Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2015 om 09:14 #18207144
Ik heb gisteren de software update gehad.
Is de 23266029. Heb auto jan 2014.
Ik heb het idee dat het nu wel een stuk stabieler is. Ook een tandje sneller. De spraak functie werkt. Echter zie niet echt meerwaarde. Je moet praten als een robot voor een goed resultaat. TMC werkt. Gong bij openen portier is weg.
Hopelijk doen we mee met een echte update. Anders is het wel een beetje jammer allemaal van Opel.
Weet iemand of de display achter het stuurwiel ook is aan te passen/modden?
Ik heb namelijk een keer remkracht display kunnen zien op rechter dial. Dat is toch alleen voor opc?
Ik ben dus op zoek naar mods voor dat display en de achtergrond van de intellilink. Hopelijk weet iemand hier iets voor.22 september 2015 om 07:37 #18207145Sinds enkele weken heb ik (opnieuw) het probleem dat mijn bluetooth verbinding elke 2 minuten verbroken wordt en terug gekoppeld, met de, na een tijdje, irritante boodschappen op het scherm tot gevolg. Nog maar te zwijgen over het probleem dat dit geeft wanneer ik effectief aan het bellen ben ;)
De ene dag gaat het iets beter (minder verbrekingen) dan de andere. En het lijkt wel stabiel als ik mijn GSM verwijder en opnieuw instel. Maar de rit erna is het terug van dattum… :puke
Heb iPhone 4S, nu met IOS 9. Het probleem bestond al voor de update (en had gehoopt dat de update soelaas zou brengen).
En rij met een Insignia BJ mei 2014 met de laatste updates voor dit model (dus geen SMS voorleesfunctie of carplay)Iemand die het probleem herkent?
Ik hoop stilletjes dat het een probleem van de installatie zelf is en dat dit moet vervangen worden door de 2de generatie navi 900 met standaard DAB :angel22 september 2015 om 09:24 #18207146Hier het zelfde probleem… Ik ben bezig met een ingebrekestelling naar Opel Nederland aangezien ze niet hebben geleverd wat ze wel zouden leveren…
22 september 2015 om 10:09 #18207147Ik zit nu wel met een bedrijfswagen (geen lease maar door firma zelf aangekocht) en er zijn hier zeker nog een 20-tal andere insignia’s van die periode.
Ga misschien het Intellilink probleem bij de aankopers ook eens aankaarten…
28 september 2015 om 20:30 #18207148Bluetooth is geen feilloos systeem. Allerlei apparaten kunnen het signaal verstoren, vandaar dat er vaak problemen mee zijn. Google maar eens je krijgt tientallen miljoenen hits.
Maar wat jij omschrijft is niet normaal. Daar zou ik zeker mee terug gaan. De “work around” is je iPhone via een kabeltje aan de USB poort koppelen. Een beetje jaren negentig misschien, maar een kabeltje is in alle gevallen betrouwbaarder dan wireless.
29 september 2015 om 03:09 #18207149Klopt Bert alleen werkt dat niet om mee te bellen…
9 oktober 2015 om 17:51 #18207150Vandaag mijn nieuwe Insignia opgehaald. Afgelopen maanden heb ik tijdelijk in een insignia van de dealer gereden die van begin dit jaar was. Dit kwam doordat er tijdens een eerdere aflevering een model stond met een interieur die ik niet had besteld. Vervelend maar keurig opgelost door de dealer. Hierdoor heb ik wel het genoegen gehad om 3 a 4 software versies van intellilink te ervaren (auto van testrit, auto eerdere aflevering, auto tijdelijk ter beschikking en huidige auto). En eerlijk is eerlijk de versie die vandaag kreeg geleverd is een stuk beter dan die ik de afgelopen maanden heb gebruikt en eerder heb gezien. Navigatie is beter. Vanuit het home menu rechstreeks actuele verkeersinformatie zien. Adresboek van zowel iPhone als android werkt probleemloos. Navigatie is beter en gebruiksvriendelijker. DAB+ is nu standaard en apple carplay werkt goed. Kortom ziet er naar uit dat de laatste software versie in de buurt komt van wat ooit is beloofd. Heb vandaag intellilink goed uitgeprobeerd. Bellen, navigeren, volume aanpassing, flitspalen, apps, verkeersinfo, media, sms voorlezen, audiobooks, dab+, siri het werkt allemaal perfect. Ik denk wel dat ik een aller, allerlaatste versie heb. Want doordat een eerdere bestelling fout is gegaan. Is door Opel NL de auto vanaf event 48 direct met single transport naar de dealer gebracht. Dus ik hoop dat eerdere versies geupdate kunnen worden.
