat de telefoonverbinding (met iPhone 5S) net zo instabiel is als daarvoor, en ja, als je het gesprek beëindigt blijft de tijd ook weer knipperen (degenen die dit probleem ook hebben, herkennen het direct). Verder is er voor mijn gevoel weinig veranderd, ik had gehoopt op betere software, het lijkt alleen of alles nu iets sneller reageert. Maar het blijft gewoon een systeem dat rammelt aan alle kanten. Voor degenen die niet weten hoe je moet schakelen tussen de aankomsttijd, resterende kms en resterende tijd: klik met de Touchpad op bijv. de aankomsttijd, en je kunt switchen tussen deze drie. Oja, dan direct een tip: dit systeem is zò intuïtief dat je voor vrijwel alles de gebruiksaanwijzing nodig hebt… Lees deze dan ook maar, je ontkomt er uiteindelijk bijna niet aan.
Terugkomend op de mogelijkheid van de favorieten (degene die dit bedacht heeft mogen ze van mij direct de laan uit sturen): als je eenmaal weet hoe het werkt, is het nog veel werk, maar dan werkt het enigzins. Maar dan blijft het een bijna onnodige extra: muziek kies je op naam, adressen in de andere lijst met contacten enzovoort. En de rest met voicecontrol. En over die laatste gesproken: ik had verwacht dat ze met de update het probleem van adressen in het buitenland op zouden lossen. Nou, niet dus! Duitsland geprobeerd: niet mogelijk. Dus wat is er dan verbeterd? Laat het mij maar weten, ik zou het niet weten te ontdekken.
En dan het kaartmateriaal: hoe kan het kaartmateriaal zo oud zijn??????? Praktisch voorbeeld: de fly-over bij Geleen, geopend in augustus 2012 (anderhalf jaar geleden…) staat er bijvoorbeeld nog steeds niet op. Adressen en straten die al meer dan 2 jaar bestaan, je vindt ze niet terug. Vorige week geprobeerd het TT-circuit in Assen te vinden, via POI’s, naam, alles, je vindt het gewoon niet! Man, wat verlang ik terug naar de altijd werkende TomTom (zoals ingebouwd in de nieuwe Mazda6). Eenvoudig, intuïtief, altijd werkend en nauwkeurig. Ga morgen maar weer eens met Leaseplan bellen, kijken wat we nu nog kunnen doen. O, o, wat ben ik klaar met de lijst van Opel problemen. En hoe lang houden ze dit nog vol??? Mijn excuses voor dit negatieve relaas, maar ik kan inmiddels echt niet meer enthousiast zijn. Ben je van plan te kiezen voor een Insignia: ik kan alleen maar herhalen dat er bij mij op de oprit NOOIT meer in mijn hele leven een auto met een Opel badge zal verschijnen.20 mei 2014 om 19:36 #18206735@koodzjek. Qua navigatie en integratie zou het eenvoudiger zijn als ze gewoon een iPad mini met TT zouden monteren. Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen.
20 mei 2014 om 20:00 #18206736@bert pitt wrote:
Als navigatiegebruiker van het eerste uur heb ik nooit al te hoge verwachtingen van een ingebouwd systeem. Je mist altijd wel iets dat wel standaard is op losse systemen.
Ik heb het afgelopen weekend even mogen ruiken aan het intellilink systeem, afgelopen vrijdag werd mijn nieuwe Insignia geleverd maar maandag kon hij direct retour wegens “afleverschade”.
Ik heb er dus even naar kunnen kijken en heb het nog niet helemaal doorgrond, maar wat me opviel:
Je kunt niet even snel uitzoeken “hoe lang is het rijden naar Brussel” want je moet een compleet adres ingeven.
Door de diverse bedieningswijzen wordt het niet echt bedieningsvriendelijker.Wat me positief stemde was de kwaliteit van de geluidsinstallatie, die is erg goed. iPhone deed het ook direct maar USB geeft beter geluid. De kritiek die ik in dit draadje lees over het niet kunnen lezen van mappen op een usb stick, is terug te voeren op de het gebruik van mappen in Windows. Het intellilink systeem is niet gebaseerd op Windows maar op Linux. Als je zelf in Windows een mappensysteempje hebt gemaakt, kun je niet verwachten dat dat klakkeloos overal op werkt. Een tip voor mensen die dat willen verbeteren:
Laat itunes je muziek organiseren en vul overal het veld Genre in en album (dat kan heel snel met speciale selecties)
Sleep je muziek naar je usb en klaar is kees, je kunt nu alle beschikbare selectie doen.Daarnaast erg verrast over de rijeigenschappen, ik had de auto zo uit de folder besteld. Het is een Insignia Business+ diesel 120pk helemaal standaard met betere stoelen en waterworld bleu metallic. Hij rijdt stil en comfortabel.
is toch bezopen dat je voort een of andere computernerd moet zijn om iets wat gewoon bij de dvd 800 /900 perfect
werkte te kunnen bedienen. Gaat gewoon helemaal nergens over dat je eerst een computernerd moet zoeken die eerst
allerlei handelingen moet doen om iets fatsoenlijk werkend te krijgen. :fy120 mei 2014 om 20:09 #18206737@GM-Tuningparts wrote:
@bert pitt wrote:
Als navigatiegebruiker van het eerste uur heb ik nooit al te hoge verwachtingen van een ingebouwd systeem. Je mist altijd wel iets dat wel standaard is op losse systemen.
is toch bezopen dat je voort een of andere computernerd moet zijn om iets wat gewoon bij de dvd 800 /900 perfect
werkte te kunnen bedienen. Gaat gewoon helemaal nergens over dat je eerst een computernerd moet zoeken die eerst
allerlei handelingen moet doen om iets fatsoenlijk werkend te krijgen. :fy1Ik ben geen computernerd, maar een apple gebruiker. Het enige dat ik deed was 300 nummers selecteren en deze naar mijn usb stick slepen. Werkte direct. Ik begrijp wel je frustratie.
