Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2014 om 10:39 #18206696
@greefje wrote:
Volgens mij doen ze wel hun best, maar heb vast een brief geschreven dat ze hem mogen houden en dat ik graag een andere auto wil. Ik heb geen vetrouwen in het aan mij geleverde maandagmorgen model
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zou het een wonder vinden als dat lukt zonder een bijbetaling. Ik denk ook dat iets hebben geleverd wat je niet hebt besteld, maar de uiteindelijke afloop is meestal anders. Bij aankoop ben je de beste en na aflevering kan je het schudden…..
Ben benieuwd!24 april 2014 om 14:24 #18206697ik ook,
maar ik moet in ieder geval mijn ongenoegen kenbaar maken. dan kan ik later eventueel juridische bijstand inschakelen.
wat heb ik aan een auto die ik niet kan gebruiken doordat er een fout in zit..natuurlijk is het heel lullig voor de handelaar, want die heeft er al heel wat uren inzitten, maar ik ben wel een klant die iets gekocht heeft. dus moet ik me beroepen op mijn rechten als klant.
24 april 2014 om 14:49 #18206698@greefje wrote:
ik ook,
maar ik moet in ieder geval mijn ongenoegen kenbaar maken. dan kan ik later eventueel juridische bijstand inschakelen.
wat heb ik aan een auto die ik niet kan gebruiken doordat er een fout in zit..natuurlijk is het heel lullig voor de handelaar, want die heeft er al heel wat uren inzitten, maar ik ben wel een klant die iets gekocht heeft. dus moet ik me beroepen op mijn rechten als klant.
Je hebt groot gelijk, helaas is het tegenwoordig zo dat je een hoop druk moet zetten om iets geregeld te krijgen.
Als het een leaseauto is zou ik de lease maatschappij inschakelen om een nieuwe auto te regelen, als het een privé auto is zou ik nu al
juridische bijstand inschakelen en een nieuwe auto eisen. Is toch niet normaal dat je nieuwe auto al 3 weken bij de garage staat, snap trouwens
die dealer ook niet dat hij dit probleem gewoon niet door Opel laat oplossen.24 april 2014 om 19:07 #18206699@Cyberhan wrote:
Hier is mijn versie (vreemde nummers!):
Software: 23427524
Kaart: 23196614De kaart in inderdaad al vrij oud: 2012Q3, v11. Ga de dealer maar eens vragen hoe dit kan!
Dinsdag opgehaald en heb het volgende:
Software: 23474783
Kaart: 23438720Waar kan je de datum van de kaart zien?
25 april 2014 om 09:09 #18206700@koenie wrote:
@Cyberhan wrote:
Hier is mijn versie (vreemde nummers!):
Software: 23427524
Kaart: 23196614De kaart in inderdaad al vrij oud: 2012Q3, v11. Ga de dealer maar eens vragen hoe dit kan!
Dinsdag opgehaald en heb het volgende:
Software: 23474783
Kaart: 23438720Waar kan je de datum van de kaart zien?
Dat ziet eruit alsof jij toch een nieuwere software+navigatieversie hebt. Dat geeft hoop ;)
De versie van de navigatie kan je zien op de volgende manier: (aan/uit knop & menu knop & home knop samen 3 seconden inhouden). Ben erg nieuwsgierig wat jou versie is!25 april 2014 om 10:40 #18206701In welk menu ?
In het development screen > navi > hw/sw versions > sd2-GM-NG_EUROPE_2013Q1 v3_oS Worm28 april 2014 om 09:07 #18206702:shock:
kreeg net te horen van mijn dealer dat hij een nieuwe insignia voor me gaat bestellen omdat degene die ik 3 weken heb mogen rijden helaas niet snel te repareren is.toch wel apart.
weet niet of ik echt blij moet zij nu.
natuurlik super dat ik een nieuwe krijg, maar vervelend dat het weer 3 maanden gaat duren.maar goed. ik zal er wel langsgaan om even te kletsen.
28 april 2014 om 09:59 #18206703@greefje wrote:
:shock:
kreeg net te horen van mijn dealer dat hij een nieuwe insignia voor me gaat bestellen omdat degene die ik 3 weken heb mogen rijden helaas niet snel te repareren is.toch wel apart.
weet niet of ik echt blij moet zij nu.
natuurlik super dat ik een nieuwe krijg, maar vervelend dat het weer 3 maanden gaat duren.maar goed. ik zal er wel langsgaan om even te kletsen.
Maar krijg je dan over drie maanden niet exact hetzelfde?