11 oktober 2015 om 16:08 #18207151Ik vrees ervoor maar hoop alleszins van wel. Vind het echt sneu dat ik die carplay niet heb :)
12 oktober 2015 om 20:17 #18207152Hallo Markil
Zou je eens wat software versie nummers willen posten aub
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
14 oktober 2015 om 11:49 #18207153@markil wrote:
Vandaag mijn nieuwe Insignia opgehaald. Afgelopen maanden heb ik tijdelijk in een insignia van de dealer gereden die van begin dit jaar was. Dit kwam doordat er tijdens een eerdere aflevering een model stond met een interieur die ik niet had besteld. Vervelend maar keurig opgelost door de dealer. Hierdoor heb ik wel het genoegen gehad om 3 a 4 software versies van intellilink te ervaren (auto van testrit, auto eerdere aflevering, auto tijdelijk ter beschikking en huidige auto). En eerlijk is eerlijk de versie die vandaag kreeg geleverd is een stuk beter dan die ik de afgelopen maanden heb gebruikt en eerder heb gezien. Navigatie is beter. Vanuit het home menu rechstreeks actuele verkeersinformatie zien. Adresboek van zowel iPhone als android werkt probleemloos. Navigatie is beter en gebruiksvriendelijker. DAB+ is nu standaard en apple carplay werkt goed. Kortom ziet er naar uit dat de laatste software versie in de buurt komt van wat ooit is beloofd. Heb vandaag intellilink goed uitgeprobeerd. Bellen, navigeren, volume aanpassing, flitspalen, apps, verkeersinfo, media, sms voorlezen, audiobooks, dab+, siri het werkt allemaal perfect. Ik denk wel dat ik een aller, allerlaatste versie heb. Want doordat een eerdere bestelling fout is gegaan. Is door Opel NL de auto vanaf event 48 direct met single transport naar de dealer gebracht. Dus ik hoop dat eerdere versies geupdate kunnen worden.
Ik heb ook een insignia van begin dit jaar. Ik ben heel tevreden van intellilink.
– Touchscreen werkt perfect
– adresboek van onze telefoons worden overgenomen
– spraak herkening om iemand te bellen werkt perfect eveneens album (muziek) herkenning via stembediening
– sms voorlezen werkt ook heel goed
– actuele verkeersinformatie verschijnt op het scherm
– heel goeie telefoon conversaties via de carkit (geen uitval)Het enige waar ik nog niet zo over tevreden ben is de navigatie. Het werkt allemaal wel goed maar als ik tesamen met de opel navigatie navigeer met mijn tomtom dan is mijn tomtom toch iets beter. OPEL DOE AUB IETS AAN DIE FLITSPAAL WAARSCHUWINGEN !!!!
14 oktober 2015 om 15:48 #18207154@wrc1 wrote:
Het enige waar ik nog niet zo over tevreden ben is de navigatie. Het werkt allemaal wel goed maar als ik tesamen met de opel navigatie navigeer met mijn tomtom dan is mijn tomtom toch iets beter. OPEL DOE AUB IETS AAN DIE FLITSPAAL WAARSCHUWINGEN !!!!
Opel kan daar niets aan doen, want anders mag je met jouw auto in sommige landen niet meer binnen. is een afspraak tussen autobouwers om de flitspalen niet op te nemen wegens verboden in een aantal landen.