20 mei 2014 om 20:15 #18206738Ik ben het volledig eens met Bert Pitt: Waarom werken alle autofabrikanten niet toe naar een systeem dat in ieder geval werkt??? Het kan toch niet dat zo’n belachelijk duur systeem niet fatsoenlijk werkt??? En dat niet alleen bij Opel, hoor. Maar zij spannen wat mij betreft toch veruit de kroon met een dergelijk onnozel systeem. Wat een permanente ergernis: dat je moet onthouden welke handelingen je moet uitvoeren om een wegopenbreking te omzeilen… Hoezo, Intelli??? Ik ben dus het brein, en moet de auto dingen leren, die hij vervolgens nergens opslaat…. Hmmmmm. Ben benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden bij de leasemaatschappij. Bedenk nogmaals dat dit de 4e Insignia is die niet fatsoenlijk werkt!
21 mei 2014 om 11:11 #18206739De spraakherkenning functionaliteit is bij mij geheel uitgevallen. Als ik op de knop druk krijg ik snel het menu te zien en deze is dan ook direct verdwenen. In een aantal gevallen blijft hij wel staan maar kan ik helemaal niet doen. Heeft iemand hier ook problemen mee?
Is er ergens een mogelijkheid om het gehele intellilink systeem te resetten/rebooten?
21 mei 2014 om 14:14 #18206740Er is zo’n soort hoofdmenu waar je inkomt door drie toetsen tegelijk in te drukken (krijg m’n auto morgen weer). In dat menu zit volgens mij ook de “terug naar de fabrieksinstellingen” optie. Ga er wel van uit dat je dan ook alles van je eigen instellingen kwijt bent.
22 mei 2014 om 16:59 #18206741Zo, auto staat weer voor de deur. Ik heb meteen geprobeerd een frans adres in te voeren in het systeem. Dat gaat dus niet zonder postcode. Ongelofelijk, of doe ik iets fout? Iemand een oplossing, of moet ik het postcodeboek van frankrijk meesjouwen in de auto.
22 mei 2014 om 17:15 #18206742Heb dinsdag ook de update gekregen, en je raadt het al: het is nog allemaal slechter dan ervoor. Bijna alles is trager geworden, telefoon valt nog vaker uit enzovoort. Voicecontrol is nog even dramatisch, Bijv. Duitsland werkt nog steeds niet, wat een ramp.
Bert, heb je ook gelezen dat jij zo intelligent moet zijn (verwacht dit niet van het systeem) dat je voor Frankrijk niet dezelfde volgorde aan kunt houden als bij ons? Ofwel: bijv. 53 rue de xxx dan plaats en dan land. Probeer dat maar eens. Staat ook met een hele lijst uitzonderingen in de gebruiksaanwijzing. Die je dus ook bijna permanent op de bijrijdersstoel moet hebben liggen…
Daarom zeg ik: hernoem het van Intellilink naar Dombo link. Het is ongelooflijk wat een onderontwikkelde software.22 mei 2014 om 17:22 #18206743Nog een belangrijke tip: laat een back-up maken van al je instellingen voordat ze de update uit gaan voeren. Volgens Hekkert was dat niet nodig. Gevolg: alle favorieten en een hele zwik andere instellingen zijn gewoon weg. En bedankt!!! Wat een sufferds. Twee avonden programmeren en gebruiksaanwijzingen lezen om zeep geholpen. Ga het niet eens meer proberen. Ben er klaar mee!!!
23 mei 2014 om 07:28 #18206744Ik heb laatst ook een adres in Frankrijk ingevoerd, in de juiste volgorde en alle gegevens volgens handleiding ingevoerd….. Niks gevonden.
Het systeem werkt ook helemaal niet zoals in de handleiding, ik heb hierna het adres ingevoerd door middel van “fragmenten” van het adres in te voeren
en dat werkt wel :wtfZolang je maar een stukje van het adres invoert en altijd eindigt met de plaatsnaam en land dan kan hij het wel vinden, wat trouwens ook vreemd is dat het dorp waar ik woon (niet klein) helemaal niet bestaat, ik moet dan als woonplaats de gemeente invoeren waaronder het valt. Als je dit dus niet weet kan hij het adres nooit vinden. Het is erg onhandig allemaal, iemand die niet zo handig is met dit soort zaken komt er nooit uit daarom plakken steeds meer mensen met deze auto een Tom Tom tegen de vooruit.
23 mei 2014 om 19:16 #18206745@koodzjek wrote:
Bert, heb je ook gelezen dat jij zo intelligent moet zijn (verwacht dit niet van het systeem) dat je voor Frankrijk niet dezelfde volgorde aan kunt houden als bij ons? Ofwel: bijv. 53 rue de xxx dan plaats en dan land. Probeer dat maar eens. Staat ook met een hele lijst uitzonderingen in de gebruiksaanwijzing. Die je dus ook bijna permanent op de bijrijdersstoel moet hebben liggen…
Daarom zeg ik: hernoem het van Intellilink naar Dombo link. Het is ongelooflijk wat een onderontwikkelde software.Ik heb die volgorde aangehouden, maar had geen postcode. Het adres zonder postcode werd niet herkend. Ik blijf nog wat rommelen ook zoals hierboven met een deel van de adresgegevens, maar als het niet goed werkt monteer ik mijn iphone met tomtom weer.
Ik heb geen hoge verwachtingen van een ingebouwd navigatiesysteem, je mist altijd wat, maar normaalgesproken kun je er wel mee navigeren, dat wordt bij dit systeem erg lastig. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.