28 april 2014 om 10:02 #18206704De fout zit ergens tussen de intellilink en de ‘hoofdcomputer’ dus ik verwacht niet dat alle auto’s die fout hebben
Sent from my iPhone using Tapatalk
30 april 2014 om 12:46 #18206705Ik heb contact opgenomen met de dealer en net te horen gekregen dat ik (onder het mom van garantie) een nieuw SD kaart krijg opgestuurd met een nieuwere navigatie versie. Netjes!!
Ik vraag mij wel af waar de navi SD kaart in de auto zit! Weet iemand dit? Niet in de middenconsole!
30 april 2014 om 12:50 #18206706@Cyberhan wrote:
Ik heb contact opgenomen met de dealer en net te horen gekregen dat ik (onder het mom van garantie) een nieuw SD kaart krijg opgestuurd met een nieuwere navigatie versie. Netjes!!
Ik vraag mij wel af waar de navi SD kaart in de auto zit! Weet iemand dit? Niet in de middenconsole!
Volgens mij wordt hij wel ingeladen via dat SD kaart slot. Ben benieuwd welke kaart versie het is. Trek voor installeren een kopie van de kaart dan kan je er anderen ook nog blij mee maken
30 april 2014 om 15:51 #18206707Avond allen, 23 april Update Intellilink zojuist 30 april de wagen weer terug gekregen, wat een schijtverhaal !!!!!!!
Even chonologisch:
Update eroverheen getrokken, stopt bij 70%, alles down in de auto niet meer voor of achteruit niets deed het, nieuwe code aangevraagd in Duitsland en nieuwe poging, nee hoor code werd niet voor een 2e keer geaccepteerd dus……….u dont fukkin believe it…….geheel nieuw systeem besteld in Duitsland ja je hoort het goed de enige oplossing was een compleet nieuwe radio met een nog niet gebruikte entry code, moraal: 6 dagen m’n wagen kwijt geweest. Druk gezet via mijn contacten ( van de klachten ellende met Intellilink) bij Opel Nederland in Breda en gelukkig werd dat ding daardoor sneller geleverd anders was ik hem volgens mijn dealer gewoon ordinair 2 weken kwijt geweest wat een vreselijk drama is dat Intellilink toch. Enfin nu na de update is er dus geen reet veranderd, geen poi’s (anders dan tankstations) in te stellen, geen verkeerscamera’s in te stellen, trage verlichting na tunnel of helemaal niet, Media een ramp, leest gvd nog steeds geen mappen in, pleurt gewoon weer alles door elkaar heen etc etc etc………ik ben wel zo vreselijk klaar dermee.Groet
30 april 2014 om 16:21 #18206708Nog even mijn gegevens na de update:
Software : 23474783
Gracenote: 23443783
Kaart: 23196614Waanzinnig om te moeten constateren dat mijn software versie ook nog eens afwijkt van de nummers die jullie hier melden na de upgrade, welkom in de tropische wereld van Intellilink.
NB: is het wellicht een idee, om eens een avondje ergens bij elkaar te komen om es te brainstormen of we niet enige collectiviteit kunnen betrachten want ik weet niet hoe het met jullie is maar ik was van plan om toch wel een jaar of 5 in dat ding te rijden dus om nou nog 4 jaar en 8 maanden met die ellende rond te rijden is een beetje veel gevraagd.
30 april 2014 om 18:50 #18206709@Essox wrote:
Avond allen, 23 april Update Intellilink zojuist 30 april de wagen weer terug gekregen, wat een schijtverhaal !!!!!!!
Even chonologisch:
Update eroverheen getrokken, stopt bij 70%, alles down in de auto niet meer voor of achteruit niets deed het, nieuwe code aangevraagd in Duitsland en nieuwe poging, nee hoor code werd niet voor een 2e keer geaccepteerd dus……….u dont fukkin believe it…….geheel nieuw systeem besteld in Duitsland ja je hoort het goed de enige oplossing was een compleet nieuwe radio met een nog niet gebruikte entry code, moraal: 6 dagen m’n wagen kwijt geweest. Druk gezet via mijn contacten ( van de klachten ellende met Intellilink) bij Opel Nederland in Breda en gelukkig werd dat ding daardoor sneller geleverd anders was ik hem volgens mijn dealer gewoon ordinair 2 weken kwijt geweest wat een vreselijk drama is dat Intellilink toch. Enfin nu na de update is er dus geen reet veranderd, geen poi’s (anders dan tankstations) in te stellen, geen verkeerscamera’s in te stellen, trage verlichting na tunnel of helemaal niet, Media een ramp, leest gvd nog steeds geen mappen in, pleurt gewoon weer alles door elkaar heen etc etc etc………ik ben wel zo vreselijk klaar dermee.Groet
Ik volg dit verhaal al enige tijd, maar ik val van de ene in de andere verbazing. Erg vervelend allemaal, zeker als je die bende expres erbij besteld hebt. Splinternieuwe auto en dan dit……..respect voor jullie geduld :thumbup
30 april 2014 om 19:19 #18206710Ik zou als ik jullie was Het TV programma Kassa inschakelen of een Facebook Actie op touw zetten?