14 oktober 2015 om 15:58 #18207155Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz
Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.
14 oktober 2015 om 16:03 #18207156Ik heb wel de afbeelding van de flitspaal maar geen pieptoon, m
odel 2014. Zit dat er bij de 2015/16 versie wel op?14 oktober 2015 om 16:04 #18207157Ook geen pieptoon
16 oktober 2015 om 15:09 #18207158Ben vandaag bij een andere dealer geweest om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt. De dealer die de auto heeft geleverd is te ver weg. Tevens heb ik niet echt vertrouwen in de kunde aangezien zij mij niet hebben kunnen overtuigen dat zij daadwerkelijk een firmware update uitgevoerd hebben.
Maar goed, ik heb dit ook gemeld bij de dealer en zij gaan kijken of de laatste versie van de firmware daadwerkelijk geprogrammeerd is. Wat echter interessanter is: :D
De dealer vertelde mij dat eind dit jaar een nieuwe firmware versie beschikbaar komt. Achterdochtig als ik ben zei ik ja leuk ook voor de oudere modellen dan? En dat werd dus bevestigd.
Dus blijkbaar komt eind dit jaar ook voor de oudere NG Intellilink systemen een nieuwe firmware :thumbTer info; ik vertelde expliciet dat ik een 2014 versie heb.
(en nu afwachten of het waar is natuurlijk…)16 oktober 2015 om 17:15 #18207159Zeker niet, ze belazeren waar je zelf bij staat.
Opel nederland, slechte service ooit meegemaakt.
Ga er dus niet van uit dat dit goed komt.
Dealers moeten het doen met service van hun, en hun doen niets voor klanten.
Verstuurd vanaf mijn Z10 met Tapatalk
17 oktober 2015 om 21:58 #18207160Jewan, snap niet dat je hier steeds weer terugkomt. Je hebt alleen maar zitten afgeven op je Insignia en je bent hem inmiddels al lang weer kwijt.
19 oktober 2015 om 18:36 #18207161Zou leuk zijn moest er een update komen met extra toevoegingen voor de 2014 versie. Ben over het algemeen best tevreden over intellilink. Kan wel niet tippen aan de MMI van een A6 die we hier thuis nog hebben staan :)
10 november 2015 om 12:32 #18207162Ook als Update ??
Voor het Navi 900 IntelliLink deel ?Opel Insignia nu met vernieuwd Navi 900 IntelliLink en OnStar
http://www.havikauto.nl/newsitems/ni000956″ onclick=”window.open(this.href);return false;10 november 2015 om 13:40 #18207163is dit een update op de navi 900 intellilink of dienen we een nieuwe module aan te kopen ? Nog geen ervaring met updates van opel aan intellilink, het is mijn eerste opel auto, maar zijn die updates gratis of te betalen ?
20 januari 2016 om 13:02 #18207164Ik vermoed dat het niet mogelijk is om Carplay op een 2014 model werkende te krijgen?
Mvg
30 januari 2016 om 14:09 #18207165heb enkele weken geleden contact gehad met opel nl.
heb de vraag gesteld hoe ik mijn systeem kan updaten, nieuwere systeem hebben een aantal iconen meer waaronder verkeersinfo en carplay.het dood leuke antwoord: “uw insignia is te oud” op dat moment was mijn auto 10 maanden oud !!!!
ik ben dan ook voornemens om een officiele klacht in te dienen voor misleiding.
tijdens de introductie is het systeem verkocht als een systeem met apps die continu vernieuwd en uitgebreid worden.Jos
3 februari 2016 om 21:02 #18207166@albertsjos wrote:
heb enkele weken geleden contact gehad met opel nl.
heb de vraag gesteld hoe ik mijn systeem kan updaten, nieuwere systeem hebben een aantal iconen meer waaronder verkeersinfo en carplay.het dood leuke antwoord: “uw insignia is te oud” op dat moment was mijn auto 10 maanden oud !!!!