Dit kan toch echt niet opel !
Ik ben heel blij dat wij een in onze Mervia een DVD800 hebben..Succes allen met het #^*$ nieuwe systeem… :wtf
30 april 2014 om 19:25 #18206711Dit is dus exact de reden waarom mijn volgende wagen geen Opel meer gaat worden. Tegenwoordig wordt alles verkocht terwijl het geeneens fatsoenlijk getest is. Zolang ze maar kunnen verkopen…. Bij de klantendienst ben je niet meer dan een nummertje… Ik heb dezelfde zever gekend met men Infinity Sound System. Zelfde frustraties als de mensen hier heb ik gekend.
30 april 2014 om 19:35 #18206712Klopt Björn, maar in Nederland is dat voor mij althans keurig opgelost. Moet wel zeggen dat de Bose nog een stuk beter klinkt dan het infinity systeem! Herken wel wat van de problemen maar minder dan de mensen met de eerste serie, het doet voor mij eigenlijk wat het moet doen al zitten er wel wat eigenaardigheden in. Hebben meer mensen met het spontaan naar de handset schakelen van de telefoon als je de cruisecontrol uitschakelt met het knopje op het stuur?
30 april 2014 om 19:48 #18206713@koenie wrote:
Herken wel wat van de problemen maar minder dan de mensen met de eerste serie, het doet voor mij eigenlijk wat het moet doen al zitten er wel wat eigenaardigheden in. Hebben meer mensen met het spontaan naar de handset schakelen van de telefoon als je de cruisecontrol uitschakelt met het knopje op het stuur?
En om dit soort stupide dingen is het toch gewoon bizar dat opel met droge ogen aankondigt dat het pas een update uitrolt in 2015! Dat een eerste batch van die dingen niet helemaal werkt is tot daar aan toe, maar mn kin zakt steeds verder naar mn knieën als ik dit allemaal lees. Lekker premium Duits rijden is dit zeg.
Zit ik me nog kwaad te maken, terwijl ik er niks mee van doen heb haha30 april 2014 om 19:53 #18206714@Essox wrote:
Avond allen, 23 april Update Intellilink zojuist 30 april de wagen weer terug gekregen, wat een schijtverhaal !!!!!!!
Even chonologisch:
Hmm, misschien een paar tips:
poi’s: alleen de tankstations kun je aanklikken via touchpad, de rest moet je aanvinken met je vinger op het touchscreen (in het vierkantje waar het vinkje moet komen) :wtf
Mappen gaat nooit werken, albums moet je maken anders blijf je dit probleem houden.Mijn auto gaat 12 mei naar de garage voor een update, ben benieuwd.
4 mei 2014 om 19:31 #18206715Een vriend van mij heeft ook een insignia met intellilink en hij is er wel tevreden over.
Dat mappen probleem is bij hem niet. Het Euvel zit hem in de album naam.
Als je naar windows mediaplayer gaat dan kun je met je rechter muisknop op een nummer klikken en dan bij info de titel en album naam aanpassen.
Je hoeft dit niet bij ieder nummer te doen. Gewoon juiste nummer selecteren en in 1x aanpassen.
Als je dat doet dan kun je je albums selecteren in de intellilink. Werkt hetzelfde als een ipod schijnbaar. Die kent ook geen mappen structuur.
Verder kun je ook video afspelen als je dit opslaat als .mp4 voor apple apparaten.
Ik heb zelf niks met apple dus geef de boodschap maar gewoon door. Maar bij hem werkt het gewoon prima.
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.8 mei 2014 om 12:36 #18206716@koenie wrote:
Hebben meer mensen met het spontaan naar de handset schakelen van de telefoon als je de cruisecontrol uitschakelt met het knopje op het stuur?
Dat heb ik inderdaad ook. En dan lukt het ook maar niet zo om het geluid weer op de handsfree set te krijgen. Daarnaast heb ik ook al drie keer gehad dat ik cruise aan en uit kort op elkaar had gebruikt (luie rijder bij druk verkeer) en dat je dan op enig moment de cruise niet meer kan gebvruiken. Snelheidlimiet werkt dan nog wel, cruise conrol niet meer.