ik ben dan ook voornemens om een officiele klacht in te dienen voor misleiding.
tijdens de introductie is het systeem verkocht als een systeem met apps die continu vernieuwd en uitgebreid worden.Jos
Ik kan me de teleurstelling voorstellen en het is ook niet netjes van Opel om nooit die beloofde apps te laten bouwen. Maar zelf ga ik me er niet aan ergeren. Ik heb inmiddels mijn weet ik hoeveelste auto met geïntegreerde navigatie en dergelijke. Van mij had het niet gehoeven maar het zat er gewoon in. Een radio/goede speakers en een telefoon aansluiting is voor mij genoeg. Want ik vind deze geïntegreerde systemen altijd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Je mist altijd wel wat en het werkt nooit lekker.
Inmiddels heb ik weer een brodit houder op mijn dashboard geklikt waar mij iPhone in gaat. Navigatie, muziek, telefoon, etc. Het zit er allemaal in en werkt prima. Ik weet echt niet waar ik dat andere gehypte systeem voor nodig zou hebben.
17 februari 2016 om 10:39 #18207167@wrc1 wrote:
Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz
Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.
Sorry, maar de Duitse, Zwitserse en zelfs Franse wetgeving zouden dit niet toelaten. Zie:
http://www.exellent.be/nieuws/ik-ga-op-ski-vakantie-mag-ik-mijn-tomtom-of-coyote-meenemen” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je de Duitse wetgeving dus letterlijk neemt zou je niet alleen niet sneller mogen rijden dan 120 km/u, maar zou je wagen óók niet sneller mogen kunnen rijden.
Het probleem stelt zich overigens niet alleen bij Opel maar ook bij andere Duitse automerken.
In recente Audi’s, BMW’s en Mercedessen heb je dezelfde beperking.
Dit heb ik nagekeken bij de auto van mijn zoon, een recente Audi A6 Quatro met een originele navigatie, en daar kan je eveneens geen flitspaal informatie in opnemen.
TomTom zou voor Frankrijk een andere software versie uitgebracht hebben waar de wetgeving omzeild wordt door geen flitspaal info meer te vermelden maar melding te maken van ‘Gevarenzones’.
Misschien moet ik dan toch maar proberen mij te houden aan de snelheidsbeperkingen18 januari 2018 om 12:46 #18351904* Na eerste week levering mei 2015 Opel Insignia, stond de auto al in de garage, onderstaande problemen lopen al 2.5 jaar
* Boordcomputer loopt vast. niets meer te bedienen
* Radio stemt niet meer af
* Geen geluid, Volume balk is wel aanwezig
* Functies stuurkolom werken niet meer
* Navigatie een nog groter ergernis, vind straten niet ook niet na een update van 175 euro Augustus 2017
* Veel navigatie fouten, stuurt je naar een andere locatie als ingegeven
* Ziet niet altijd afslagen, ben je er voorbij dan komt navigatie keer hierom, midden op de snelweg
* Na andere half uur rijden, is het telefoonboek nog steeds aan het laden
* Bleutooth verbindingen vallen uit. Fijn als je zakelijk met je klant aan de telefoon bent* Regelmatig kun je naar de garage om de boel te laten resetten,
* Lease maatschappij komt niet met een oplossing* Navigatie probleem met betrekking tot straten overzicht ligt bij Navteq , dit wordt door meerdere Opel dealers en de lease maatschappij bevestigd
* Kaarten lopen minimaal 4 jaar achter. daarom zie in de nieuwe Opel modellen 2018 geen Navteq meer, maar Tom Tom*
* Helaas is het niet mogelijk om filmpjes van de storingen hier te posten.
* Auto op zich zelf is top een fijne auto
* Maar zakelijk is er geen grote frustratie, wat een ellende* UIT PRINCIPE OVERWEGING NOOOOIIIIT GEEEN OPEL MEER !
:help: :help: :help:
*
*
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.