De problemen met mp3 herken ik niet. Dat komt denk ik omdat ik altijd al heel secuur was over het volledig invullen van mijn ID3 tags. Daar zijn tooltjes voor te vinden op nternet waarmee je met behulp van databases de juiste info kunt laten plaatsen in de tag inclusief een hoesafbeedling http://www.mp3tag.de/en/. Erg leuk want ik heb het LCD scherm tussen de meters en verschint dan ook dat hoesje.. :wors Dat zijn dingen waar ik vrolijk van wordt :thumb
Het gebruik van Pois laat inderdaad te wensen over. Het is me na een maand gebruik nog altijd niet gelukt om een POI te zoeken in de bestemming waar ik heen wil. hij doet altijd langs de route, maar wat heb ik aan een restaurant: 125 km verwijderd van de plaats waar ik wil gaan eten… :hmmz
De bluetooth verbinding met de Iphone 5S vindt ik ook niet goed. de kwaliteit is mager te noemen.
De uitdagingen met de Intellilink herken ik wel. Het is minder flexibel dan ik had gedacht. Maar ik ervaar het zelf niet zo negatief zoals enkele anderen. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen beleving heeft.
Overigens wil ik ook niet onvermeld laten hoe content ik ben met de spraakherkenning. Die is gewoon geweldig.. :thumb
8 mei 2014 om 13:33 #18206717@Hangloose wrote:
@koenie wrote:
Hebben meer mensen met het spontaan naar de handset schakelen van de telefoon als je de cruisecontrol uitschakelt met het knopje op het stuur?
Dat heb ik inderdaad ook. En dan lukt het ook maar niet zo om het geluid weer op de handsfree set te krijgen. Daarnaast heb ik ook al drie keer gehad dat ik cruise aan en uit kort op elkaar had gebruikt (luie rijder bij druk verkeer) en dat je dan op enig moment de cruise niet meer kan gebvruiken. Snelheidlimiet werkt dan nog wel, cruise conrol niet meer.
De problemen met mp3 herken ik niet. Dat komt denk ik omdat ik altijd al heel secuur was over het volledig invullen van mijn ID3 tags. Daar zijn tooltjes voor te vinden op nternet waarmee je met behulp van databases de juiste info kunt laten plaatsen in de tag inclusief een hoesafbeedling http://www.mp3tag.de/en/. Erg leuk want ik heb het LCD scherm tussen de meters en verschint dan ook dat hoesje.. :wors Dat zijn dingen waar ik vrolijk van wordt :thumb
Het gebruik van Pois laat inderdaad te wensen over. Het is me na een maand gebruik nog altijd niet gelukt om een POI te zoeken in de bestemming waar ik heen wil. hij doet altijd langs de route, maar wat heb ik aan een restaurant: 125 km verwijderd van de plaats waar ik wil gaan eten… :hmmz
De bluetooth verbinding met de Iphone 5S vindt ik ook niet goed. de kwaliteit is mager te noemen.
De uitdagingen met de Intellilink herken ik wel. Het is minder flexibel dan ik had gedacht. Maar ik ervaar het zelf niet zo negatief zoals enkele anderen. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen beleving heeft.
Overigens wil ik ook niet onvermeld laten hoe content ik ben met de spraakherkenning. Die is gewoon geweldig.. :thumb
Volgens mij moet je klikken op “zoeken in de buurt” en kun je een andere zoekoptie kiezen dan alleen langs de route.
11 mei 2014 om 19:56 #18206718Ik heb sinds 5 mei een nieuwe Insignia met Intellilink.
Het systeem werkt helemaal volgens de gebruiksaanwijzing: 100%.
Volgens insiders zou de nieuwste update geinstalleerd zijn, maar daar weet ik niet van.
Is dat te checken?Groet van een tevreden Insignia rijder.
13 mei 2014 om 09:39 #18206719@duranduran wrote:
Ik heb sinds 5 mei een nieuwe Insignia met Intellilink.
Het systeem werkt helemaal volgens de gebruiksaanwijzing: 100%.
Volgens insiders zou de nieuwste update geinstalleerd zijn, maar daar weet ik niet van.
Is dat te checken?Groet van een tevreden Insignia rijder.
echt waar +??????
inclusief de ‘apps’ en zo ?
13 mei 2014 om 10:06 #18206720Het zou me verbazen als hij apps heeft, ik heb nog nergens gelezen dat iemand dit heeft.
Mijn auto is trouwens gisteren naar de dealer gegaan voor een software update, inmiddels zijn ze al
anderhalve dag aan het “updaten” en ik denk dat ze hun eigen vergist hebben in de tijd die het kost en of
ze niet tegen dezelfde problemen aanlopen als de auto van Essox.Zal laten weten of er duidelijke verbeteringen zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.